  • 61. Data: 2008-12-30 14:39:52
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szczurwa wrote:

    > Naprawdę chcesz powrotu lat czterdziestych i pięcdziesiątych w
    > sądownictwie, ze wszystkim, co się z tym wiąże ?

    Nie. To była ironiczna odpowiedź na "hańbę i potężny cios".
    Moim zdaniem wyrok jest słuszny. Zero z premedytacją wykorzytał media
    do rozwalenia człowieka. Niech teraz to odszczeka.

  • 62. Data: 2008-12-30 15:40:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Szymon pisze:
    > Weź pod uwagę, iż osoba zarabiająca 1200zł i mająca na utrzymaniu rodzinę,
    > bez mieszkania, a raczej w wynajętym nie jest dziś w stani NIC odłożyć, ale
    > i komornik może być bezradny. Zatem dla niej np. 15000 długu przy odsetkach
    > rzędu 50% rocznie to mniej więcej taki kosmos jak dla Ciebie kilkaset
    > tysięcy czy może kilka milionów.

    Nie mając mieszkania (mieszkając w wynajętym) i zarabiając 1200 zł nie
    da się utrzymać jednej osoby. Poza tym kto teraz zarabia takie pieniądze
    ? No i rodzina to taki twór, w którym mogą pracować min. 2 osoby, więc
    dochód x2.

    --
    Mithos

  • 63. Data: 2008-12-30 16:19:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > Nie mając mieszkania (mieszkając w wynajętym) i zarabiając 1200 zł nie
    > da się utrzymać jednej osoby. Poza tym kto teraz zarabia takie pieniądze
    > ?

    sprzataczka, kasjerka w supermarkecie, ciec w supermarkecie, nauczyciel
    stazysta po studiach
    obawiam sie, ze nawet nie takie.

  • 64. Data: 2008-12-30 17:31:55
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek pisze:
    > sprzataczka, kasjerka w supermarkecie, ciec w supermarkecie, nauczyciel
    > stazysta po studiach
    > obawiam sie, ze nawet nie takie.

    Sprzątaczka to zarabia prawie dwa razy tyle. W markecie również zarabia
    się więcej.

    Niedawno jeździłem do miast ściany wschodniej (Chełm, Lublin) i nawet
    tam się nie zarabia 1200 PLN/miesięcznie.

    Stażysta ? Po jakich niby studiach ? (jeśli np. po medycynie to w
    perspektywie są jednak znacznie wyższe zarobki w myśl stwierdzenia "a
    widziałeś kiedyś biednego lekarze?" ). Poza tym jak ktoś jest
    bezpośrednio po studiach to chyba trochę za wcześnie na korzystanie z
    przedmiotowej ustawy.

    --
    Mithos

  • 65. Data: 2008-12-30 18:59:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > Sprzątaczka to zarabia prawie dwa razy tyle. W markecie również zarabia
    > się więcej.

    taaak, na dyrektorskim stołku.

    > Niedawno jeździłem do miast ściany wschodniej (Chełm, Lublin) i nawet
    > tam się nie zarabia 1200 PLN/miesięcznie.

    no tak, co niektorzy zarabiają.

> [...]
    > widziałeś kiedyś biednego lekarze?" ). Poza tym jak ktoś jest
    > bezpośrednio po studiach to chyba trochę za wcześnie na korzystanie z

    wiesz co to nauczyciel stażysta?

  • 66. Data: 2008-12-30 19:47:48
    Od: "jack" <...@...pl>

    Tys sie mocno odrealnl.
    Zapatrzyles sie w swiat warszawsko-yuppiszonski.
    Artysta baletu bez nadgran z wieloletnim stazem (bez dodatkowych
    spektakli) - ponizej 1.500, asystent uczelni wyzszej - ok. 1500, dzial
    promocji teatru operowego 1.200-1.400. Miejsce - miasto 500 tysiecy. No
    comments. Na szczescie nie dotyczy JUZ mnie (koniec golej asystentury).

  • 67. Data: 2008-12-30 20:02:36
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Niedawno jeździłem do miast ściany wschodniej (Chełm, Lublin) i nawet tam
    > się nie zarabia 1200 PLN/miesięcznie.

    Wbrew pozorom dużo ludzi właśnie tyle zarabia...

    marekz

  • 68. Data: 2008-12-31 07:05:22
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > i rodzina to taki twór, w którym mogą pracować min. 2 osoby, więc dochód

    Duża teoria, szczególnie w niektórych regionach PL, typu
    warmińsko-mazurskie.

  • 69. Data: 2008-12-31 07:07:19
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Sprzątaczka to zarabia prawie dwa razy tyle. W markecie również zarabia
    > się więcej.

    Głupstwa waść prawisz.

> [...]
    > widziałeś kiedyś biednego lekarze?" ). Poza tym jak ktoś jest bezpośrednio
    > po studiach to chyba trochę za wcześnie na korzystanie z przedmiotowej

    Kto wie - kredyt studencki też trzeba w pewnym momencie spłacać. Do tego
    kredyt hipoteczny, bo trzeba gdzieś mieszkać i jeszcze gotówkowy, bo stan
    surowy mieszkania. I tak oto jeszcze przed 30-stką jesteś załatwiony z
    ratami na pół wieku naprzód.

  • 70. Data: 2008-12-31 07:09:37
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > wiesz co to nauczyciel stażysta?

    On nie wie. Stażysta w tej chwili ma ok. 1200... brutto! Nauczciel
    kontraktowy 1640zł brutto, czyli akuratnie mu z 1200 spadnie na rękę. Od
    rozpoczęcia pracy w szkole do osignięcia poziomu nauczyciela mianowanego
    (ok. 2000zł brutto) MUSI upłynąć 6 lat pracy zawodowej. Nie da się tego
    procesu przyspieszyć. Wszystko jest w karcie nauczyciela - stawki są
    ministerialne, więc łatwo sprawdzić.