  • 1. Data: 2009-02-09 22:08:47
    Temat: "Prezent" od Getin Banku - uwaga!
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    dostałem dzisiaj ulotkę dot. lokaty 8% na 5 m-cy w GB + "prezent" od
    banku....

    wraz z lokatą należy otworzyć również konto e-Getin

    najciekawszy jest jednak zapis pisany drobnym drukiem:
    "Przy braku utrzymania średniego salda na koncie ROR e-GETIN w wysokości
    min. 1000 zł w okresie od dnia założenia lokaty włącznie do dnia
    poprzedzającego o 14 dni kalendarzowych datę końca umowy lokaty,
    pobierana jest prowizja w wysokości 1% wartości kapitału lokaty w ciężar
    rachunku ROR e-GETIN w terminie przekazywania odsetek z lokaty (prowizja
    obowiązuje wyłącznie w pierwszym okresie lokaty)".

    Dobre no nie?

    Załóżmy, że ktoś założył lokatę z "prezentem". Na lokatę wpłacił np.
    100.000 zł, ale nie spełnił warunku dot. średniego salda na e-Getin.

    Po 5 miesiącach otrzyma: 2663 zł odsetek netto - 1000 zł czyli razem
    wynik na lokacie to 1663 zł! Daje nam to oprocentowanie na poziomie 5%
    brutto...

    Uważajcie na Getin i jego "prezenty"!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2009-02-09 22:18:49
    Temat: Re: "Prezent" od Getin Banku - uwaga!
    Od: Cypis <c...@g...com>

    > Uważajcie na Getin i jego "prezenty"!

    Wtedy zdenerwowany stwierdzi że zamyka to konto i nie chce mieć już z
    Getinem nic wspólnego i w ten sposób wpada na następny "prezent" od
    banku, bowiem za zamknięcie rachunku przed upływem roku kasowane jest
    50 zł. Ciekawe jakie jeszcze inne nieodkryte "atrakcje" przypisane są
    do tego pakietu.

    C.

  • 3. Data: 2009-02-09 22:57:53
    Od: g...@o...pl

    > najciekawszy jest jednak zapis pisany drobnym drukiem:

    To nie jest aż taki drobny druk, w reklamie na pierwszej stronie Wyborczej też
    to było. O co chodzi? Wystarczy miec przez cały czas tysiąc na ROR i tyle? Ten
    jeden warunek nie pogarsza aż tak oferty, o ile nie ma górnego limitu lokaty.
    Jest taki limit? Czy utrzymywanie ROR u nich coś kosztuje? Jeśli nie, to gdzie
    szukac słabych stron oferty?

  • 4. Data: 2009-02-09 23:07:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy utrzymywanie ROR u nich coś kosztuje? Jeśli nie, to gdzie
    > szukac słabych stron oferty?

    a taki, że jak zapomnisz albo wypłacisz z ror przed czasem to możesz się
    w niemiły sposób zdziwić...

    z drugiej strony bank chce przyciągnąć nie tylko klientów, którzy
    zakładają lokaty a później znikają tylko też takich, którzy założą tam
    ror...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-02-09 23:14:12
    Od: g...@o...pl

> [...]
    >
    > z drugiej strony bank chce przyciągnąć nie tylko klientów, którzy
    > zakładają lokaty a później znikają tylko też takich, którzy założą tam

    Cso? Jak zerwiesz roczną lokatę po pięciu dniach od założenia, to też się możesz
    zdziwic. Pytałem o jakieś ukryte warunki, nie o jawne. Czyli czy są jakieś
    koszty lokaty poza tym tysiącem na ROR.

  • 6. Data: 2009-02-09 23:26:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Cso? Jak zerwiesz roczną lokatę po pięciu dniach od założenia, to też się możesz
    > zdziwic. Pytałem o jakieś ukryte warunki, nie o jawne. Czyli czy są jakieś
    > koszty lokaty poza tym tysiącem na ROR.

    a czym się w takim razie różnią ukryte warunki od jawnych?

    dla mnie wszystko co generuje jakieś koszty a jest związane z lokatą
    (usługa prosta jak świński ogon) generuje zapytanie "po co?"

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-02-09 23:36:04
    Od: g...@o...pl

    możesz zdziwic. Pytałem o jakieś ukryte warunki, nie o jawne. Czyli czy są jakieś

    > a czym się w takim razie różnią ukryte warunki od jawnych?

    Jawne to te, które tu ujawniłeś. Ujawniajcie następne!

    > dla mnie wszystko co generuje jakieś koszty a jest związane z lokatą
    > (usługa prosta jak świński ogon) generuje zapytanie "po co?"

    Po to, żeby sobie założyc na 8% na 5 miesięcy.

  • 8. Data: 2009-02-09 23:54:08
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    g...@o...pl wrote:

    > Jeśli nie, to gdzie
    > szukac słabych stron oferty?

    trzeba miec tylko swiadomosc ze lokata z tej oferty zaczyna miec
    sens dopiero od pewnego poziomu srodkow, gdy ten powierzany
    bankowi calkiem gratisowo 1000 przestaje juz obnizac rzeczywiste
    oprocentowanie ponizej poziomu innych lokat

  • 9. Data: 2009-02-10 06:15:06
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 9 Lut, 23:08, RobertS <b...@x...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Po 5 miesiącach otrzyma: 2663 zł odsetek netto - 1000 zł czyli razem
    > wynik na lokacie to 1663 zł! Daje nam to oprocentowanie na poziomie 5%

    Coraz więcej banków próbuje cross-sellować lokaty aby odrobić straty
    wynikające z płacenia więcej niż stopa rynkowa depozytów dlatego
    oferty lokat czy wcześniej kont lokacyjnych roją się od gwiazdek.
    W takiej sytuacji trzeba zachować czujność obywatelską i dokładnie
    czytać regulaminy albo przynajmniej pl.biznes.banki ;)

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 10. Data: 2009-02-10 09:22:11
    Od: szary móżyn <b...@a...email>

    RobertS napisał:
    > dostałem dzisiaj ulotkę dot. lokaty 8% na 5 m-cy w GB + "prezent" od
    > banku....
    >
    >[...]
    >
    > Uważajcie na Getin i jego "prezenty"!

    A czy nie jest przypadkiem tak, że ta lokata może być
    założona tylko w placówce? Podejrzewam, że wtedy tłumaczą o
    co chodzi i warunki stają się jasne nawet dla tych, którzy
    poprzestali na przeczytaniu dużej cyfry 8 w ulotce reklamowej.