  • 41. Data: 2023-08-29 07:09:25
    Temat: Re: Płacenie za granicą.
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > Albo pułapka na janosikowców.
    > Na przyszłość - można wyłączyć "dane w roamingu"
    > w smarkofonie z androidem.
    > Albo po prostu roaming u operatora - tylko nie zapomnieć
    > włączyć przef wyjazdem.
    > U żony po zmianie na plush abo okazało się,
    > że roaming domyślnie wyłączony - dowcipni.
    > Tylko że już wtedy była w Finlandii.
    > Dobrze, że to UE, to grzecznościowo małym
    > kosztem włączyła na infolinii z telefonu koleżanki.
    > W sumie to i ja mógłbym to załatwić,
    > angażując jakąś koleżankę w PL - na moją prośbę,
    > choć wszystkie hasła znałem, nie chcieli, bo "nie jestem pani".

    Roaming to się AFAIR daje włączyć w apce do zarządzania numerem.

    --
    Pete

  • 42. Data: 2023-08-29 09:54:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 29 sierpnia 2023 o 07:09:29 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Roaming to się AFAIR daje włączyć w apce do zarządzania numerem.

    Hmm, no to mogłoby pomóc na problem:
    "Po głosie poznaję, że pan to nie pani"
    (i weź tłumacz, że jesteś byłą reprezentantką NRD).
    No ale to też jest "u operatora", a nie w konfigu smarkofona.
    No i zwykle uczysz się tego jak już jest po problemie - typowe
    doświadczenie.
    A pomyślałby kto, że roaming może być wyłączony?
    Ale tylko w plush abo - w plus abo jest włączony.

  • 43. Data: 2023-08-29 13:49:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A w Albanii widziałem rozmawiających z plaży
    > przez "darmowy skype" ;P
    > Jedyna nadzieja, że mają w umowie "ograniczenie kredytu",
    > dawno temu było.

    Brat mnie kiedyś dawno zaskoczył. Poprzedniego dnia miał wyjeżdżać za
    granicę a tu nagle dzwoni i na komórce wyświetla mi się jego domowy
    numer. Myślałem, że coś się stało i musieli wrócić.
    Się okazało, że (aby nie płacić za roaming) zamienił domowy na
    internetowy i 'zabrał' go ze sobą (w komórce) i jak tylko gdzieś było
    wifi to mógł dzwonić tak jak od siebie z domu.
    P.G.

  • 44. Data: 2023-08-29 14:08:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 13:49:53 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > internetowy i 'zabrał' go ze sobą (w komórce) i jak tylko gdzieś było
    > wifi to mógł dzwonić tak jak od siebie z domu.

    Coraz częstsze.

    Ba - przy okazji internetu z Orange czesto sami zmieniają stacjonarny
    w taki "sieciowy", ale z internetu/komórki to sie chyba nie da do tego
    połączyc - tylko FunBox potrafi.

    J.

  • 45. Data: 2023-08-29 14:30:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 29 sierpnia 2023 o 13:49:55 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > internetowy i 'zabrał' go ze sobą (w komórce) i jak tylko gdzieś było
    > wifi to mógł dzwonić tak jak od siebie z domu.

    Ładny hack, ale jak dawno to było?
    Ciekawe, czy nadal działa, czy to z kategorii "to i tak mogło się udać tylko jeden
    raz"
    (kurtałka, zapomniałem, z czego to cytat), albo też może ktoś się zaczął dziczyć.
    Aż tak dawno to być nie mogło, skoro mówimy o apce na komórę (o ile dobrze
    zrozumiałem).
    W firmie niedawno (w każdym razie było to chyba już po 2020) zmieniliśmy ISDN
    z centralką (2 linie, 10 numerów osobno "wdzwanialnych" z zewnątrz) na
    tylko jeden numer stacjonarny "po internecie", ale dali nam aparat - chyba nie ma
    wifi, jedynie ethernet.
    O apkach chyba nie było mowy, albo zapomniałem.
    Ale rzeczywiście ciekawe, jaki może mieć zakres terytorialny działania.
    Coś tak jak przez mgłę pamiętam, że pani mówiła, że można przenosić bez pytania
    oranżady o zgodę - ale czy
    tylko w Warszawie, czy w całej PL - a może nawet w całym internecie - to już nie
    pamiętam.

  • 46. Data: 2023-08-29 14:47:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-08-29 o 14:08, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ba - przy okazji internetu z Orange czesto sami zmieniają stacjonarny
    > w taki "sieciowy", ale z internetu/komórki to sie chyba nie da do tego

    Ja nie bywam za granicą więc nigdy tego nie ćwiczyłem. Brat powiedział
    tak: w komórce jest wszystko co potrzebne (wifi, mikrofon, głośnik) więc
    nie ma powodu, aby nie było odpowiedniej aplikacji.
    Jakoś ze 2 lata po tamtym zaskoku też zmieniłem sobie domowy na
    internetowy (aby płacić 1zł rocznie zamiast 45zł miesięcznie), ale
    kupiłem do tego odpowiednią skrzyneczkę łączącą się kablowo do sieci.
    Trochę lat od wtedy minęło i już z niego nie korzystamy. Akumulatory w
    jego słuchawce wysiadły (nie wytrzymują ani sekundy). Minęło pół roku i
    nie zmieniłem. Zaproponowałem żonie, aby wyrzucić ten telefon, ale ona
    mówi, że czasem zerka na niego bo wyświetla godzinę.
    P.G.

  • 47. Data: 2023-08-29 15:06:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 14:47:10 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Ja nie bywam za granicą więc nigdy tego nie ćwiczyłem. Brat powiedział
    > tak: w komórce jest wszystko co potrzebne (wifi, mikrofon, głośnik) więc
    > nie ma powodu, aby nie było odpowiedniej aplikacji.

    Nie o to chodzi - przeniosł sie do normalnego VoIP, i ma dostęp z
    Internetu.

    Orange w swojej sieci moze korzystać z jakis prywatnych adresów,
    albo w ogóle z osobnej podsieci pakietowej..

    Ale wygląda na to, ze przesadzam:
    https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Telefon-SI
    P-jako-quot-Telefon-stacjonarny-VoIP-quot/m-p/294441

    zobacz na post 29-12-2021 21:31
    ustawienia VoIP ... VLAN 35. Ten sam co internet.
    Ale nie podają adresu serwera, loginu, hasła.
    Chyba, ze sprytnie obciąl, bo w pierwszym poscie widac, ze zna.

    I Orange chyba jednak pozwala na SIP na komórkach
    https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Orange-VoI
    P-przez-klienta-SIP-na-androidzie/td-p/262709

    J.

  • 48. Data: 2023-08-29 15:20:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ładny hack, ale jak dawno to było?

    Dokładnie nie wiem. Mogę przypuszczać, że okolice 2012.
    Na pewno potem minęło jeszcze ładnych parę lat zanim ja zmieniłem
    telefon na internetowy.
    Pierwsze próby (jakoś rok po tamtym zaskoku wziąłem na chwilę telefon z
    pracy i podłączyłem do routera w domu) rozmawiania przez telefon
    internetowy dały średnią jakość połączenia i żona nie zaakceptowała
    zmiany na taką jakość i temat upadł na co najmniej kilka lat. Kolejna
    próba wypadła już lepiej (a i liczba przeprowadzanych rozmów z tego
    telefonu się zmniejszyła) i dostałem zgodę na zmianę.
    Właśnie sprawdziłem - przeniosłem numer w lutym 2018. O ile pamiętam
    aparat kosztował mnie niecałe 300zł a zacząłem płacić 1zł rocznie
    zamiast 45zł miesięcznie. Do tego coś tam za rozmowy, ale wydaje mi się,
    że suma opłat za rozmowy od 2018 nie przekroczyła kilkunastu złotych.
    Od jakiegoś czasu jest drożej - 1zł miesięcznie.

    > Ciekawe, czy nadal działa, czy to z kategorii "to i tak mogło się udać tylko jeden
    raz"

    Nic nie wiem o tym, aby dostawca tego telefonu (HaloNet) miał jakieś
    ograniczenia terytorialne gdzie mogę się włączyć.

    > Aż tak dawno to być nie mogło, skoro mówimy o apce na komórę (o ile dobrze
    zrozumiałem).
    Nie widziałem tego w działaniu, ale to musiała być jakaś apka. Na pewno
    brat powiedział, że sprzętowego tego telefonu z domu nie zabierał.
    P.G.

  • 49. Data: 2023-08-29 15:48:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-08-29 o 15:06, J.F pisze:

    > Nie o to chodzi - przeniosł sie do normalnego VoIP, i ma dostęp z
    > Internetu.

    Tak coś przypuszczałem, że piszę nie na temat :)

> [...]
    P-jako-quot-Telefon-stacjonarny-VoIP-quot/m-p/294441

    > zobacz na post 29-12-2021 21:31
    > ustawienia VoIP ... VLAN 35. Ten sam co internet.

    Sorry. Jestem tak cienki z kwestii sieciowych i nie bardzo mam czas więc
    nie będę starał się zrozumieć.

> [...]
    > https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Orange-VoI
    P-przez-klienta-SIP-na-androidzie/td-p/262709

    Nawet nie wiem co to jest SIP, a Ty tego używasz jakby dla każdego było
    oczywiste :)
    P.G.

  • 50. Data: 2023-08-29 16:43:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 15:48:42 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Tak coś przypuszczałem, że piszę nie na temat :)

    Okazuje sie, że niekonieczne.

    P-jako-quot-Telefon-stacjonarny-VoIP-quot/m-p/294441

    > Sorry. Jestem tak cienki z kwestii sieciowych i nie bardzo mam czas więc
    > nie będę starał się zrozumieć.

    Orange ma siec pakietową, i niej moze zorganizować wiele sieci
    "wirtualnych".
    W jednej działa internet, w drugiej telewizja do funboxów, w kolejnych
    np izolowane sieci dla banków ... no i w kolejnej móglby zorganizować
    wydzieloną siec do VoIP.

    Bo od pewnego czasu Orange dyskretnie konwertuje stare linie
    telefoniczne. Klient sobie internet zamawia, kabelek wykorzystuja,
    ale telefon mu przepinaja do "routera" Funbox. Widac utrzymanie
    starych central za duzo kosztuje.
    A jak klient swiatłowód chce, to juz nie ma innego wyjscia.
    Albo nowe łącze do telefonu. Numer stacjonarny, ale technologia VoIP.

    P-przez-klienta-SIP-na-androidzie/td-p/262709

    > Nawet nie wiem co to jest SIP, a Ty tego używasz jakby dla każdego było
    > oczywiste :)

    Brat wie :-)

    SIP to protokół używany przez telefony VoIP do łaczenia sie z
    "centralą" czy serwerem.

    Jak widac - sa i programy na komórki, nawet marki Orange :-)

    J.