  • 1. Data: 2006-12-20 19:03:48
    Temat: Pko bp i Mastercard
    Od: akala <a...@a...com>

    Może niektórym pytanie wyda się śmieszne ale ja czegoś nie łapię:
    Nigdy nie używałem karty kredytowej bo nie miałem takiej potrzeby ,konto
    mam w PKOBP. No i dwa tygodnie temu przysłano mi kartę MasterCard /Silver/
    .Po kilku dniach zastanawiania się podpisałem umowę i aktywowałem kartę
    .Aktualnie okres świąteczny więc za zakupy zacząłem płacić tą kartą. Moje
    zdziwienie wywołał fakt ,że zamiast podania kodu PIN podpisywałem rachunki
    ,panienka w supermarkecie przy kasie nawet nie spojrzała na podpis z
    drugiej strony karty ,po kolejnym zakupie również podpis dzisiaj dwa razy
    podpis więc pytam dlaczego podpis a nie pin a pani bo pan ma kartę tylko na
    podpis ??????.Limit kredytowy jest spory i tak sobie myślę a jak by mi ktoś
    "gwizdnął " ten "palstik" to nim bym zdążył zablokować to nieźle by się
    obłowił. Moim zdaniem bezpieczeństwo równe z e r o , teraz mam pytanie czy
    faktycznie taka karta jest tylko na podpis, bo jeżeli tak to trzeba się
    szybko tego czegoś pozbyć.

    akala

  • 2. Data: 2006-12-20 19:13:23
    Temat: Re: Pko bp i Mastercard
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "akala" wrote in message
    > [...]Moje
    >zdziwienie wywołał fakt ,że zamiast podania kodu PIN podpisywałem rachunki

    I tym sposobem kolega wywołał znowu temat jak rzeka o wyższości PINu nad
    podpisem
    a taka była cisza na grupie ;-))

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2006-12-20 19:21:05
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]
    > faktycznie taka karta jest tylko na podpis, bo jeżeli tak to trzeba się

    Zgodmie z polskim prawem Twoja odpowiedzialność jest ograniczona do
    kwoty 150 euro. Mimo to pilnuj karty jak oka w głowie. Przejżeyj
    archiwum grupy, jest na ten temat sporo informacji.

    MARIO

  • 4. Data: 2006-12-20 19:47:41
    Od: "Waldek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem bezpieczeństwo równe z e r o , teraz mam pytanie czy
    > faktycznie taka karta jest tylko na podpis, bo jeżeli tak to trzeba się
    > szybko tego czegoś pozbyć.

    Popatrz tu;
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=autom_oppr/subid=au
    to_98/section=indy

    Właśnie kolega "sumi" wskazał mi ten link i wszystko się zgadza. Ja też
    miałem MC PKO srebrną i niestety nie miałem obrotów miesięcznych 1200 PLN w
    2 roku i zrezygnowałem. (większość bieżących zakupów robi żona) Musiałem
    zapłacić 59 PLN. Gdy zrezygnujesz w 1 roku z odpowiednim wyprzedzeniem, to
    prawdopodobnie nic nie zapłacisz (ja miałem w 1 roku bez opłat). Miałem
    pecha, bo kilka razy za granicą, a także często w kraju brak było
    autoryzacji i ratowałem się kartą debetową, z którą nie miałem kłopotów.
    Kiedyś chciałem płacić kartą w sklepie komputerowym i facet naliczył mi 2,5%
    dopłaty. Pozostało mi pójść do bankomatu po gotówkę i zapłacić mniej.
    Powiedział, że przy płatności gotowką jest rabat. Nie wiem czy to są częste
    praktyki???, ale myślę, że w Polsce wszystko jest możliwe.

    Pozdrowienia

    Waldek

  • 5. Data: 2006-12-20 20:33:58
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]
    > Powiedział, że przy płatności gotowką jest rabat. Nie wiem czy to są częste
    > praktyki???, ale myślę, że w Polsce wszystko jest możliwe.

    Ja też sie spotkałem z taką praktyką w sklepie komputerowym w
    Warszawie na giełdzie w podziemiach przy GUS-ie.

  • 6. Data: 2006-12-20 20:47:17
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Ja też sie spotkałem z taką praktyką w sklepie komputerowym w
    > Warszawie na giełdzie w podziemiach przy GUS-ie.

    to standardowe zachowanie, wystarczy wejsc na www.znak.pl

    ceny sa podane z 1,8% rabatem = platnosc gotowka, a jak karta to cena
    "standardowa" i kliencie decyduj co wolisz ;-))

    jezeli zechcesz zrezygnowac z tej karty i nie placic kary to jest na to
    sposob, moze nie do konca doskonaly, ale jest

    jak karta Ci sie znudzi to zadzwon na infolinie i ją zastrzeż (np.
    zagubienie), jednoczesnie proszac o NIE generowanie duplikatu

    tym sposobem nie bedziesz mial karty i nie otrzymasz juz kolejnej, bank
    nie naliczy rowniez oplaty karnej

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2006-12-20 22:01:37
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Wed, 20 Dec 2006 20:47:41 +0100, Waldek napisał(a):

> [...]

    > 2 roku i zrezygnowałem. (większość bieżących zakupów robi żona) Musiałem

    nie miałem zamiaru wywoływać ponownej sprzeczki na temat wyższości świąt
    Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy ,ale jak "się nie zna pinu to
    się nie zapłaci", a gdy widziałem ,że panienki przy kasie nic nie obchodzi
    -jaki tam kulfonik postawiłem- pomyśłałem sobie ,że po drugiej stronie
    ulicy jest Mediamarket w którym tą kartą za 3000 zł złodziej by mógł
    zafundować niezły telewizor - to na plecach trochę zimno mi się zrobiło.
    Z tego co panowie piszecie wynika ,że lepiej jednak pozbyć się tego
    "wynalazku" bo ja 1200zł obrotu miesięcznie na tej karcie nie zrobię.
    dziękuję za odpowiedzi.
    akala

  • 8. Data: 2006-12-20 22:15:08
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]
    > Z tego co panowie piszecie wynika ,że lepiej jednak pozbyć się tego
    > "wynalazku" bo ja 1200zł obrotu miesięcznie na tej karcie nie zrobię.

    Czy Ty przeczytałeś mój wątek?

    Napiszę jeszcze raz to samo: