  • 1. Data: 2009-12-15 09:36:38
    Temat: Polbank Era - nie dziala w Niemczech - oficjalna odp na reklam.
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Witam,

    Rozbawila mnie odpowiedz Polbanku na moja reklamacje dotyczaca problemow z
    platnoscia ich karta Mastercard w Niemczech (do reklamacji dolaczylem
    odrzucone paragony z bledem system fehler, czy jakos tak):

    "W odpowiedzi na reklamacje informujemy, iz w zwiazku z blednie przesylanymi
    danymi od uslugodawcow z Niemiec w chwili obecnej korzystanie z kart na
    terenie tego kraju jest utrudniony. Sytuacja ta bedzie miala miejsce do czasu
    rozwiazania problemu, ktorego termin nie jest blizej okreslony."

    Zenada... ale karty innych bankow jakos zadzialaly... Tak wiec jest to dobre
    ostrzezenie dla podrozujacych.

    A ja w zwiazku z taka odpowiedzia przeniose karte do innego banku - po co mi
    karta z dobrymi kursami, skoro nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy zadziala...

    A przy okazji: czy istnieje lista "niekompatybilnych" bankow i panstw?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-12-15 09:45:03
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Marcin pisze:
> [...]
    > karta z dobrymi kursami, skoro nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy zadziala...

    To jest jakieś żenujące... Visa to Visa, MC to MC i koniec. Inne karty,
    jak piszesz, działały, tyle, że Polbank- wedle wszelkich opisów na
    grupie- jest po prostu bankiem niedoroboionym, pod każdym względem jak
    widać.

    > A przy okazji: czy istnieje lista "niekompatybilnych" bankow i panstw?

    Nie sądzę.

    --
    Michał

  • 3. Data: 2009-12-15 10:01:31
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Zwroc tez uwage jak to napisali - ich tlumaczenie jest takie: to problem
    uslugodawcow z Niemiec, a nie naszego banku - tylko dlaczego inne banki jakos
    sobie radza??? Ja wiem, ze z kartami w Niemczech nie jest tak rozowo jak to
    sie moze wydawac i to jest juz jakis szok sam w sobie, ale jesli w sieciowym
    hotelu nie moge zaplacic karta Polbanku, a 2 inne karty dzialaja, to cos jest
    nie halo raczej z Polbankiem, prawda?

    I ich komentarz, ze problem nie wiadomo kiedy zostanie rozwiazany - to juz
    mogli naklamac, ze mocno pracuja nad tym, czy cos w tym stylu, a tutaj po
    prostu: szczerze mamy to w d... - ale moze warto docenic ich za szczerosc?

  • 4. Data: 2009-12-15 10:19:48
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Marcin pisze:
> [...]
    > hotelu nie moge zaplacic karta Polbanku, a 2 inne karty dzialaja, to cos jest

    Raczej na pewno. W normalnym/dobrym banku to dzwonisz na infolinię i się
    dopytujesz na bieżąco co i jak, czy nie ma problemów, czy dotarło
    zapytanie autoryzacyjne, czemu zostało odrzucone. Wiesz wszystko od
    razu- o ile są takie problemy.

    Ja z Citibankiem nigdy takich problemów nie miałem, a korzystam z tej
    karty bardzo dużo w różnych miejscach. Kursy walutowe bolą, ale
    przynajmniej mam względne poczucie bezpieczeństwa, że zapłacę i w razie
    czego moja reklamacja zostanie rozsądnie rozpatrzona.

    --
    Michał

  • 5. Data: 2009-12-15 13:45:59
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    On 09-12-15 11:19, Michal_Ko wrote:
> [...]
    > przynajmniej mam względne poczucie bezpieczeństwa, że zapłacę i w razie
    > czego moja reklamacja zostanie rozsądnie rozpatrzona.

    niestety podobna sytuacja spotkala znajoma z karta polbanku w USA. Karta
    PKO BP przeszla bez problemow...

  • 6. Data: 2009-12-15 14:02:56
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

    > niestety podobna sytuacja spotkala znajoma z karta polbanku w USA. Karta
    > PKO BP przeszla bez problemow...

    Sprawa o tyle dziwna, że to przecież są jeszcze karty bez chipa, na
    samym pasku, więc teoretycznie powinny być pozbawione jakichkolwiek
    utrudnień związanych z "chipowością" karty :D

    A tu mimo wszystko taki syf. A ten Polbank to ma 24h customer service,
    żeby zadzwonić i dopytać co i jak? Bo jak dla mnie to taka sytuacja
    jest, lekko mówiąc, niedopuszczalna- mam kartę, mam limit (środki) to
    mam też prawo zapłacić, a jeśli już z jakichś nadzwyczajnych przyczyn
    się nie da- to się przynajmniej dowiedzieć, gdzie tkwi problem.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2009-12-15 14:33:18
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    Michal_Ko pisze:

    > Nie sądzę.

    To może stwórzmy:
    Chiny:
    nie działa w terminalach:
    - Multi (Visa)
    - Nordea (Mastercard)
    - DC

    działa
    - Citi KK

    Kanada
    - sytuacja specyficzna, wiele bankomatów nie obsługuje Visy, tylko
    Mastercard/Maestro
    -DC cały czas jest rozpoznawany jako Mastercard
    - w automatach biletowych działa wszystko, nieważne czy chip, czy pasek,
    PINu też nie trzeba

    Francja i Monte Carlo (automaty biletowe kolejowe)
    nie działa
    - Citi
    - Nordea
    - Multi
    Działa
    - DC

  • 8. Data: 2009-12-15 16:08:40
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    filip lach <f...@g...pl> napisał(a):
    > To może stwórzmy:

    Pomysl dobry, moze nawet na osobny watek, ale obawiam sie, ze wchodzac az w
    takie szczegoly strasznie sie pogubimy...

    Wiadomo: co kraj, to obyczaj, niektore lubia bardziej Vise, inne MC. Z
    automatami, niektorymi sklepami jest podobnie (np. w Niemczech byl sklep,
    ktory nie przyjmowal MC, ale przyjmowal Vise - dziwne, prawda?).

    Najbardziej interesuja mnie takie jasne komunikaty od bankow, jak np. to co
    dostalem z Polbanku: tak, to jest miedzynarodowa karta, mamy bardzo fajne
    kursy, itd, ale ... nasza karta nie dziala w Niemczech i mamy to gdzies.
    Ciekawe gdzie jeszcze nie zadziala...

  • 9. Data: 2009-12-15 16:10:37
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Dla mnie dobrym wyznacznikiem jest proba platnosci w hotelu. W sieciowych
    hotelach najczesciej przyjmuja wszystkie mozliwe karty, moze sa wyjatki, ale
    zcy to do potwierdzenia rezerwacji, czy do samej platnosci, prawie wszystkiego
    mozna uzyc.

    I jesli tutaj nie dziala Mastercard Polbanku, a dziala Mastercard Aliora, Visa
    Citibanku, czy Amex, no juz podejrzany jest tylko i wylacznie Polbank.

  • 10. Data: 2009-12-15 16:17:33
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Michal_Ko <m...@n...org> napisał(a):

    > A ten Polbank to ma 24h customer service, zeby zadzwonic i dopytac co i jak?

    Teoretycznie ma. Dzwonilem zaraz po powrocie, ale mysle, ze gdybym zadzwonil
    nawet sprzed samego terminala, to nikt nie potrafilby mi pomoc...

    Podczas rozmowy (dzien po powrocie) powiedzialem, wymienilem sytuacje, daty,
    godziny, itd. Nic nie potrafili powiedziec, poprosili o reklamacje na pismie,
    o zalaczenie wydrukow (bo u nich w systemie nie ma zadnych sladow po tych
    transakcjach - tak jakby ich w ogole nie bylo).

    Pytalem, czy karta nie jest zastrzezona, czy nie wlaczyl im sie czasem jakis
    alert, bo karta byla uzyta na Okeciu (tu bez problemow), a 3h pozniej we
    Frankfurcie (juz nie przeszla na dworcu kolejowym - koljene miejsce, gdzie z
    reguly wiekszosc kart jest akceptowana).

    Swiadczy to tylko i wylacznie o Polbanku - karte mozna ewentualnie trzymac, bo
    kursy kusza, ale nie mozna liczyc, ze sie jej uzyje - fajne, co?
    Ale pozniej jaka radosc jak akurat zadziala i troche sie na tych kursach
    oszczedzi ;-)))