-
11. Data: 2003-01-23 22:00:40
Temat: Re: Pomylka PKO BP
Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>
> Moj ojciec ma zlecenie stale w PKO BP. 16 dnia danego miesiaca z jego RORu
> przelewane sa pieniadze na moje konto w mBanku. 16.11 dostalem 2x
pieniadze.
> Z konta ojca zniknely pieniadze tylko raz. 16.12 pieniadze poszly bez
> problemu, a stan konta sie zgadzal. 16.01 pieniadze nie doszly, a
pieniadze
> zniknely z konta. Dzisiaj moj ojciec poszedl do banku z reklamacja i pani
Masz dwie opcje (wedlug mnie), pierwsza:
- ojciec sklada reklamacje na pismie o pobranie bez dyspozycji srodkow z
jego konta,
- PKO BP zapewne zwrocic srodki ojcu na konto i napisze pismo do mBanku,
- mBank na podstawie umowy (nie znam umowy ale obecnie prawie kazdy bank
posiada klauzule, ze moze automatycznie poprawic popelnione bledy) skoryguje
srodki na koncie, jesli mBank bedzie mily i przyjemny to wczesniej wezwie
Cie do zaplaty, w innym wypadku mozliwe, ze powstanie debet.
Drugia opcja:
- nic sie nie stalo, jedynie Ty jestes na plusie poniewaz srodki otrzymales
o dwa miesiace wczesniej,
- ojciec sklada reklamacje o nalezne mu odsetki pomiedzy 16 listopada i 16
stycznia, duza mozliwosc ze PKO BP zwroci odsetki, ale to beda grosze
zapewne i nie wiem czy papier, chodzenie, telefony sa tego warte.
Pozdrowienia,
--
Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska
-
12. Data: 2003-01-23 22:12:50
Temat: Re: Pomylka PKO BP
Od: "Wojciech Apel" <wojtek@nospaamm..sikornik.gliwice.pl>
> - mBank na podstawie umowy (nie znam umowy ale obecnie prawie kazdy bank
> posiada klauzule, ze moze automatycznie poprawic popelnione bledy)
skoryguje
> srodki na koncie, jesli mBank bedzie mily i przyjemny to wczesniej wezwie
> Cie do zaplaty, w innym wypadku mozliwe, ze powstanie debet.
Że niby jak? mBank na życzenie PKO bo popełniło błąd ma obciążyć swojego
klienta? Niby dlaczego? Jaka umowa silniej wiąże BRE-PKO czy BRE-klient?
Co do korekcji błedu to mBank mógłby może i skorygować, gdyby to był jego
błąd ale w takie sytuacji nie ma podstaw.
W.
-
13. Data: 2003-01-23 22:33:20
Temat: Re: Pomylka PKO BP
Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>
> Że niby jak? mBank na życzenie PKO bo popełniło błąd ma obciążyć swojego
> klienta? Niby dlaczego? Jaka umowa silniej wiąże BRE-PKO czy BRE-klient?
> Co do korekcji błedu to mBank mógłby może i skorygować, gdyby to był jego
> błąd ale w takie sytuacji nie ma podstaw.
IMHO zalezy to od umowy z bankiem, ostatnio mielismy podobny przypadek z
PEKAO, do ktorego zglosil sie Fortis o skorygowanie ich bledu poniewaz
dwukrotnie zrealizowali dla klienta dyspozycje przelewu. Poniewaz mamy
jeszcze stara umowe, bank PEKAO zadzwonil do nas z prosba o zgode, przy
okazji informujac, ze wedle postanowien nowej umowy to zrobili by to
automatycznie natomiast w tym przypadku musza prosic o pisemna zgode.
Kilka miesiecy temu mielismy jeszcze bardziej "dziwna" sytuacje, w ktorej
klient banku PEKAO w Szczecinie wystawil dyspozycje przelewu zawierajaca
jedno zero wiecej (blad klienta). W tym przypadku klient zglosil sie z
prosba do banku o zalatwienie sprawy i PEKAO prosilo nas o zgode na pobranie
srodkow z rachunku. Osobiscie nie rozumiem klienta, poniewaz wystarczylo
napisac faks wyjasniajacy sprawe bezposrednio do nas, ale moze bali sie ze
nie zwrocimy ;-)
Pozdrowienia,
--
Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska
-
14. Data: 2003-01-24 00:11:08
Temat: Re: Pomylka mBanku
Od: "Andriej Uljanow" <a...@p...fm>
Użytkownik "Wojciech Apel" <wojtek@nospaamm..sikornik.gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:b0pruv$soh$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
> > Moj ojciec ma zlecenie stale w PKO BP. 16 dnia danego miesiaca z jego
RORu
> > (...)
>
> Sytuacja jest prosta:
>
> 1) PKO nie mial prawa niewykonac polecenia przelewu 16 stycznia. Za to
Twoj
> ojciec powinien miec do nich roszczenie, o niewykonanie umowy-zlecenia,
> ktorego wykonania zobowiazali sie przyjmujac dyspozycje zlecenia stalego
na
> 16 każdego miesiąca. Gdyby to spowodowalo jakąś stratę dla Twojego ojca
(np.
> unieważnienie polisy ubezpieczeniowej, albo Twoją śmierć głodową, bo by Ci
> zabrakło na żarcie) rozszenie odszkodowawcze jest do wyegzekwowania bez
> problemu.
>
Wlasnie dlatego Ojciec zrobil zadyme w PKOBP, bo prawie spowodowalo to
smierc glodowa:) Nie sa to jakies ogromne pieniadze, ale bylem
przyzwyczajony, ze zawsze
po 16 dostaje "zasilek", a tu klops.Konto puste i lodowka pusta.
> 2) od 16 listopada bank PKO ma do Ciebie rozczenie o kwotę, którą dostałeś
> bez tytułu prawnego. Powinni przedstawić Ci wezwanie i ty na nie
powinieneś
> zareagować. Jeżeli byś nie oddał po wezwaniu powinni dochodzić do tego na
> drodze cywilnej i z cała pewnością przymusili by Cie do oddania, choć
pewnie
> odsetki nie bylyby należne.
Czyli moga podac mnie do sadu :( Zastanawia mnie jeszcze jak oni u siebie w
PKOBP ten debet zlikwiduja. Czy pobiora te pieniadze z jakiegos swojego
funduszu, czy kaza splacic pracownicy ksiegowosci?
>
> 3) Ponieważ na Twoim koncie 16 stycznia nie pojawiły się pieniądze, a
sądzę
> że masz z ojcem jakąś umowę na to, że pojawiać się będą - Ty masz do
swojego
> ojca rozczenie o niewykonanie umowy, czy niezrealizowanie płatności.
Możesz
> się sądzić, choć ze Starszym to nie wypada. Ale jakbyś to zrobił to Twój
> ojciec już bez problemu może to co mu zasądzisz w regresie przenieść na
> rozszczenie wobec PKO. Obie sprawy są do do wygrania, bo fatem jest że
> pieniędzy nie dostałeś i drugim faktem jest, że PKO w styczniu nie zrobiło
> czegoś do czego się zobowiązało.
>
Ojca to do sadu nie podam:) Predzej on mnie za szarpanie mu nerwow :)
> 4) PKO wybrało najprostrzy dla siebie i przy tym najbardziej chamski
sposób
> załatwienia sprawy. To typowe dla tego banku.
I o to mi wlasnie chodzilo.Jak mozna starszego czlowieka,ktory od ponad 40
lat korzysta z uslug tego banku tak potraktowac. Bez jego zgody i
poinformowania o
zaistnialej sytuacji. Ojciec sie zdenerwowal, bo myslal,ze to z jego winy
pieniadze ni wyszly. Wie,ze mam dosc ciezka sytuacje i ta kwota, choc
niewielka, bardzo mi pomaga. Jutro ma byc odpowiedz pisemna banku. Ciekawe
co wymysla :)
Ja im ta kase chetnie oddam, tylko niech przeprosza Ojca, bo to naprawde
nieladnie.
Pzdr
Andriej Uljanow
-
15. Data: 2003-01-24 00:14:13
Temat: Re: Pomylka PKO BP
Od: "Andriej Uljanow" <a...@p...fm>
Użytkownik "Wojciech Apel" <wojtek@nospaamm..sikornik.gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:b0pssu$t5c$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
> Że niby jak? mBank na życzenie PKO bo popełniło błąd ma obciążyć swojego
> klienta? Niby dlaczego? Jaka umowa silniej wiąże BRE-PKO czy BRE-klient?
> Co do korekcji błedu to mBank mógłby może i skorygować, gdyby to był jego
> błąd ale w takie sytuacji nie ma podstaw.
>
Wlasnie. Tylko co bedzie jak mBank do mnie zadzwoni i spyta czy powinienem
dostac ten dodatkowy przelew. Jak powiem,ze nie to wydaje mi sie,ze bez
problemu zabiora pieniadze, jak powiem,ze przelew mi sie nalezal to powiedza
to PKOBP i dalej beda Ojca gnebic. Takze wydaje mi sie,ze kase mi zabiora.
Tylko ciekawe jak to bedzie z debetem?!
Andriej U.
-
16. Data: 2003-01-24 03:02:35
Temat: Re: Pomylka mBanku
Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
"Konrad" <k...@N...gazeta.pl> writes:
> "Jeżeli po wysłaniu posiadaczowi rachunku miesięcznego wyciągu PKO BP SA
> stwierdzi, że wpis uznania na rachunku został dokonany nieprawidłowo,
> wskutek
> błędu PKO BP SA, w wyniku czego PKO BP SA ma roszczenie do posiadacza
> rachunku o zwrot nieprawidłowo wpisanej kwoty, PKO BP SA obciąży rachunek
> kwotą odpowiadającą wysokości roszczenia.
Nie na temat. Bank prawidlowo zrealizowal obciazenie. To, ze wyslal
(swoje) pieniadze do innego banku, to juz sprawa miedzy PKOBP i tym
innym bankiem/wlascicielem rachunku w nim.
> Dlaczego ?? PKO BP dwukrotnie zrealizowało w XI.02 Twoje zlecenie, mimo że
> jedno nie zeszło z Twojego rachunku. Nabyło więc wobec Ciebie wierzytelność
> z tyt. tego drugiego przelewu.
Nonsens. No chyba ze w PKOBP to bank decyduje, ile razy zlecenie ma byc
zrealizowane.
> Postanowienie z par. 48 OW należy tutaj
> stosować przez analogię: zrealizowaliśmy "z góry" Twoją płatność, czyli tak
> jakbyśmy uznali tą kwotą Twój rachunek ;-)))
Nie ma tu zadnej analogii, a bank nie ma prawa realizowac zadnych
platnosci "z gory" (ani w ogole w terminie i na warunkach innych niz
uzgodnione z klientem).
To wszystkie nielegalne, domyslam sie, ze pracownik banku wymyslil sobie
taki sposob zalatwienia sprawy, bo w przeciwnym przypadku zapewne musialby
pokryc koszty, przynajmniej jesli bank mialby problem z odzyskaniem
pieniedzy.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator
-
17. Data: 2003-01-24 08:59:19
Temat: Re: Pomylka PKO BP
Od: "berdycz" <p...@b...pl>
Użytkownik "Andriej Uljanow" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
news:b0q0gl$7s9$1@kujawiak.man.lodz.pl...
Bardzo mi się podoba kolejna dyskusja na temat : "bank się pomylił na moja korzyść to
mi się należy"
Wielokrotnie już o tym dyskutowano i wnioski końcowe były takie same.
Posiadacz konta ma zafajdany obowiązek sprawdzać stale saldo. Jeśli zauważy
niezgodność ma sprawę wyjaśnić.
Ty wiedziałeś , że masz za dużo i zamiast zostawić tą forsę na koncie, bo to pomyłka,
skrupulatnie po cichu ja wykorzystałeś, a
teraz masz pretensje do całego świata, tylko nie do siebie. Zwalać winę na swoją
GŁUPOTĘ też można. Trzeba jednak za głupotę
cierpieć.
Ojciec jest uczciwym człowiekiem starej daty i wiedział, że tak się stanie, a Ty nie
?
-
18. Data: 2003-01-24 09:15:09
Temat: Re: Pomylka PKO BP
Od: RobertS <r...@g...pl>
Gregory BRZESKI napisał(a):
>
> - PKO BP zapewne zwrocic srodki ojcu na konto i napisze pismo do mBanku,
> - mBank na podstawie umowy (nie znam umowy ale obecnie prawie kazdy bank
> posiada klauzule, ze moze automatycznie poprawic popelnione bledy) skoryguje
> srodki na koncie, jesli mBank bedzie mily i przyjemny to wczesniej wezwie
> Cie do zaplaty, w innym wypadku mozliwe, ze powstanie debet.
mbank ma w umowie mozliwosc poprawiania tylko swoich bledow
kasy sam nie zabierze tylko zapyta wlasciciela rachunku co zrobic
--
roberts
c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt
-
19. Data: 2003-01-24 13:41:28
Temat: Re: Pomylka mBanku
Od: "KonradK" <k...@N...gazeta.pl>
Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> napisał(a):
> Bank prawidlowo zrealizowal obciazenie. To, ze wyslal
> (swoje) pieniadze do innego banku, to juz sprawa miedzy PKOBP i tym
> innym bankiem/wlascicielem rachunku w nim.
Do jakiego innego Banku ???? Z tego, co pisał AU pieniadze dwa razy trafiły
na ten sam rachunek w mBanku, z tym że jedno obciążenie zeszło z rach. Jego
ojca a dugie z rachunku innego klienta PKO BP
> bank nie ma prawa realizowac zadnych
> platnosci "z gory" (ani w ogole w terminie i na warunkach innych niz
> uzgodnione z klientem).
Ale ma prawo dokonać korekty błędnego księgowania !!!(chociaż, to fakt,
powinien dokładnie poinformować o tym Posiadacza rachunku)
> To wszystkie nielegalne, domyslam sie, ze pracownik banku wymyslil sobie
> taki sposob zalatwienia sprawy, bo w przeciwnym przypadku zapewne musialby
> pokryc koszty, przynajmniej jesli bank mialby problem z odzyskaniem
> pieniedzy.
W przypadku pojedyńczego przelewu pewnie by ściągali tę kasę z mBanku, ale
skoro to było zlecenie okresowe, stwierdzili, że po prostu załatwią to w ten
sposób: odbiorca przecież już dostał kasę wcześniej, zleceniodawca w sumie
przekazał tyle ile powinien i koniec sprawy !!!
Pozostaje jednak kwestia etyki bankowej (ale w tej kwestii PKO ma jeszcze
stare przyzwyczajenia ;-)))
Pozdrawiam
/KonradK
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
20. Data: 2003-01-24 18:52:59
Temat: Re: Pomylka PKO BP
Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
"berdycz" <p...@b...pl> writes:
> Posiadacz konta ma zafajdany obowiązek sprawdzać stale saldo. Jeśli
> zauważy niezgodność ma sprawę wyjaśnić.
Ale to dotyczy przypadku, gdy niezgodnosc jest na jego niekorzysc.
W przeciwnym przypadku zadna umowa nie rozkaze Ci wyjasniac sprawy,
do momentu, w ktorym np. bank nie zwroci sie do Ciebie o zwrot pieniedzy.
Bo ze trzeba je bedzie zwrocic (ale bez odsetek i przypuszczalnie
pomniejszone o poniesione w zwiazku z ta sprawa koszty) to chyba jasne.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator