  • 1. Data: 2009-01-13 07:28:26
    Temat: Powiadomienie o zaleganiu z platnoscia u Lukasa
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    Zalegalem 3 dni z platnoscia raty, gdyz 37 zl mialem wplacic 27 XII, a
    wplacilem 30 XII. Winna byla poczta, ale mniejsza o szczegoly -
    przyjmijmy, ze winny bylem tylko i wylacznie ja.
    W kazdym razie Lukas nie omieszkal oczywiscie natychmiast wystawic
    wezwania do zaplaty (powiadomienie o zaleganiu), ktore wg TOiP
    kosztuje zlotych 15. Rozumiem, ze za tę kwotę klient dostaje swego
    rodzaju pelnowartosciową, choć awaryjną usługę. A raczej powinien
    dostawac.
    Otóż po wystawieniu tegoż pisma z datą 27 grudnia, przeleżało sobie
    ono gdzieś u Lukasa aż do 7 stycznia. 7 stycznia zostało wysłane, a
    termin zapłaty został w nim określony na 10 stycznia. 10 stycznia, jak
    wiadomo, to była sobota, więc realny dzien zaplaty wypadl na 9
    stycznia (ostatni dzien roboczy przed). Poczta pismo dostarczyla mi
    natomiast wczoraj, czyli 2 dni po terminie zaplaty.
    Zastanawiam sie, czy nie warto byc w tym momencie upierdliwym
    klientem, ktory zacznie to reklamowac. Zostala pobrana prowizja 15 zl
    za bezwartosciowa, bo przeterminowana usluge.

    Proszę o nie wpisywanie komenrzy w stylu 'chciales okrasc bank, to nie
    narzekaj', gdyz z gory mowie, ze w zyciu nie zalegalem z wlasnej winy
    z ani jedna platnoscia do bankow. Nie mam takich zapedow ani ambicji.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-13 07:56:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 23:28:26 -0800 (PST), adp napisał(a):

> [...]
    > termin zapłaty został w nim określony na 10 stycznia. 10 stycznia, jak
    > wiadomo, to była sobota, więc realny dzien zaplaty wypadl na 9

    Owszem, nie, na 12 stycznia, nastepny roboczy po (art. 115 KC).

> [...]
    > klientem, ktory zacznie to reklamowac. Zostala pobrana prowizja 15 zl
    > za bezwartosciowa, bo przeterminowana usluge.

    Jeśli masz na kopercie datę stempla pocztowego późniejszą niż data zapłaty,
    to jak najbardziej możesz reklamować, niech się ciulki nauczą.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-01-13 08:07:13
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Owszem, nie, na 12 stycznia, nastepny roboczy po (art. 115 KC).

    a tego nie wiedzialem. czy to dotyczy wszystkich terminow platnosci i
    czy sobota jest dniem nieroboczym w swietle KC (niedziela na pewno, a
    sobota...).

    > Jeśli masz na kopercie datę stempla pocztowego późniejszą niż data zapłaty,
    > to jak najbardziej możesz reklamować, niech się ciulki nauczą.

    Nie, mam na pismie informacje ze wyslano 7 stycznia. Ale wiadomo
    oficjalnie, jakie terminy przy przesylkach listowych (to nie byl
    priorytet) oferuje Poczta Polska. Uwzgledniajac to, nadawca moim
    zdaniem nie mogl zakladac, ze list zostanie *dostarczony* przed
    okreslonym terminem. Bo wazna jest data dostarczenia, a nie wyslania,
    prawda? Jesli chcieli koniecznie wyslac 7 stycznia, mogli skorzystac z
    prywatnego kuriera, taksowki lub czegokolwiek innego (szybszego) niz
    poczta. Ich wybor...

  • 4. Data: 2009-01-13 08:18:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Owszem, nie, na 12 stycznia, nastepny roboczy po (art. 115 KC).
    Sobota nie jest dniem wolnym od pracy.
    KJ

  • 5. Data: 2009-01-13 08:30:24
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Otóż po wystawieniu tegoż pisma z datą 27 grudnia, przeleżało sobie
    > ono gdzieś u Lukasa aż do 7 stycznia. 7 stycznia zostało wysłane ...

    Datę wystawienia można sobie wstawić dowolną,
    wysłanie powiadomienia 7 stycznia było bezpodstawne,
    bo od tygodnia miałeś ratę zapłaconą. Tego bym się trzymał.

  • 6. Data: 2009-01-13 08:48:32
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    On 13 Sty, 09:30, "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Datę wystawienia można sobie wstawić dowolną,
    > wysłanie powiadomienia 7 stycznia było bezpodstawne,
    > bo od tygodnia miałeś ratę zapłaconą. Tego bym się trzymał.

    Hmm... Nie jestem pewien. Wydaje mi sie, ze umowa i regulamin daja
    tutaj bankowi prawo do takiego haraczu. Nie wplacilem na czas, wiec
    oni maja prawo sporzadzic odplatne pismo. Koszt tego wynosi 15 zl...

    Owszem, irytuje mnie filozofia postepowania, bo ja to odbieram jako
    dorabianie sobie przez bank na tych wezwaniach (pod byle pretekstem i
    w byle jakiej formie - bezwartosciowej bo przeterminowanej). A powinny
    one pelnic role taka, do jakiej sa przeznaczone.
    Dlatego mialbym chec jakos dopiec Lukasowi, oczywiscie w sposob
    legalny... To ze zerwe karte kredytowa, to juz postanowione, ale to
    bardzo niewielka dolegliwosc.

    Owszem, jest instancja winna mojego opoznienia i jest nia Poczta
    Polska, ale reklamowanie tego na poczcie sie nie oplaci. Chodzi o to,
    iz Poczta nie wywiazala sie z odplatnego zlecenia 'forwardowania'
    korespondencji na nowy adres. Po miesiacu w skrzynce, ktorej juz nie
    uzywam, byl caly plik korespondencji mimo aktywnej uslugi
    przekazywania na nowy adres. Ale ta reklamacja nie mialaby sensu (za
    duzo klopotu).

  • 7. Data: 2009-01-13 09:36:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    adp <a...@p...onet.pl> writes:

    > a tego nie wiedzialem. czy to dotyczy wszystkich terminow platnosci i
    > czy sobota jest dniem nieroboczym w swietle KC (niedziela na pewno, a
    > sobota...).

    Sobota nie jest dniem wolnym od pracy w rozumieniu KC.

    W ogole to, ze wiekszosc ludzi nie pracuje akurat w soboty, jest
    wylacznie zwyczajowe i umowne - rownie dobrze twoj pracodawca moze ci
    w umowie o prace dac wolny poniedzialek albo srode i nikomu nic do
    tego.

    MJ

  • 8. Data: 2009-01-13 10:41:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 00:07:13 -0800 (PST), adp napisał(a):

    > a tego nie wiedzialem. czy to dotyczy wszystkich terminow platnosci i
    > czy sobota jest dniem nieroboczym w swietle KC (niedziela na pewno, a
    > sobota...).

    System rozliczeniowy nie pracuje, wierzyciel też nie pracuje.

    > Nie, mam na pismie informacje ze wyslano 7 stycznia. Ale wiadomo

    Skoro wysłano 7 stycznia, a Ty spłaciłeś swoje zobowiązanie wczesniej, to
    oczywiste jest, że pismo zostało wysłane bezpodstawnie.

> [...]
    > prawda? Jesli chcieli koniecznie wyslac 7 stycznia, mogli skorzystac z
    > prywatnego kuriera, taksowki lub czegokolwiek innego (szybszego) niz

    A tak swoją droga, to list poszedł jako przesyłka polecona?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 9. Data: 2009-01-13 11:31:37
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Skoro wysłano 7 stycznia, a Ty spłaciłeś swoje zobowiązanie wczesniej, to
    > oczywiste jest, że pismo zostało wysłane bezpodstawnie.

    No tak, ale oni powiedza: "prawda, pismo wyslane bylo bezpodstawnie,
    ale my wysylamy gratis, a oplata 15 wynika z kosztow samego
    wystawienia. wystawiono wczesnie, juz w dniu - terminie splaty".
    Zastanawiam sie, czy jestem na calkiem przegranej pozycji, czy nie do
    konca :)

    > A tak swoją droga, to list poszedł jako przesyłka polecona?

    Domysl sie :)
    Oczywiscie list ekonomiczny zwykly.

    Po takim 'ekskluzywnym' (koszt) przypomnieniu spodziewalbym sie tez
    jakiegos tresciwszego rozliczenia, z czego ta kwota zadluzenia wynika.
    Byla ona podana na zasadzie "wiemy lepiej" :)

  • 10. Data: 2009-01-13 11:52:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 10:36:01 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Sobota nie jest dniem wolnym od pracy w rozumieniu KC.

    tylko skoro bank ma zamknięte oddziały, to nie można spełnić zobowiązania.

    --
    ___________/ GG: 3524356