  • 11. Data: 2009-02-14 17:17:56
    Temat: Re: Polecenie przelewu (wire transfer) bez konta w banku
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    IMHO już mozna bez karty.
    PayPal to o tyle dobry sposób płatności, że jednak można składać reklamację, jak z
    towarem będzie coś nie tak.
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2009-02-14 17:22:07
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 12:17, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > IMHO już mozna bez karty.
    > PayPal to o tyle dobry sposób płatności, że jednak można składać reklamację, jak z
    towarem będzie coś nie tak.

    Ale Hela pisze: "Nie mam konta ani karty kredytowej"... Mozna wplacic
    na PayPal bez konta?

  • 13. Data: 2009-02-14 17:24:37
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 18:17:56 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > IMHO już mozna bez karty.
    > PayPal to o tyle dobry sposób płatności, że jednak można składać reklamację, jak z
    towarem będzie coś nie tak.
    > JaC

    Tzn. chodziło mi o to, że pani Hela nie ma konta bankowego, więc nie może
    zasilić z niego własnego PayPala. Chyba, że są ludzie, którzy oferują
    prostą transakcję: ty mi wpłacasz pieniądze na konto a ja tobie z mojego
    PayPala na twojego PayPala. Wtedy mozna mieć konto PayPal zasilone jakąś
    kwotą bez potrzeby posiadania konta w banku.

    --
    - Kucing -

  • 14. Data: 2009-02-14 17:50:51
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    bradley.st wrote:

    > Ale Hela pisze: "Nie mam konta ani karty kredytowej"... Mozna wplacic
    > na PayPal bez konta?

    Nie wiem, ale bez karty można (przelewem), więc nie widzę powodu czemu
    nie możnaby np. wpłacić na poczcie. A zresztą co to za problem otworzyć
    rachunek, zrobić przelew i zamknąć rachunek? W wielu bankach taka
    operacja będzie darmowa...

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2009-02-14 17:59:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    bradley.st wrote:

    > No, o SWIFTcie to przynajmniej niektorzy slyszeli ;) Przynajmniej
    > managerowie oddzialow. Przynajmniej w wiekszych miastach. :)
    > A tak na marginesie: dziwi mnie to akceptowanie 'wire transfer' przez
    > sprzedawce, bo za to zazwyczaj placi i nadajacy (ca. $20) i
    > odbierajacy (ca. $12 - $15), wiec w porownaniu z platnoscia karta
    > kredytowa to duzo drozsza impreza.

    Często jest dodawane do ceny "transfer fee" - np. $20.

    A tak swoją drogą, to ciekawa jak poszczególne polskie banki radzą sobie
    z przelewami na rachunki banków, które nie obsługują swiftu? Z
    doświadczenia wiem, że taki np. Kredyt Bank radzi sobie bardzo dobrze,
    choć przelew do usa na ogół idzie 3-5 dni (jak jest swift, to idzie
    szybciej). Swego czasu w Pekao S.A. też się mi udawało, choć być może
    jeden przelew mi zgubili (Nie wiem dokładnie, bo kontrahent się
    zorientował dopiero po ponad 1,5 roku, że mu pieniądze nie wpłynęły.
    Pokazałem mu polski dowód przelewu, on nadal twierdził że środki nie
    przyszły, ale machnął na to ręką, bo chodziło o raptem jakieś $200 - to
    duża firma była i nie chciało im się analizować dokumentacji sprzed lat...)

    --
    MiCHA

  • 16. Data: 2009-02-14 18:01:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Kucing" <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > PayPala na twojego PayPala. Wtedy mozna mieć konto PayPal zasilone jakąś
    > kwotą bez potrzeby posiadania konta w banku.

    To pani Hela niech sobie założy bezpłatne konto chociażby w mBanku,
    eurobanku, czy aliorze i już na podobne przypadki będzie miała konto.

  • 17. Data: 2009-02-14 18:02:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Sugestia: kup sobie kartę przedpłaconą - WZBWK i parę innych banków takie
    > ma, może ktoś bardziej w temacie zapoda listę banków.
    > To wygląda i działa dokładnie jak karta kredytowa, tyle że "doładowujesz"
    > ją sama (np. wpłacasz na poczcie).

    Po czym się przekona, że kartą tą nie zapłci przez internet.

  • 18. Data: 2009-02-14 19:31:31
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message

    > Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Po czym się przekona, że kartą tą nie zapłci przez internet.

    Czemu?! Większością takich kart można płacić przez Internet.

    k.

  • 19. Data: 2009-02-14 20:39:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Czemu?! Większością takich kart można płacić przez Internet.

    Ale można się nieprzyjemnie zdziwić :)

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/zasady_zblizeni
    owe.pdf

    pkt. 10

  • 20. Data: 2009-02-14 21:45:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/zasady_zblizeni
    owe.pdf

    Placilem ta karta w Internecie, autoryzacja przes eCard.

    MK