  • 161. Data: 2009-01-01 23:57:10
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > W Polsce w większości zawodów budżetowych (nauczyciel, lekarz, sędzia,
    > prokurator, urzędnik, policjant) zarabia się mało. Skoro ktoś wiedział
    > co go czeka to po co się tam pchał ? Czy ktoś go zmuszał ? A skoro
    > chciał to niech teraz nie płacze. Może to i brutalne i może będą tu po
    > mnie za to jechać ale aby dać podwyżki ww. zawodom to ktoś musiałby za
    > to zapłacić np. ja ze swoich podatków czego zdecydowanie sobie nie życzę.

    No to właśnie tak się dzieje.
    Jak w szkole twoje dziecko nie będzie miało języka obcego lub matematyki
    bo nie ma nauczyciela to zrozumiesz dlaczego to nie jest dobre.

    > Zawód nauczyciela ma swoje przywileje (3 miesiące wakacji, praca 16h
    > tygodniowo lub mniej - i proszę mnie nie przekonywać, że nauczyciel cały
    > czas się dokształca, sprawdza klasówki lub robi inne dziwne rzeczy -
    > znam nauczycieli i wiem jak to wygląda) tak jak i inne zawody mają swoje
    > (np. wcześniejsze emerytury górnicze lub w policji i innych służbach
    > albo możliwość łatwego przejścia do innego zawodu prawniczego w
    > przypadku sędziego czy prokuratora).

    1. nie ma 3 miesiecy wakacji
    2. 18 godzin to ilosc godzin lekcyjnych a nie godzin pracy.
    3. Nauczyciel musi sie dokształcać bo mu każą.
    4. Klasówki niestety się same nie sprawdzają i zajmują znacznie więcej
    czasu niż lekcja na której się je robi.

    Przestań wreszcie opowiadać brednie.

  • 162. Data: 2009-01-02 00:01:29
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Szymon pisze:
    > Już jest - musisz skończyć aplikację.

    To oczywiste, nie o tym pisałem.

    Wyodrębnienie pewnej grupy ludzi, która ma jedynie dla siebie
    zagwarantowane robienie pewnych NIEZBĘDNYCH dla ogóły rzeczy jest czymś
    niewłaściwym. Prowadzi to do takich sytuacji jak w przypadku notariatu -
    za niewielką pracę pobiera się ogromną płacę, ponieważ niektóre
    czynności muszą być dokonane właśnie przez notariusza. Dodatkowo praca
    ta nie wymaga ani specjalnych kwalifikacji, ani specjalistycznej wiedzy
    i oddanie zamkniętej korporacji takich uprawnień to typowy przykład
    patologicznych rozwiązań.

    Moim zdaniem większość czynności jakich dokonuje notariusz powinna być
    prowadzona przez państwowy urząd, a pobierane opłaty powinny być
    symboliczne lub niewielkie.

    --
    Mithos

  • 163. Data: 2009-01-02 00:05:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > Właśnie widać jak jesteśmy wykształceni. Zajmujemy czołowe pozycje w
    > światowych rankingach edukacyjnych i zdobywamy setki nagród (co roku
    > Nobel w innej dziedzinie).

    Jeszcze jesteśmy wykształceni. Z roku na rok jest niestety coraz gorzej.
    Magistra dostaje się w zasadzie za nic.

    > No i to jest właśnie normalne. Pracujesz 8h, nie masz płatnych 3
    > miesięcy wakacji to zarabiasz 5k PLN brutto miesięcznie.

    Nie ma sprawy. Ale po 8 h nauczyciel idzie do domu i ma do końca dnia
    wolne. Przygotowanie do lekcji też się do tych godzin wlicza.
    Jeśli tak to policzysz, to musiałbyś ilość godzin dydaktycznych obniżyć
    do góra 12, albo zacząć płacić za nadgodziny i to spore.

    > IMO bzdura.

    Tak i to szeroko stosowana.
    Wystarczy popatrzeć na uczelniach, w których studenci mają możliwość
    wyboru wykładowcy. Większość pytań jakie lecą na forach w akademikach
    przed zapisami to pytanie się który wykładowca niczego nie wymaga na
    zaliczenie.
    Ci którzy stawiają wymagania mają puste grupy aż do końca. Zapisują się
    ci, którzy już innego miejsca nie znaleźli.
    Pocztaj tez trochę o teorii pieniądza a szczególnie o tym dlaczego
    słabszy pieniądz wypiera z rynku mocniejszy. Dokładnie ta sama zasada.

  • 164. Data: 2009-01-02 00:07:49
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek pisze:
    > No to właśnie tak się dzieje.
    > Jak w szkole twoje dziecko nie będzie miało języka obcego lub matematyki
    > bo nie ma nauczyciela to zrozumiesz dlaczego to nie jest dobre.

    O to się raczej nie musisz martwić,

    > 1. nie ma 3 miesiecy wakacji

    Wakacje, ferie zimowe, długie weekendy. To ile to jest ?

    > 2. 18 godzin to ilosc godzin lekcyjnych a nie godzin pracy.

    Tym gorzej, bo to jeszcze mniej pracy.

    > 3. Nauczyciel musi sie dokształcać bo mu każą.

    Każdy kto nie pracuje łopatą musi się dokształcać.

    > 4. Klasówki niestety się same nie sprawdzają i zajmują znacznie więcej
    > czasu niż lekcja na której się je robi.

    Zwłaszcza, że niektórzy nauczyciele robią jedna klasówkę na semestr.
    Wow, pewnie muszą to sprawdzać tygodniami.

    > Przestań wreszcie opowiadać brednie.

    Skoro nazywasz fakty bredniami to nie jest to moim problemem.

    --
    Mithos

  • 165. Data: 2009-01-02 00:08:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 17:51:08 -0600, witek napisał(a):

    > Nie przejdzie. Zostanie uchylony przez TK.

    Jaki problem zmienić konstytucję?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 166. Data: 2009-01-02 00:09:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 17:37:56 -0600, witek napisał(a):

    > Jakoś cholera ci nie wierzę.

    'Byłby to pierwszy znany mi przypadek, żeby niewiara miała jakąs moc' (A.
    Sapkowski).

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 167. Data: 2009-01-02 00:09:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 17:37:14 -0600, witek napisał(a):

    > przykłady masz w Afryce.

    Przykłady mam w wielu krajach.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 168. Data: 2009-01-02 00:10:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > 16 czy 18 co za różnica. Po prostu ma to pokazać, że nauczyciel pracuje
    > znacznie mniej niż normalny pracownik. I tyle w tym temacie.

    Jezu. Co za beton
    taa, a murarz to dopiero ma luz on ma ZERO GODZIN DYDAKTYCZNYCH.

    Rozumiesz czym się różni godzina lekcyjna od godziny przepracowanej czy
    trzeba ci to narysować?

  • 169. Data: 2009-01-02 00:11:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 17:43:13 -0600, witek napisał(a):

    > Otóż nie radziły sobie i nawet nie o UE chodzi.

    Cholera, naprawdę? Ciekawe skąd zatem tylu moich kolegów ze szkoły
    średniej, którzy mieszkali w internacie?

    > Jeśli porównasz sobie statystki to w tej chwili odsetek dzieci, które
    > nie mają skończonej żadnej szkoły po za podstawową jest praktycznie
    > znikomy. 20 lat temu był to znaczy procent jeśli chodzi o wsie.

    Tak? Ciekawe. Bo wiesz, 20 lat temu obowiązek szkolny działał tak samo.
    Może po prostu nie kłam?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 170. Data: 2009-01-02 00:12:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 17:36:52 -0600, witek napisał(a):

    > Sklep w przeciwieństwie do szkoły przynosi dochód. Szkoła z definicji
    > nie. Przynajmniej finansowy, krótkoterminowy.

    Nie? Ciekawe, co na to szkoły prywatne.

    > Wniosek: nie mieszkasz na wsi.

    Czekaj, miałem nei wysłac do pipidówki, a wysłałem.

    > Już teraz listonosze na wsi ci listów nie przynoszą, tylko zostawiają
    > wszystkie w jednym miejscu i sam sie musisz do skrzynki na drugim końcu
    > wsi pofatygować.

    Naprawdę? Dobrze, że moi znajomi o tym nei wiedzą.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356