  • 1. Data: 2009-03-18 08:19:29
    Temat: Produkcja spadła o 17,8% rok do roku
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Produkcja-przemyslow
    a-w-lutym-spadla-o-17-8-r-r-a-PPI-wzroslo-o-3-4-anal
    itycy-1924963.html

  • 2. Data: 2009-03-18 15:49:41
    Temat: Re: Produkcja spadła o 17,8% rok do roku
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Produkcja-przemyslow
    a-w-lutym-spadla-o-17-8-r-r-a-PPI-wzroslo-o-3-4-anal
    itycy-1924963.html
    I to jest prawdziwa miara kryzysu. Nie jakieś trójkąty i linie wsparcia.
    Realnych pieniędzy jest prawie o 1/5 mniej. W kraju takim jak Polska, niezbyt
    zasobnym żeby nie napisać że wręcz biednym, oznacza to załamanie produkcji i
    sprzedaży innych dóbr niż te przeznaczone do biologicznego przeżycia. Za moment
    pojawi się echo pierwszej fali załamania gospodarczego. Zwolnienia dopiero się
    zaczęły. Zwalniani przynajmniej teoretycznie dostali jakieś ostatnie pensje a
    może i odprawy. Jak im się skończą pieniądze to produkcja i sprzedaż jeszcze
    bardziej spadną i będą kolejne zwolnienia i zamykania firm. Jednocześnie będą
    rosły wydatki państwa związane z obsługą coraz większej liczby bezrobotnych nie
    odprowadzających innych podatków niż VAT w kupowanych towarach. Czarno to widzę
    bo państwo nie ma pieniędzy. Nie może ich również w żaden sposób uzyskać.
    Niedawno skarżył się jakiś ekonomista od siedmiu boleści że nie może sprzedać
    obligacji. Oczywiście chodziło o sprzedaż na zewnątrz, bo tutaj nikt już nie ma
    takich pieniędzy żeby cokolwiek dało się zmienić. Pomimo wysokiego
    oprocentowania nie ma chętnych jak Świat długi i szeroki. Nikt nie chce kupić
    złotówki za 90 groszy. Marudził przy tym że amerykanie sprzedają na takich
    samych zasadach dolara za 98 centów i chętni są. Z podziwem obserwuję pogodne
    mimy polityków którzy, trzepocząc nogawką oddają na zewnątrz to co przepuściły
    im zwieracze, z uśmiechem komunikują że wodka bedzie bedą śledzie i potrzymać za
    co bedzie. Nie chcę krakać. Ale to się może źle skończyć.

  • 3. Data: 2009-03-18 16:02:14
    Temat: Re: Produkcja spadła o 17,8% lub 14.3% rok do roku [Kto i kiedy zmienił wersję?]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl> pisze:

    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Produkcja-przemyslow
    a-w-lutym-spadla-o-17-8-r-r-a-PPI-wzroslo-o-3-4-anal
    itycy-1924963.html

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/GUS-Produkcja-przemy
    slowa-spadla-w-lutym-o-14-3-r-r-1925192.html
    <cytat>
    Internet Securities Businesswire
    GUS: Produkcja przemysłowa spadła w lutym o 14,3% r/r

    Warszawa, 18.03.2009 (ISB) - Produkcja przemysłowa wzrosła w lutym
    br. o 2,7% wobec poprzedniego miesiąca, a w ujęciu rocznym spadła o
    14,3% wobec spadku o 15,3% w styczniu (po korekcie), podał Główny
    Urząd Statystyczny (GUS) w środowym komunikacie.
    </cytat>

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Trzeba, aby to co było szaleństwem, stało się także rozumem polskim.

  • 4. Data: 2009-03-18 16:09:03
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > co bedzie. Nie chcę krakać. Ale to się może źle skończyć.

    Oby tak się stało. Trzymam kciuki.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2009-03-18 16:18:16
    Od: mwojc <m...@N...lodz.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Oby tak się stało. Trzymam kciuki.

    Można spytać jaki masz w tym interes?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2009-03-18 16:23:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "mwojc" <m...@N...lodz.pl> napisał w wiadomości

    > Można spytać jaki masz w tym interes?

    Kupić tanio akcje, albo coś innego.

  • 7. Data: 2009-03-18 17:49:11
    Od: mwojc <m...@N...lodz.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Użytkownik "mwojc" <m...@N...lodz.pl> napisał w wiadomości

    > Kupić tanio akcje, albo coś innego.

    Wyglądało na to, że cieszyłbyś się z biedy innych...

    Kogut uprawia czarnowidztwo. Można spojrzeć na to inaczej. Bezrobocie
    wahnęło się wprawdzie w górę, ale to jeszcze nie oznacza że dojdziemy do
    20% znanych z początków minionej hossy. Nasz kraj jest teraz ponoć jednym z
    najatrakcyjniejszych pod względem inwestycyjnym w Europie (to chyba efekt
    słabej złotówki) i niektórzy marzą o tym żeby przenosić do nas produkcję
    (vide Fiat). Jeśli dodać do tego dobry PR, nawet jeśli jest to jedyne
    narzędzie ratowania gospodarki jakie zostało rządzącym, to może się okazać,
    że wcale nie będzie tak źle. WIG20 może się wprawdzie obsunąć jeszcze 20%,
    nawet 30% jeśli się okaże, że banki przynoszą straty (jak na razie chyba
    tylko spadły zyski), ale na szerokim rynku taka obsuwa może już nie
    nastąpić. W dupę mogą dostać ewentualnie deweloperzy, bo ceny mieszkań
    nadal są kosmiczne dla większości Polaków, nawet jeśli pracują i
    zarabiają...

    Moim zdaniem już jest tanio. Tak tanio, że prawie na pewno będzie drożej,
    ale taniej już niekoniecznie.

    Pozdrawiam,
    --
    Marek

  • 8. Data: 2009-03-18 18:01:17
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    mwojc pisze:

    > Wyglądało na to, że cieszyłbyś się z biedy innych...
    >
    > Kogut uprawia czarnowidztwo.

    Albo po prostu boi się jak my wszyscy. Inwestor gieldowy jednak
    wie, ze po za wykresami akcji sa wykresy strachu. I gra biorac
    pod uwage 'rynek' czyli wypowiedzi polityków, analityków i
    taksówkarzy
    Nie przekreslaj człowieka jesli po prostu jeszcze nie widzi dna,
    albo zaklada inny scenariusz niz ty.

> [...]
    > 20% znanych z początków minionej hossy Nasz kraj jest teraz ponoć jednym z
    > najatrakcyjniejszych pod względem inwestycyjnym w Europie

    ;) To co lubię. cyfry.
    To, że jesteśmy atrakcyjni nie oznacza nic. Choć faktycznie na
    razie nie ma tez trendu spadkowego bezrobocia.
    Wracając do 'atrakcyjności' to całkiem niedawno lokaty na
    ukrainie były po 30% (teraz nie wiem ile sa pewnie więcej). Leć
    i wpłacaj tam forse na lokaty. Na pewno zarobisz. W końcu jest
    atrakcyjnie.

    > Moim zdaniem już jest tanio. Tak tanio, że prawie na pewno będzie drożej,
    > ale taniej już niekoniecznie.

    Przekornie powiem inaczej. Są symptomy zagraniczne, ze bedzie
    lepiej. Ale ŻADEN! wskaźnik naszej koniunktury nie jest w
    tredzie wzrostowym. Zatem nic nie wiemy i po prostu to nam nie
    przeszkadza inwestować.

  • 9. Data: 2009-03-18 18:30:30
    Temat: Re: Produkcja spadĹ&#65533;a o 17,8% rok do roku
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > UĹźytkownik "mwojc" <m...@N...lodz.pl> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci

    > KupiÄ&#65533; tanio akcje, albo coĹ&#65533; innego.
    >
    > --
    > Jan WerbiĹ&#65533;ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatna http://www.janwer.com/
    > Nasza siec http://www.fredry.net/

    Zrobisz to pod warunkiem że po przepierdusze będziesz jeszcze miał pieniądze.
    Nie wiem ile masz kasy. Ale jak jesteś średniakiem to pierwszy idziesz do
    odstrzału. Nic się nie stanie dużej części bogatych nie do wiary. Część z nich
    wyjdzie na dużym plusie. Nic się również nie stanie biednym. Przyzwyczajeni są
    od pokoleń do biedy jak się kryzys skończy będą mieli lepiej niż przed kryzysem.
    Ale tacy co liznęli trochę kasy stracą prawie wszystko. Zostanie im tyle że będą
    lepiej sytuowanymi biednymi. Jak produkcja spadnie o 25 do 30% to będzie jak na
    wojnie. Każdy kryzys musi się kiedyś skończyć. Po tak dużym spadku produkcji
    potrzebna będzie odbudowa państwa. Pojawią się znikąd ludzie którzy wtedy będą
    dyktowali warunki. A co zostanie średniakom. Wspomnienia. Miałem dom, ładny
    samochód. Dla wspomnień też warto żyć.

  • 10. Data: 2009-03-18 22:27:46
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zrobisz to pod warunkiem że po przepierdusze będziesz jeszcze miał
    > pieniądze.

    Chyba będę jednak miał, bo mi od dziś SL puszczają. :-)

> [...]
    > jak na
    > wojnie. Każdy kryzys musi się kiedyś skończyć. Po tak dużym spadku

    Masz jakieś dziwne wizje. To bogaci stracą najwięcej procentowo. Biedni
    procentowo najmniej, bo najmniej mają.
    :-)
    Kryzys równa w dół, a nielicznych wybija mocno w górę.

    To, że giełdy, a zwłaszcza GPW musi paść na pysk jest oczywiste. Wystarczy
    porównać średnią kwotę dywidend z ostatnich lat całej GPW z jej
    kapitalizacją. To jest po prostu wydmuszka. Do porównania dywidend najlepiej
    wziąć kilka lat hossy, kiedy zyski powinny płynąć szerokim strumieniem.
    Jeżeli zarządy miały akcjonariuszy w dupie i reinwestowały na oślep od 19
    lat, to tym bardziej kurs powinien paść na samo dno, żeby dał im do
    myślenia.

    Tak ostro reinwestowali zyski, a teraz mają straty, wycofują się i wszystko
    pada. Nie lepiej było wypłacić zysk właścicielom? Okazuje się, że całe to
    reinwestowanie było często bez sensu!

    Inwestowanie w spekulacje udawało się przez kilkadziesiąt lat, ale balon już
    pęka. Im będzie mocniej bolało, tym będzie zdrowiej później. Ja osobiście
    życzę wszystkim, żeby W20 spadł do takiego poziomu, żeby średni C/Z całej
    giełdy wynosił mniej niż 5, a poziom średniej dywidendy do ceny akcji
    wynosił powyżej 15%.

    Inwestowanie w akcje powinno przynosić dywidendy większe niż obligacje i
    lokaty, a nie opierać się na spekulacji. Zarządy nie wypłacają nic licząc,
    że akcjonariusze najedzą się spekulacją. No i się przeliczyli...