  • 11. Data: 2009-01-13 11:52:54
    Temat: Re: Powiadomienie o zaleganiu z platnoscia u Lukasa
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 03:31:37 -0800 (PST), adp napisał(a):

    > Domysl sie :)
    > Oczywiscie list ekonomiczny zwykly.

    To nie ma takiego listu. Niczego nei wysłali i tego się trzymaj.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 12. Data: 2009-01-13 12:04:31
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Owszem, nie, na 12 stycznia, nastepny roboczy po (art. 115 KC).

    Swoja droga nasuwa sie inne pytanie, czy ten przepis nie dotyczy tez
    terminow splat kart kredytowych i kredytow ratalnych? Co, jesli termin
    wypada w niedziele? Czy nie wystarczy splacic w poniedzialek? Pytam
    teoretycznie, bo z praktyki to banki tego nie uznaja (chyba).

  • 13. Data: 2009-01-13 12:12:52
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "adp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    Praktyka jest taka, że gdy normalnie obliczony termin przypadłby w sobotę
    albo niedzielę, wszystkie normalne banki przesuwają go na poniedziałek i tak
    to od razu jest prezentowane na zestawieniu transakcji.

    "Chlubnym" znanym mi wyjątkiem jest tutaj Millennium. Niewykluczone, że
    istnieją też jakieś inne wyjątki.

    marekz

  • 14. Data: 2009-01-13 12:22:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > tylko skoro bank ma zamknięte oddziały, to nie można spełnić zobowiązania.

    Art. 115 KC, który przywołałeś, na ten temat się nie wypowiada.

    Poza tym Lukas Bank ma oddziały czynne w soboty.

    MJ

  • 15. Data: 2009-01-13 12:32:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 04:04:31 -0800 (PST), adp napisał(a):

> [...]
    > wypada w niedziele? Czy nie wystarczy splacic w poniedzialek? Pytam
    > teoretycznie, bo z praktyki to banki tego nie uznaja (chyba).

    Wszelkich zobowiązań.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 16. Data: 2009-01-13 12:40:48
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "adp" napisał:

    > Wydaje mi sie, ze umowa i regulamin daja tutaj bankowi
    > prawo do takiego haraczu. Nie wplacilem na czas, wiec
    > oni maja prawo sporzadzic odplatne pismo.
    > Koszt tego wynosi 15 zl...

    Hmm UOKIK przy kontroli operatorow telekom. stwierdzil, ze takie pismo o
    zaleglosciach stanowi realizacje obowiazkow wynikajacych z 491kc i koszty
    tego powinien pokrywac podmiot, ktory chce z tego skorzystac. Banki maja
    inaczej?
    Dotyczylo to "pisemnej informacji o zaleglosciach" i stwierdzono, ze jest to
    sprzeczne z prawem w zakresie zobowiazan wzajemnych.

  • 17. Data: 2009-01-13 13:29:49
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > "Chlubnym" znanym mi wyjątkiem jest tutaj Millennium. Niewykluczone, że
    > istnieją też jakieś inne wyjątki.

    Toyota Bank tez podaje datę spłaty po uwzględnieniu przesunięć ze
    względu na święta.

    Grzexs

  • 18. Data: 2009-01-13 17:38:30
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@w...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 13:12:52 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > transakcji.
    >
    > "Chlubnym" znanym mi wyjątkiem jest tutaj Millennium. Niewykluczone, że

    Eurobank w przypadku gdy zakładany dzień spłaty przypada w dzień wolny od
    pracy przesuwa datę spłaty raty na pierwszy dzień roboczy _przed_
    normalnym terminem spłaty - jest to jasno ujęte w harmonogramie spłat,
    ale jak ktoś zapomni może mieć mały problem.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Szczepanik

  • 19. Data: 2009-01-13 18:40:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Owszem, nie, na 12 stycznia, nastepny roboczy po (art. 115 KC).

    KC dotyczy dni _ustawowo_ wolnych. Sobota nie jest takim dniem.
    A jeśli termin został wyznaczony na taki dzień, to wierzyciel powinien
    zapłacić do tego dnia. Jeśli bank i KIR w tym dniu nie pracują - problem
    wierzyciela - niech zapłaci w piątek.

    > Jeśli masz na kopercie datę stempla pocztowego późniejszą niż data zapłaty,
    > to jak najbardziej możesz reklamować, niech się ciulki nauczą.

    IMHO opłata dotyczy opóźnienia w spłacie raty. Jak adp przyznał, spóźnił
    się z zapłatą raty, więc opłata za wygenerowanie jest zgodna z TOIP.
    To, że zostało wysłane na 2 dni przed terminem nie ma znaczenia, o ile
    bank nie naliczyłby kolejnej opłaty za brak spłaty w terminie do 10
    stycznia.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2009-01-13 20:09:13
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > tylko skoro bank ma zamknięte oddziały, to nie można spełnić zobowiązania.

    lukas ma otwarte w soboty