  • 1. Data: 2007-01-10 16:08:52
    Temat: Problememy z bezpieczenstwem Deutsche Bank - dziwne odpytywanie o hasla
    Od: "Rafal M" <r...@g...com>

    Witam

    Od kilku miesiecy jestem klientem Deutsche Banku - korzystajac z
    serwisu tranzakcyjnego banku do potwierdzania kazdego przelewu
    potrzebne sa hasla z listy jednorazowej - w przypadku DB w postaci
    plastikowej karty ze zdrapka - pol z dwucyfrowymi liczbami jest 100.

    Do wykonania przelewu potrzebne sa zawsze liczby z dwoch takich pol.

    I teraz pojawia sie problem: juz kilka razy system zapytal sie o juz
    wczesniej uzyte pola (oba).
    Nie bylo takiej sytuacji ktora jest w miare ok: jedno pole wczesniej
    uzyte i jedno nowe tylko proszono mnie o liczny z dwoch wczesniej
    wykorzystyanych pol.
    Jak myslicie to jest ok?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2007-01-11 07:57:12
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Podobnie dziala to w Getin BAnku - dopóki tylko ty masz ta karte t nie ma
    sie czym martwic.

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 3. Data: 2007-01-11 15:14:23
    Od: "Robak" <r...@l...pl.wytnijto.>

    Witam.

    Mialem konto w Deutsche Banku z dostepem przez internet. Nie musisz sie
    martwic, karta ma swoja waznosc i jeszcze nie jeden raz system poprosi Cie
    o kody TAN, ktore uzywane byly juz wczesniej. Po prostu to jest karta
    uzywana przez okreslony data okres czasu i mogles sobie ja odslonic cala
    juz na samym poczatku.

    Pozdrawiam

    Robak.

  • 4. Data: 2007-01-11 16:38:33
    Od: "marian r" <m...@w...pl>

> [...]
    > o kody TAN, ktore uzywane byly juz wczesniej. Po prostu to jest karta
    > uzywana przez okreslony data okres czasu i mogles sobie ja odslonic cala

    mBank ma zdecydowanie lepiej
    raz pyta o haslo. Pozniej mozesz je na tablicy ogloszen wydrukowac :)
    A od jakiegos czasu hasla smsowe...

  • 5. Data: 2007-01-11 23:05:21
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Robak"
    > (...) Po prostu to jest karta
    > uzywana przez okreslony data okres czasu i mogles sobie ja odslonic
    > cala
    > juz na samym poczatku.

    trzeba zdrapac od razu całą i wydrapać (zniszczyć) numer karty i login
    klienta (na wszelki wypadek). Pary TANów podawane są losowo, ale
    bezpieczeństwo takiego konta jest raczej poniżej przeciętnego, dlatego
    nie warto wiele w DB trzymac - tym bardziej że % mają lichy
    Opłaca się używać karty VE - szczególne za granicą z darmowych
    bankomatów
    *** blad ***