  • 1. Data: 2007-01-29 17:09:04
    Temat: Pismo z banku
    Od: " Joanna" <j...@g...pl>

    Witam,
    kilka lat temu miałam w PKO S.A konto firmowe, nistety przez 3 lata nie było
    na nim obrotów, a 1,5 temu bank przysłał mi pismo, ze na koncie
    jest ...debet na około 1000 zł...
    To nie było konto debetowe, więc napisałam do zarządu banku pismo
    wyjaśniające z zapytaniem, skąd wzięła się ta kwota...
    Milczeli z banku , aż do teraz...a wczoraj dostałam z firmy windykacyjnej
    pismo w sprawie tej zapłaty...

    Oczywiście, bez żadnych wyjaśnień, czego kwota dotyczy - straszą mnie
    bankowym tytułem wykonawczym, a przecież nie mam żadnego tam kredytu :(

    Na koncie nie było operacji, więc nawet jeśli to mogłoby dotyczyć -może-
    opłat, to chyba wcześniej powinni wysłać jakiekolwiek pismo...Zresztą, jak
    mozna brać opłaty za "obsługę" konta, jeśli jej wcale nie było?

    Może ktos ma doświadczenie w takiej sprawie? Mam 2 dzieci i nie mam pracy,
    co
    zresztą pisałam kiedyś do banku 2 lata temu. Czy jest coś takiego
    jak "akcept
    milczący"? Bo ja nie dostałam żadnej z banku odpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-01-29 17:48:45
    Temat: Re: Pismo z banku
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    Joanno, sam fakt zaprzestania korzystania z rachunku nie powoduje
    rozwiązania umowy o prowadzeniu rachunku. Bank nadal świadczył Ci
    usługi. To, że nie korzystałaś z tych usług to Twoja sprawa.

  • 3. Data: 2007-01-29 18:29:31
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-29 18:09, Joanna stwierdził, że:
    > Witam,
    > kilka lat temu miałam w PKO S.A konto firmowe, nistety przez 3 lata nie było
    > na nim obrotów

    Trzeba było więc je zamknąć, a tak będą pewnie ścigać...

    , a 1,5 temu bank przysłał mi pismo, ze na koncie
    > jest ...debet na około 1000 zł...
    > To nie było konto debetowe, więc napisałam do zarządu banku pismo
    > wyjaśniające z zapytaniem, skąd wzięła się ta kwota...

    Opłaty za prowadzenie rachunku?

    > Oczywiście, bez żadnych wyjaśnień, czego kwota dotyczy - straszą mnie
    > bankowym tytułem wykonawczym, a przecież nie mam żadnego tam kredytu :(

    Kredytu nie, debet - niestety - tak.

    > Na koncie nie było operacji, więc nawet jeśli to mogłoby dotyczyć -może-
    > opłat, to chyba wcześniej powinni wysłać jakiekolwiek pismo...Zresztą, jak
    > mozna brać opłaty za "obsługę" konta, jeśli jej wcale nie było?

    Bo opłata dotyczy posiadania rachunku, jakkolwiek się ona nazywa.

> [...]
    > jak "akcept
    > milczący"? Bo ja nie dostałam żadnej z banku odpowiedzi.

    A dlaczego nie zamknęłaś go wcześniej? Poproś może bank o jakąś ugodę,
    anulowanie części opłat, rozłożenie tego na raty.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2007-01-29 18:50:28
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 29 Jan 2007 09:48:45 -0800, k...@g...pl
    napisał(a):

    > Bank nadal świadczył Ci
    > usługi. To, że nie korzystałaś z tych usług to Twoja sprawa.

    A na czym miało polegać to "świadczenie usług", że mogło kosztować aż
    1000 zł za okres kilkunastu miesięcy?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2007-01-29 18:59:39
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:eplfv4$4uk$1@nemesis.news.tpi.pl, *Chris* wrote:

    > A na czym miało polegać to "świadczenie usług", że mogło kosztować aż
    > 1000 zł za okres kilkunastu miesięcy?

    Prowadzenie rachunku?

    Wedlug aktualnego TOiP jest to 60zl miesiecznie :)
    http://www.pekao.com.pl/tabele3s2.pdf?/lang=PL/00516
    4-955266-28695

    Czyli powinno byc 36*60 = 2160zl

    Ale pewnie wczesniej konto bylo tansze :)

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 6. Data: 2007-01-29 18:59:45
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 17:09:04 +0000 (UTC), Joanna napisał(a):

    > Witam,
    > kilka lat temu miałam w PKO S.A konto firmowe, nistety przez 3 lata nie było
    > na nim obrotów, a 1,5 temu bank przysłał mi pismo, ze na koncie
    > jest ...debet na około 1000 zł...

    Obawiam się, że pozostał Ci tylko TVN i Elżbieta Jaworowicz z TVP.
    Działania banku jakkolwiek z uczciwością nie maja nic wspólnego, to
    jednak na pewno mają pokrycie w regulaminie prowadzenia rachunku.
    W związku z tym, odrobina reklamy pazernemu bankowi sie przyda ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2007-01-29 19:00:10
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-29 19:50, Chris stwierdził, że:

    > A na czym miało polegać to "świadczenie usług", że mogło kosztować aż
    > 1000 zł za okres kilkunastu miesięcy?

    3 lata to nie kilkanaście m-cy. Sprawdź w TOiP ile kosztuje u nich
    prowadzenie rachunku, przemnóż to przez 36, dodaj jakieś odsetki karne i
    pewnie kwota będzie zbliżona...

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2007-01-29 19:37:27
    Od: "radbilcz" <e...@c...barg.cy>

    > Wedlug aktualnego TOiP jest to 60zl miesiecznie :)
    > http://www.pekao.com.pl/tabele3s2.pdf?/lang=PL/00516
    4-955266-28695
    inny bank nie PEKAO tylko PKO

  • 9. Data: 2007-01-29 19:44:26
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:eplijr$bj3$1@nemesis.news.tpi.pl, *radbilcz* wrote:
    4-955266-28695

    > inny bank nie PEKAO tylko PKO

    Nie wiadomo jaki bank: w oryginale bylo PKO S.A.

    A w polsce mamy 2 podobnie brzmiace banki ktorych wiekszosc ludzi nie
    rozroznia:

    Pekao S.A.
    PKO BP S.A.

    Chcesz druga opcje?
    Prosze - 25zl/miesiac - daje to 900zl.

    http://www.pkobp.pl/index.php/id=autom_oppr/subid=au
    to_108/section=misp

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 10. Data: 2007-01-29 19:47:43
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 20:37:27 +0100, radbilcz napisał(a):

    4-955266-28695
    > inny bank nie PEKAO tylko PKO

    Przypuszczam,ze Joanna miała na myśli Pekao SA, bo napisała "PKO SA".
    Swoją ścieżką, to powinni do Księgi Rekordów Guinessa wpisać:
    dwa całkiem różne banki, których nazwy identycznie się wymawia, chociaż
    różnie pisze.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof