  • 1. Data: 2009-07-22 09:41:38
    Temat: Podejrzane to wszystko, znowu dziwna emisja obligacji
    Od: TT <t...@o...pl>

    ---------------------
    (...)
    Kontrowersyjny spread

    - Działanie resortu tym bardziej nas zbulwersowało, że dochodowość
    ustalono znów bardzo wysoko - mówi Mateusz Szczurek, główny ekonomista
    ING BSK. Spread wobec amerykańskich papierów rządowych wyniósł 280
    punktów bazowych (przy poprzedniej emisji było to 290 pb.). Wyemitowane
    w poniedziałek obligacje sprzedano po cenie 99,79 USD. Przez cały
    miniony tydzień kursy transakcyjne papierów z emisji z 7 lipca nie
    schodziły poniżej 101 USD.

    Wczoraj rano oferty zagranicznych banków dotyczące tych obligacji
    zaczynały się od 101,75 USD, a sięgały 102,5 USD (potem nieco się
    obniżyły). Krajowe banki oferowały je wczoraj po 102 USD, czyli 2,3
    proc. powyżej kursu emisji. Tyle mogły zarobić też TFI czy OFE.

    - Dyskryminacja krajowych inwestorów poprzez sposób prowadzenia zapisów
    miała zapewne zapobiec ,,psuciu rynku złotowych obligacji". Dlaczego nie
    rozwiązano problemu podwyższając ceny, skoro popyt znów kilkakrotnie
    przekraczał sprzedaną ostatecznie pulę obligacji - pyta Mateusz
    Szczurek. Dodaje, że sponsorowanie zagranicznych funduszy może być
    potrzebne na początku programu, ale po sukcesie pierwszej aukcji,
    powtórka to kosztowny chwyt marketingowy.

    - To była ewidentnie emisja na zamówienie jakiegoś banku zagranicznego.
    To skandal, by robić emisję po cichu, a nasz kraj płacił taki spread w
    sytuacji, gdy można było emisję uplasować drożej - mówi jeden ze znanych
    analityków.
    (...)
    ---------------------

    http://www.parkiet.com/artykul/7,833240_Obligacje_do
    larowe__Tylko_niektorzy_krajowi_gracze_wiedzieli_o_e
    misji.html

    Nie wiem, jak wasza opinia, ale wg mnie Vincent Rostowski działa
    dziwnie. Nie ufam mu. To dla mnie podejrzane. A sprawa jest ważna, bo tu
    chodzi o grube miliardy USD z naszych podatków.

    TT

  • 2. Data: 2009-07-22 09:55:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > Nie ufam mu. To dla mnie podejrzane. A sprawa jest ważna, bo tu chodzi o

    pewnie jakaś transakcja wiązana z Goldmanem. :)
    wy damy wam zarobic ale dajcie troche wytchnienia "naszym" umoczonym w
    kredytach walutowych...

    george

  • 3. Data: 2009-07-22 22:28:41
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    george pisze:
> [...]
    >
    > pewnie jakaś transakcja wiązana z Goldmanem. :)
    > wy damy wam zarobic ale dajcie troche wytchnienia "naszym" umoczonym w

    Może Vincent został tu przez jakiegoś Goldmana przysłany, żeby właśnie
    przeprowadzać takie transakcje. Kto wie, jak to zostało załatwione tam
    gdzie kamera obiektywu nie sięga i na jakich warunkach.

    Nie sądzę, żeby Vincent przejmował się kredyciarzami, tu raczej chodzi o
    zysk banków spekulacyjnych, a kredyciarze mają jeszcze ok 30 lat na
    zaprzyjaźnienie się z bankowością spekulacyjną i troskliwym G. Sorosem.

    J.