  • 1. Data: 2007-01-29 16:35:33
    Temat: pozytywna historia KK w BIK
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Czy ktoś wie (bankowiec?) lub doświadczył osobiście dobrodziejstwa
    posiadania pozytywnej opinii w BIK z powodu spłacania na czas karty
    kredytowej? Czy to rzeczywiście lepsze niż brak informacji BIK?
    Teoretycznie chyba taki co spłaca z niewielkim opóźnieniem ale
    zawsze regularnie jest lepszy od spłacającego na czas - większy zysk
    z takiegio klienta.
    Czy informacje w BIK o historii posiadanych wcześniej kart (po
    rezygnacji z nich lub nie wznowieniu) są dokładne czy tylko dobry/zły?

    Arek

  • 2. Data: 2007-01-29 17:28:12
    Temat: Re: pozytywna historia KK w BIK
    Od: "marian r" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy informacje w BIK o historii posiadanych wcześniej kart (po
    > rezygnacji z nich lub nie wznowieniu) są dokładne czy tylko dobry/zły?

    W biku są informacje dokladne:
    - Jaki bank
    - jaki kredyt/karta kredytowa/raty itp
    - jakie opoznienia

    i tu podzial na 4 grupy
    -opoznienia 0-30
    -opoznienia 31-60
    -61-90 i powyzej 91
    (moge sie mylic co do tego podzialu)

    Dodatkowo sa informacje dotyczace tego kiedy i jakie byly zapytania o kredyt

    Podsumowujac:
    Jesli splacasz przed terminem jestes lepszym klientem dla bankow
    niz taki co splaca 2-3 dni po terminie z odsetkami

    Mozesz (za pewna oplata) wystapic do biku po raport dotyczacy Twojej osoby.
    Ciekawa lektura.

  • 3. Data: 2007-01-29 18:25:54
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-29 18:28, marian r stwierdził, że:
    > W biku są informacje dokladne:
    > - Jaki bank
    > - jaki kredyt/karta kredytowa/raty itp
    > - jakie opoznienia

    Tak, ale dotyczy to raportu konsumenckiego. W raporice, który otrzymuje
    bank nie ma wszystkich informacji.

    > i tu podzial na 4 grupy
    > -opoznienia 0-30
    > -opoznienia 31-60
    > -61-90 i powyzej 91
    > (moge sie mylic co do tego podzialu)

    Zdaje się, że jest powyżej 30 do 180 i powyżej 180, ale głowy nie dam
    (nie pamiętam).
    Na pewno są to statusy "normalny", "wątpliwy", "stracony" i "windykacja".

    > Dodatkowo sa informacje dotyczace tego kiedy i jakie byly zapytania o
    > kredyt

    Tak, w BIOZ, ale również "bankowy" jest uboższy.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2007-01-29 19:54:22
    Od: "Marcin heh" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> napisał(a):

    > Dnia 2007-01-29 18:28, marian r stwierdził, że:
    >
    > Tak, ale dotyczy to raportu konsumenckiego. W raporice, który otrzymuje
    > bank nie ma wszystkich informacji.

    > Tak, w BIOZ, ale również "bankowy" jest uboższy.

    Tzn orientujesz się w tym co widzą banki w raporcie a co jest w raporcie
    konsumenckim?

    Mogłbys o tym napisac?

    :)

  • 5. Data: 2007-01-29 20:05:05
    Od: "marian r" <m...@w...pl>

    > Tzn orientujesz się w tym co widzą banki w raporcie a co jest w raporcie
    > konsumenckim?
    >

    > Mogłbys o tym napisac?
    >
    > :)

    Banki dostają informację liczbową. Nie powiem Ci w jaki sposób to liczą, bo nie
    wiem. Nie wiem też jaka jest skala. (jak pracowałem jeszcze w banku -2000 r. to
    była skala 0-10) Jedno jest pewne... wiele banków bierze to za świętość...
    A tak na marginesie. Jesli starasz sie o kredyt spalc wszystkie karty kredytowe.
    I zależy kiedy umowa była podpisana. Możesz żądać wykreślenia o tym informacji z
    BIK.

  • 6. Data: 2007-01-29 20:19:36
    Od: "Marcin heh" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    marian r <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    kredytowe
    > .
    > I zależy kiedy umowa była podpisana. Możesz żądać wykreślenia o tym

    To co w BIKu jest na temat KK z tego co wiem to jest limit ale czy jest ile
    limutu zostało wykorzystanego i w jakiej wysokości były dokonywane wpłaty na
    rachunek KK?

  • 7. Data: 2007-01-29 20:22:15
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-29 20:54, Marcin heh stwierdził, że:
    > Tzn orientujesz się w tym co widzą banki w raporcie a co jest w raporcie
    > konsumenckim?

    Wszystkie dane liczbowe i informacyjne, które zawiera raport
    konsumencki, poza informacją dotyczącą nazwy instytucji dokonującej wpisu.
    Dodatkowo można otrzymać raport "punktowy", zawierający taki scoring
    made by BIK.

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2007-01-29 20:24:21
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-29 21:19, Marcin heh stwierdził, że:
    > To co w BIKu jest na temat KK z tego co wiem to jest limit ale czy jest ile
    > limutu zostało wykorzystanego i w jakiej wysokości były dokonywane wpłaty na
    > rachunek KK?

    Tak. Podobnie zresztą jak dla limitu debetowego (ale co miał na myśli
    przedpiśca na temat spłaty - nie mam pojęcia).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2007-01-29 20:42:24
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Dzięki wszystkim za informacje. Chodziło mi o taki przypadek: znajomy
    ma KK (Nordea) ale gdy po miesiącu (kilka zakupów, spłata w terminie)
    doczytał warunki umowy karta poszła do szuflady. Teraz nawet w
    szufladzie przeszkadza i ją zwraca po ok. roku (może już zwrócił).
    Innych KK nie miał i nie ma (tylko debetowe). Czy taka historia w BIK
    może wpłynąć pozytywnie czy może negatywnie na ew. decyzje kredytowe
    w przyszłości?

    Arek

  • 10. Data: 2007-01-29 20:52:27
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-29 21:42, Arek stwierdził, że:
    > Czy taka historia w BIK
    > może wpłynąć pozytywnie czy może negatywnie na ew. decyzje kredytowe
    > w przyszłości?

    Tzn jaka historia? Jak nie używał, nie było opłat, to status rachunku
    jest normalny i w niczym nie przeszkodzi, choć pewnie też w niczym nie
    pomoże.
    Jak ma "zły" status płatności, to z pewnością bardzo utrudni wzięcie
    kredytu.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl