  • 41. Data: 2004-06-30 14:16:06
    Temat: Re: Problem: Jestem dłużnikiem wbrew swojejwoli... (długawe)
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > To znaczy moze sobie zazyczyc zeby ktos cos wplacal na MOJE konto ?
    > Watpie.

    A dlaczego nie? Ja dam swojemu pracodawcy dyspozycję, że moje wynagrodzenie
    ma wpływac na konto xx (które nalezy do Ciebie), to tam właśnie wpłynie.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 42. Data: 2004-06-30 14:27:47
    Od: "hania" <h...@v...pl>

    > To znaczy moze sobie zazyczyc zeby ktos cos wplacal na MOJE konto ?
    > Watpie.

    masz rację - art 84 k.p. : pracownik nie może zrzec się prawa do wynagrodzenia
    ani przenieść tego prawa na inną osobę

    jedynie w przypadku potrąceń z wymagrodzenia dokonywanych w ramach egzekucji
    ewentualnie gdy orzeczeniem sądu nakazano przekazywanie wynagrodzenia np.
    małżonkowi - może być to rachunek innej osoby

  • 43. Data: 2004-06-30 14:29:08
    Temat: Re: Problem: Jestem dłużnikiem [OT]
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Zamiast iść do kwestury i zrobić "dym" z powodu
    >braku wypłaty stypendium (to o XXie, który podpisał papierek, że nie ma
    >"roszczeń") stosuje się jakies dziwne wygibasy ;-) Zaś "profesor" powinien
    >siedzieć cicho i czekać na ruch uniwerku (prośba o zwrot nienależnej kasy).
    >Kasę oczywiście należy zwrócić. Nie oznacza to ułatwiania życia biurwie z
    >kwestury, która raczyła się pomylić, ale skutki pomyłki stara sie przerzucić
    >na innych.

    Ano.
    Ale zamiast tego jakiś kiepski partyjny interes nazwano uniwersytetem i
    wszyscy chodzą dumni i bladzi. A że bałagan? No to co. Zaraz ktoś stwierdzi,
    że pięć lat to za mało na dyscyplinę finansową. To po ilu latach można liczyć
    na porządek w takim pseudo uniwersytecie?
    Co do postaw temtejszych pracowników, to chyba najlepiej je opisuje popularne
    onegdaj w polskiej socjologii określenie - "wyuczona bezradność"...
    yayco
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 44. Data: 2004-06-30 14:35:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    liczyć
    > na porządek w takim pseudo uniwersytecie?

    Zamknąć i tyle. Jak ktoś chce to badziewie prywatnie utrzymywać, to jego
    sprawa. Ale dlaczego ja mam się do tego przymusowo ze swoich podatków
    dokładać, to zaiste nie rozumiem :-(((( Poziom cytowań "naukowców" w
    liczących się periodykach oczywiście poniżej zera. Socjalizm wiecznie żywy?

  • 45. Data: 2004-06-30 14:43:16
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Socjalizm wiecznie żywy?
    Jasne! Uniwersytet w każdej gminie!

  • 46. Data: 2004-06-30 15:00:57
    Od: "woy" <woy@gamgliwice.\ciach.to\rubikon.\oraz.to\pl>

    Znany(a) niektórym hania, o bladym poranku, olśniony(a), napisał(a):

    > masz rację - art 84 k.p. : pracownik nie może zrzec się prawa do
    > wynagrodzenia ani przenieść tego prawa na inną osobę

    Nieprawda. Pracownik, składając dyspozycję przelewu, zadysponował swoimi
    pieniędzmi. Niczego się nie zrzekał, ani niczego nie scedował. Ta
    dyspozycja jest w każdej chwili do odwołania. Ten artykuł nie ma tu
    zastosowania.

    --
    woy

    'Jak pokazują badania, 50% Polaków nie ma pojęcia,
    że stanowi połowę społeczeństwa' [(c) K. Janicki, Piwnica]

  • 47. Data: 2004-06-30 15:20:53
    Od: "hania" <h...@v...pl>

    > Nieprawda. Pracownik, składając dyspozycję przelewu

    mnie się wydaję, że od przelewów są banki a nie pracodawcy - ale być może się
    mylę

    gdyby pracodawca był związany dyspozycjami pracowników dot. przelewów to co
    poniektórym (nazwijmy ich - oszczędnymi) musiałby opłacać energię i rachunki
    za telefon, etc....

    pracodawca ma obowiązek wypłacić wynagrodzenie do rąk pracownika - a za jego
    pisemną zgodą - ewentualnie na jego rachunek bankowy, co pracownik zrobi dalej
    z kasą nikogo nie obchodzi - takie są przepisy bezwględnie obowiązujące
    granicznie zastępujące - których nie można wyłączyć w drodze umowy stron

  • 48. Data: 2004-06-30 15:29:26
    Od: "hania" <h...@v...pl>

    > Art. 86. § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny
    > sposób niż do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy lub
    > pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.

    tu akurat chodzi o sposób (nie - do rąk a - na konto - tegoż pracownika) za
    uprzednią zgodą na piśmie

    a nie o podmiot, który jest bezsporny (pracownik)

  • 49. Data: 2004-06-30 15:31:07
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    co
    > poniektórym (nazwijmy ich - oszczędnymi) musiałby opłacać energię i

    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

> [...]
    > z kasą nikogo nie obchodzi - takie są przepisy bezwględnie obowiązujące
    > granicznie zastępujące - których nie można wyłączyć w drodze umowy stron

    no i otóż to ;-))) Tylko żeby to jeszcze ze zrozumieniem przeczytać ;-))))
    Ech....

  • 50. Data: 2004-06-30 15:33:49
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > tu akurat chodzi o sposób (nie - do rąk a - na konto - tegoż pracownika)
    za
    > uprzednią zgodą na piśmie

    W przywołanym artykule nie ma słowa o tym, że "inny sposób" to tylko i
    wyłącznie przelew na własne konto. A co nie jest zabronione, to jest
    dozwolone. Ergo - mogę podać konto sąsiada np.