  • 21. Data: 2008-01-06 12:38:29
    Temat: Re: Próba kupna w sklepie internetowym.
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Jakem polonistka!

    Pokaż słowa Corsair, news, głupcz tysiącu Polakom i zapytaj czego one
    dotyczą...
    Zapytaj które wydają im się swojskie, a które mogą być wraże... ;)

    --
    Pozdrawiam, Maciej Loret
    www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i Mazdy

  • 22. Data: 2008-01-06 12:44:27
    Temat: [OT] apostrof
    Od: "skarb" <m...@g...pl>

    Dla ułatwienia:
    apostrofu używamy, gdy wyraz kończy się niewymawianą głoską, najczęściej
    jest to -e
    tak jak w nazwiskach francuskich i angielskich: Montaigne, Montaigne'a,
    Montaigne'owi, z Montaigne'em
    Moore, Moore'a, Moore'owi, z Moore'em

    Dotyczy to także wyrazów, w których po -e niemym pojawia się spółgłoska, np.
    Descartes, Descartes'a, Descartes'owi, z Descartes'em

    Natomiast, jeśli wyraz kończy się na spółgłoskę wymawianą (np. Bush) lub
    niewymawianą, ale *nie* po niemym -e (np. Villon, Diderot) lub na -y po
    samogłosce (np. Disney), to apostrofu nie piszemy.

    To, że wyraz jest obcego pochodzenia, nie znaczy, że należy go pisać z
    apostrofem. Nie wszystkie wyrazy są notowane w słowniku, bo byłoby absurdem
    spisywać lawinowo przyrastające np. nazwy własne produktów. Istnieją reguły,
    opisane na przykładach, a językiem, jak wiadomo, rządzi analogia. Polceam
    zapoznać się ze wstępem do Słownika Ortograficznego (np.
    pod red. Szymczaka).
    Ewentualnie może być tu: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629618 (i następne
    reguły)
    Ewentualnie polecę *kolejną* już grupę pl.hum.polszczyzna :D

    Magda

  • 23. Data: 2008-01-06 13:36:53
    Temat: Re: [OT] apostrof
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Dla ułatwienia:
    > apostrofu używamy

    Wszystko jasne...
    Ale nie o ortografię mi chodziło lecz o różnicę pomiędzy słowem typowo
    obcym, a słowem które jest znane przynajmniej 90% ludzi mieszkających w
    Polsce...

  • 24. Data: 2008-01-06 16:35:50
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Popatrzę, ale mam za słabą znajomość prawa, żeby się czegoś dopatrzeć...
    > :((

    Na ich stronie zapewne nadmieniono (małymi literkami), że "niniejszy cennik
    nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Handlowego". Jeśli tak jest, to pewnie
    zamyka temat.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 25. Data: 2008-01-07 07:13:06
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Mój błąd, że nie zrobiłem zrzutu ekranu wówczas, choć nie wiem czy dla
    > sądu jest to jakikolwiek dowód...

    dla sądu dowodem będzie to, co sąd uzna za dowód...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 26. Data: 2008-01-07 09:56:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 5 Jan 2008 16:36:18 +0100, "Maciej Loret"
    <m...@p...pl> wrote:

    >http://www.komputronik.pl/Notebooki/IBM_Lenovo/seri
    a_V200/Lenovo_V200_T7500_1024MB_160GB_VB_/pelny,id,4
    7842/
    >Dla nieklikających Lenovo V200 za 1699zł.
    >Jako, że cena zdecydowanie niska, to postanowiłem zamówić 2szt. (drugi dla
    >żony).
    >Wybrałem płatność kartą i złożyłem zamówienie, otrzymując informację, że w
    >poniedziałek skontaktuje się ze mną pracownik w celu dokonania zapłaty
    >kartą (czyli tak jak do tej pory).
    >Godzinę temu dostałem informację, że "Niestety tego zamówienia nie możemy
    >zrealizować. Cena podana na stronie była błędna i wyniknęła z błędu
    >operatora. Poniższe zamówienie zostało anulowane i skasowane z naszego
> [...]

    Tak.

    >Powinni mi sprzedać w cenie (wciąż jeszcze widocznej na ich stronie)?

    Tak.

    >Jeśli tak, to i tak bez sądu by się nie obeszło?

    Niekoniecznie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 27. Data: 2008-01-07 11:13:51
    Od: "Heliogabal" <h...@o...pl>

    Cześć polonistka ;-)

    > zapoznać się ze wstępem do Słownika Ortograficznego (np.
    > pod red. Szymczaka).

    Niestety, tutaj słownik ortograficzny pisze sie z małej litery.

    > Ewentualnie polecę *kolejną* już grupę pl.hum.polszczyzna :D

    A tych gwiazdek to nigdy nie rozumiałem, możesz wytłumaczyć ich sens
    profesjonalnie? Dla mnie to taka dziwna mania.

    Heliogabal

  • 28. Data: 2008-01-07 11:24:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Heliogabal pisze:
    [...]

    > A tych gwiazdek to nigdy nie rozumiałem, możesz wytłumaczyć ich sens
    > profesjonalnie? Dla mnie to taka dziwna mania.

    http://czytniki.zamiast.net/faq.html#body

    KJ

  • 29. Data: 2008-01-07 21:04:03
    Od: "skarb" <m...@g...pl>

    > Niestety, tutaj słownik ortograficzny pisze sie z małej litery.

    Niestety nie wyszło mi tutaj zaznaczenie, że rozchodzi się o tytuł książki.
    Zatem: "Słownika Ortograficznego" (mea culpa)
    Na marginesie: piszemy małą literą :-)

    > A tych gwiazdek to nigdy nie rozumiałem, możesz wytłumaczyć ich sens
    > profesjonalnie? Dla mnie to taka dziwna mania.

    Ot, zwykłe wyróżnienie lub jak ktoś podał w linku - pogrubienie.

    Magda