  • 51. Data: 2023-08-30 00:15:03
    Temat: Re: Płacenie za granicą.
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ładny hack, ale jak dawno to było?
    > Ciekawe, czy nadal działa, czy to z kategorii "to i tak mogło się udać tylko jeden
    raz"
    > (kurtałka, zapomniałem, z czego to cytat), albo też może ktoś się zaczął dziczyć.

    Takie coś dało się zrobić operatorem VoIP.
    Z 15 lat temu miałem taką usługę (https://www.voipdiscount.com/geo), że
    wdzwaniało się w numer dostępowy i wystukiwało numer na jaki się chce
    dzwonić. Potem koniec połączenia a operator zestawiał połączenie
    pomiędzy tobą a wystukanym numerem.
    Przy czym druga strona widziała numer, który sobie wcześniej
    zdefiniowałeś do prezentacji (była weryfikacja, jakby coś :) ).

    Kosztowało to jakieś centy za minutę a można było za niewielkie
    pieniądze się kontaktować ze świata.

    Teraz już o wiele łatwiej, bo jest VoWiFi OOTB, więc bez gimnastyki
    można dzwonić po cenach krajowych.

    --
    Pete

  • 52. Data: 2023-08-30 21:33:40
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-08-30 o 00:15, Pete pisze:

    > Takie coś dało się zrobić operatorem VoIP.

    Tak, można się było prezentować dowolnym numerem przypisanym do konta,
    jesli sie ich mialo kilka. Chyba dalej tak jest, i ustawiać dowolne
    przekierowania na numery własne a nawet obce (Freeconet)

    Z voipa "stacjonarnego" nie korzystam od kilku lat
    ale z voipdiscount jeszcze okazjonalnie na komorce

    Pozdro

  • 53. Data: 2023-09-05 10:38:24
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl>

    > Po wielu latach przerwy w końcu miałem okazję przetestować płacenie za granicą.

    Zapłacone za napój kartą IKA w Szwajcarii 1,60 CHF - IKA zaksięgował
    jako 1,68 EUR. W IKA nie mam konta w CHF.
    W czasie 1,5 miesięcznej podróży rowerem przez Niemcy, Holandię, Belgię
    i Francję wszędzie płaciłem kartą IKA. Bez problemów. Jedyny problem
    (ale to chyba nie wina IKA), że teraz gdy sprawdzam wyciągi to niektóre
    transakcje są zapisane tak że trudno się połapać za co to było. Np 13
    EUR dla "TDV NWB, NDS Leipzig DEU". Tyle że ja nie byłem w Leipzig. Albo
    14,50 EUR dla"COMM AGGLO MONTARGOISE MONTARGIS FRA" - tu akurat zapłata
    za kemping. I jeszcze 9,66 EUR dla "MIZZI FRANCOISE MARSEILLAN FRA" -
    czy ktoś by się domyślił, że to supermarket Utile??

  • 54. Data: 2023-09-05 13:14:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 10:38, Dąbrowski pisze:

> [...]
    > za kemping. I jeszcze 9,66 EUR dla "MIZZI FRANCOISE MARSEILLAN FRA" -
    > czy ktoś by się domyślił, że to supermarket Utile??

    Ja takie rzezy sprawdzam przez Google. Przykładowo wpisanie "TDV NWB,
    NDS Leipzig DE" wskazuje na zakup biletu na Kolejach
    Północno-Wschodnich. "COMM AGGLO MONTARGOISE MONTARGIS FRA" to wychodzi
    jakieś Biuro Turystyczne AGLOMERATION w miejscowości Montar. MIZZI
    FRANCOISE MARSEILLAN FRA, to Mizzi Francoise z/s 245 Av. des Campings,
    34340 Marseillan, Francja.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2023-09-05 15:39:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 września 2023 o 13:14:54 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja takie rzezy sprawdzam przez Google. Przykładowo wpisanie "TDV NWB,
    > NDS Leipzig DE" wskazuje na zakup biletu na Kolejach
    > Północno-Wschodnich.

    Strzał prawie że dobry, a sprawdziłeś, czy te koleje mają cokolwiek wspólnego z
    Lipskiem?

    > MIZZI
    > FRANCOISE MARSEILLAN FRA, to Mizzi Francoise z/s 245 Av. des Campings,
    > 34340 Marseillan, Francja.

    No to możesz kolesia (najprawdopodobniej prowadzącego odpowiednik 1-os. DG)
    odwiedzić,
    ale dużo więcej o tym, gdzie była zapłata, żeś nie znalazł.
    Zapewne prowadzi market "utile" pod franczyzą.
    Tak jak np. niedaleko mnie jest "Top market" a na wyciągach "Tanik II".

  • 56. Data: 2023-09-05 15:51:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Strzał prawie że dobry, a sprawdziłeś, czy te koleje mają cokolwiek wspólnego z
    Lipskiem?

    Nie. Ja to w Google wrzucam. Po prostu podpowiedziałem, jak to
    wyszukiwać. Przynajmniej ja tak robię i się sprawdza.

> [...]
    > Zapewne prowadzi market "utile" pod franczyzą.
    > Tak jak np. niedaleko mnie jest "Top market" a na wyciągach "Tanik II".

    Pewnie jest, jak piszesz. Ja po prostu czasem to sprawdzam, jak coś
    dziwnego widzę na wyciągu. Chodzi mi raczej o to, czy gdzieś dane karty
    nie wyciekły.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 57. Data: 2023-09-05 18:13:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Sep 2023 10:38:24 +0200, Dąbrowski wrote:

> [...]
    > W czasie 1,5 miesięcznej podróży rowerem przez Niemcy, Holandię, Belgię
    > i Francję wszędzie płaciłem kartą IKA. Bez problemów.

    Ale to jak rozumiem euro-euro, bez przewalutowania.
    To musi byc dobrze ... sprawdzic, czy nie DCC, sprawdzic czy nie ma
    prowizji za płatnosci zagraniczne :-P

    Te prowizje to dla mnie zagadka.
    Takie wysokie koszty przewalutowania bank ma?
    Czy tylko tak chce zarobić?
    To czemu promuje karty wielowalutowe?

    J.

  • 58. Data: 2023-09-06 22:27:29
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl>

    > I kartą się nie da?

    Da się. Opłaty za toaletę.
    2023.08.07
    -1,00
    One Hundred Belgium bv Antwerpen
    BEL

    2023.08.09
    -1,00
    NATIONAL HYGIENE GROUP SAINT-
    GILLES BEL

    2023.08.09
    -1,00
    2TL BRUSSEL - NOORD Brussel BEL

    2023.08.16
    -1,00
    2theloo Gare De L est Paris FRA

    2023.08.16
    -1,00
    2theloo Saint Lazare Paris FRA

    W Basel (Szwajcaria) na dworcu kartą nie dało się zapłacić ale automat
    na wejściu do toalety przyjmował albo 1,50 CHF, albo 1,50 EUR.

  • 59. Data: 2023-09-06 22:48:33
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl>

    > Pewnie jest, jak piszesz. Ja po prostu czasem to sprawdzam, jak coś
    > dziwnego widzę na wyciągu. Chodzi mi raczej o to, czy gdzieś dane karty
    > nie wyciekły.

    Ze trzy miesiące temu dostałem SMS od Alior z informacją i zapytaniem,
    że na mojej karcie zarejestrowano transakcję na 0 USD w jakimś sklepie
    odzieżowym w New York i czy to ja dokonałem tej transakcji? Odpisałem że
    nie i wtedy zadzwoniła do mnie pani z Alior i powiedziała, że karta
    została zablokowana i mam wystąpić o nową. Po kilku dniach dostałem nową
    kartę. Tamtej poprzedniej używałem w Internecie tylko do płatności na
    Aliexpress i Booking.com. Wyciek musiał więc nastąpić tylko z tych portali.

  • 60. Data: 2023-09-07 09:05:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 września 2023 o 22:48:34 UTC+2 Dąbrowski napisał(a):

> [...]
    > kartę. Tamtej poprzedniej używałem w Internecie tylko do płatności na
    > Aliexpress i Booking.com. Wyciek musiał więc nastąpić tylko z tych portali.

    A to alior czy kantor aliora?
    W tym drugim na pewno - a w pierwszym być może - dowcipnisie
    numerują karty po kolei i nie widzą w tym nic złego.
    I jeszcze nie wznawiają kart.
    A na amazonie wystarczy mieć numer i datę ważności.
    Sprawdź te twoje z "dużego" aliora.
    Citek z platynami i chyba też złotymi kredytówkami
    równie dowcipny.
    Ale debetówki i płaskie kredytówki numeruje losowo.