  • 11. Data: 2005-05-28 19:49:26
    Temat: Re: Polcard padł
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Zaden, bo takie karty nie istnieja. Tylko niektorzy eksperci
    > lingwistyczni pracujacy m.in. dla bankow uwazaja inaczej.

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni4s2.xml?/sid=34/
    lang=PL/401611-833139-71999

    a co to jest?

  • 12. Data: 2005-05-28 19:49:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    AP wrote:

    > A czy przypadkiem nie jest to karta "charge" (obciazenie na koniec
    > miesiaca) ?

    nie

  • 13. Data: 2005-05-28 21:15:34
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d7ai0u$8su$3@inews.gazeta.pl>, witek7205
    @gazeta.pl.spam.invalid says...

    > nie
    >
    > http://www.pekao.com.pl/indywidualni4s2.xml?/sid=34/
    lang=PL/401611-833139-71999

    No dobra.... jest to wypukla debetowka .... chyba ewenement jak na
    polskie warunki

    AP

  • 14. Data: 2005-05-28 21:28:46
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > No dobra.... jest to wypukla debetowka .... chyba ewenement jak na
    > polskie warunki

    Nie ewenement! Zapomniałeś o BZWBK, Multibanku i zdaje się też BPH
    (przynajmniej dolarowa). Więc to nie taki wyjątek jak sugerujesz. A poza tym
    jak słusznie zauważono karta debetowa nie istnieje (ani płaska ani wypukła).
    Istnieje karta DEBIT. A to, że jakis matołek przetłumaczył nie tak, to już
    inna sprawa.

    przyszłość/
    Woody Allen

  • 15. Data: 2005-05-28 21:30:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> writes:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > http://www.pekao.com.pl/indywidualni4s2.xml?/sid=34/
    lang=PL/401611-833139-71999

    > a co to jest?

    Nawet nie sprawdzam, bo po URLu sądze ze to dokladnie to co
    napisalem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2005-05-29 02:42:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

> [...]
    > Istnieje karta DEBIT. A to, że jakis matołek przetłumaczył nie tak, to już

    a jak się nazywa karta DEBIT w języku polskim i czym się różni od karty
    debetowej?

  • 17. Data: 2005-05-29 10:44:55
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > a jak się nazywa karta DEBIT w języku polskim i czym się różni od
    > karty debetowej?

    W języku polskim powinno się to nazywać karta obciążeniowa (debit -
    obciążać), ale że pod takim pojęciem w Polsce funkcjonuje karta charge, to
    się wszystko dokładnie wymieszało i z karty "debit" ktoś zrobił "debetową",
    co tylko prowadzi do nieporozumień.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 18. Data: 2005-05-29 13:12:08
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

> [...]
    > się wszystko dokładnie wymieszało i z karty "debit" ktoś zrobił "debetową",

    nie odpowiedziałaś, co to jest karta debetowa i czy to jest coś innego
    niż debit card.

  • 19. Data: 2005-05-29 14:10:49
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > nie odpowiedziałaś, co to jest karta debetowa i czy to jest coś innego
    > niż debit card.

    Przeczytaj jeszcze raz - tym razem ze zrozumieniem.

  • 20. Data: 2005-05-29 14:13:24
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d7cf38$c0k$1@inews.gazeta.pl>, witek7205
    @gazeta.pl.spam.invalid says...

    > nie odpowiedziałaś, co to jest karta debetowa i czy to jest coś innego
    > niż debit card.

    My rozmawiamy o polskich warunkach. Oczywiscie np. w USa zupelnie nie
    wiedza co to karta plaska i kart DEBETOWE sa kartami wypuklymi
    ...natomiast w Polsce generalnie (przynajmniej tak mi sie wydawalo)
    debetowe kart to karty plaskie (electrony)

    AP