-
Data: 2004-09-07 08:14:48
Temat: [Prasa/SE] Bank karze niewinnych klientów
Od: "XxXxX" <e...@n...dziala> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]http://skocz.pl/gas
Bank karze niewinnych klientów
Wystrzegaj się tego, czego banki nie lubią i za co niekiedy potrafią ukarać
swoich klientów. Przedstawiamy ci listę takich "niechcianych" rzeczy.
Nie zawsze da się ich wszystkich w pełni uniknąć. Znając je jednak, możesz
lepiej poruszać się po ofercie bankowej.
Tego banki nie lubią
WALUTA
Wbrew pozorom, część banków wcale nie chce, by klienci przynosili do nich
waluty obce. Może mają ich za dużo albo chcą zmusić klientów do posługiwania
się wyłącznie złotówkami?
Kary
- Niskie oprocentowanie lokat walutowych (np. roczna lokata w euro w PKO
BP - 1,4 proc.; dla porównania - inflacja w strefie euro - 2,3 proc.)
- Nieatrakcyjny przelicznik walutowy (np. kurs euro z końca sierpnia w Pekao
SA - 4,34-4,54 zł; w niektórych bankach dochodzą do tego prowizje; dla
porównania - w kantorze Manhattan - 4,38-4,50 zł).
BILON
Większość banków unika jak ognia bilonu - zwłaszcza wpłacanego w większych
ilościach, a także monet zagranicznych.
Kara
- Wysokie opłaty za przyjęcie wpłaty w bilonie (np. w Banku Zachodnim WBK za
wpłacenie więcej niż 50 monet polskich - 0,5 proc., minimum 10 zł; bilon
zagraniczny - 60 proc.)
GOTÓWKA
Banki unikają gotówki jak ognia i starają się przekonać klientów do
dokonywania wszystkich transakcji bezgotówkowo.
Kara
- Opłaty za posługiwanie się gotówką (np. w Banku Millennium - za wypłacenie
w placówce banku swoich własnych pieniędzy - 3 zł)
CZEK
Banki uznają, że to niewygodne i mniej bezpieczne narzędzie niż np. karta
bankowa.
Kara
- Wysokie opłaty za posługiwanie się czekami (np. w PKO BP jeden blankiet
czekowy kosztuje 3 zł)
KLIENT PRZY KASIE
Obsłużenie klientów w placówce jest dla banku kosztowniejsze, niż np.
obsługa za pośrednictwem telefonu czy Internetu.
Kara
- Opłaty za operacje wykonane w placówce banku dużo wyższe, niż za te same
operacje wykonane w inny sposób (np. w Kredyt Banku - przelew do innego
banku wykonany w placówce - 3 zł, za pośrednictwem konsultanta przez
telefon - 1,5 zł, m.in. przez Internet - 0,99 zł)
KLIENT NIEZAMOŻNY
Niektóre banki karzą tych klientów, którzy mają na swoich kontach zbyt mało,
ich zdaniem, pieniędzy.
Kary
- Nie naliczanie odsetek w sytuacji, gdy kwota na koncie jest, według banku,
zbyt mała (np. na koncie lokacyjnym w Raiffeisen Banku nie ma określonego
minimum - możesz mieć na nim np. 1 zł - ale gdy kwota ta spadnie poniżej 1
tys. zł, jest ono nieoprocentowane)
- Dodatkowa opłata, gdy na koncie jest zbyt mało pieniędzy (np. w Inteligo
darmowe konto przestaje takim być, gdy średnie miesięczne saldo będzie
mniejsze niż 100 zł - wówczas trzeba za nie płacić 4,99 zł miesięcznie)
KLIENT NIEAKTYWNY
Część banków karze klientów, którzy nie spełniają przyjętych przez nie norm
aktywności w korzystaniu z niektórych usług (np. częstotliwości płacenia
kartą bankową).
Kara
- Opłata za pasywność (np. w Banku BPH jeśli nie zrealizuje się co najmniej
4 transakcji bezgotówkowych w miesiącu, trzeba zapłacić dodatkowo 2,5 zł)
Radzimy
Jeśli nie pasujesz do bankowego wzorca klienta - zamożnego mieszkańca
wielkiego miasta, fanatyka kart bankowych, buszującego godzinami po
internetowych stronach transakcyjnych - to chcąc uniknąć kar za
"niewłaściwe" korzystanie z usług bankowych, jesteś zdany na dwie ścieżki
postępowania:
Zrezygnacji z niektórych rozwiązań (raczej wymieniaj walutę w kantorze, niż
w banku; monety zagraniczne wydaj podczas pobytu za granicą, zachowaj na
następny wyjazd lub odstąp znajomym; przestaw się z wypłacania pieniędzy w
kasie na wypłaty z bankomatu - jeśli nie jesteś z nim oswojony, proś o pomoc
najbliższych; zrezygnuj z posługiwania się czekami).
Poszukaj lepszej oferty (konkurencja jest ogromna i nie jesteś skazany na
to, na co raz już się kiedyś zdecydowałeś; przede wszystkim jednak sam
musisz najpierw dokładnie określić, jakie są twoje potrzeby i możliwości
jako klienta banku).
--
Pozdrowienia
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.04 08:37 gornik
- 07.09.04 11:09 Sebol
- 07.09.04 11:24 Adam Gentler
- 07.09.04 11:28 gornik
- 07.09.04 11:35 Kamil Jońca
- 07.09.04 11:42 gornik
- 07.09.04 11:45 Kamil Jońca
- 07.09.04 11:48 gornik
- 07.09.04 12:26 Jacek Osiecki
- 07.09.04 12:36 Tomasz Waszczynski
- 07.09.04 15:01 Tomasz Nowicki
- 07.09.04 17:31 Piotr Grzegorz Skowroński
- 07.09.04 18:22 Kamil Jonca
- 08.09.04 06:31 Lucas
- 08.09.04 07:17 Jacek Osiecki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto