  • 1. Data: 2003-01-19 19:03:57
    Temat: Program akumulacji kapitału
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    PEO (PEKAO): Program akumulacji kapitału - nowa forma oszczędzania w Pekao
    SA
    17.01.2003 12:16 /INTERIA.PL/

    Bank Pekao SA proponuje oszczędzanie poprzez inwestowanie w ramach Programu
    Akumulacji Kapitału (PAK).

    Program oparty jest na idei inwestowania w funduszach inwestycyjnych,
    przygotowanego przez Pioneer Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych
    specjalnie dla klientów banku i oferowanego wyłącznie przez bank Pekao SA.
    Program pozwala na wybór różnych strategii inwestowania - od bezpiecznych do
    bardziej ryzykownych, ale o większym potencjale zysku. Uczestnicząc w PAK
    klienci mają do wyboru 3 rodzaje funduszy: bezpieczne (Pioneer Obligacji
    FIO), zrównoważone (Pioneer Zrównoważony FIO lub Pioneer Zrównoważony Plus
    FIO) oraz akcji (Pioneer Akcji FIO). Okres inwestowania to 5 lub 10 lat, a
    minimalna kwota wpłaty miesięcznie wynosi 100 zł.

    Dodatkowo korzyścią w przypadku osób, które od 20 stycznia do 18 kwietnia
    br. przystąpią do Programu Akumulacji Kapitału, jest możliwość udziału w
    loterii promocyjnej. Do wygrania są dwie nagrody pieniężne, każda po 100.000
    zł. Aby uczestniczyć 9 maja br. w losowaniu nagród, należy wypełnić kupon
    promocyjny, który otrzymuje się w momencie podpisania umowy o przystąpieniu
    do PAK. Liczba kuponów zależy od wysokości zadeklarowanej miesięcznej wpłaty
    oraz długości okresu oszczędzania. Jeżeli klient wybierze 5-letni okres
    oszczędzania, za każde zadeklarowane 100 zł dostanie 1 kupon, zaś przy
    10-letnim PAK zadeklarowanie miesięcznych wpłat jest równoznaczne z
    otrzymaniem 2 kuponów.

    W ramach Programu Akumulacji Kapitału proponowane są:
    - specjalne prowizje, naliczane w zależności od Deklarowanej Kwoty
    Inwestycji (czyli kwoty, którą klient chce wpłacić przez cały okres
    uczestniczenia w programie); są to prowizje niższe od standardowych i np.
    deklarując 300 zł wpłaty miesięcznej zapłaci prowizję taką, jak przy
    wpłatach w wysokości ponad 10.000 zł w sytuacji, gdyby nie był uczestnikiem
    programu,
    - niższa minimalna kwota pierwszej wpłaty, niż w przypadku wpłat do funduszy
    inwestycyjnych poza programem PAK,
    - elastyczne sposób inwestowania, gdyż program daje możliwość zwiększenia,
    zmniejszenia lub nawet zawieszenia wpłat oraz dokonywania wypłat przed
    terminem, bez opłat "karnych".

    Całkowita kwota inwestycji w ramach PAK jest dowolna, podobnie jak
    częstotliwość dokonywania wpłat. Wystarczy mieć Eurokonto w Banku Pekao SA i
    wnieść na początek trzykrotność zadeklarowanej miesięcznej wpłaty. Poza tym
    każdy klient może otworzyć nawet kilka kont w Programie Akumulacji Kapitału.
    Pozwala to na korzystanie z różnych strategii inwestycyjnych.

    PAK oparty o fundusz Pioneer Obligacji FIO charakteryzuje się małym ryzykiem
    inwestycyjnym i został stworzony dla klientów ceniących bezpieczeństwo oraz
    przewidywalne zyski. Aktywa w dużej mierze inwestowane są w papiery
    wartościowe emitowane oraz gwarantowane przez Skarb Państwa, bony komercyjne
    i obligacje przedsiębiorstw.

    Jeśli oczekuje się większych zysków, ale bez nadmiernego ryzyka, to można
    zdecydować się na PAK oparty o fundusz Pioneer Zrównoważony FIO lub Pioneer
    Zrównoważony Plus FIO, w których część aktywów inwestowana jest w akcje
    spółek o dużym potencjale wzrostu oraz w obligacje.

    Dla osób oczekujących dużych korzyści i skłonnych ponieść ryzyko odpowiedni
    może być PAK oparty o fundusz Pioneer Akcji FIO, który inwestuje przede
    wszystkim w akcje.

    "Program Akumulacji Kapitału, oferowany przez Bank Pekao SA, a przygotowany
    przez Pioneer Pekao TFI, umożliwia klientom banku inwestowanie w jednostki
    uczestnictwa funduszy inwestycyjnych Pioneer. Dzięki temu programowi klienci
    mogą zainwestować swoje pieniądze dysponując nawet niewielkimi kwotami, bez
    konieczności odwiedzania domu maklerskiego. Uczestnictwo w programie stanowi
    więc doskonały sposób na systematyczne oszczędzanie" - powiedział Sebastian
    Łuczak, rzecznik prasowy Banku Pekao SA. "PAK umożliwia inwestowanie niemal
    każdemu, dzięki niskiej kwocie wejściowej, atrakcyjnym prowizjom oraz
    szerokim możliwościom dysponowania środkami w czasie trwania programu" -
    dodał.

    Po wpłaceniu całej Deklarowanej Kwoty Inwestycji klient może zakończyć
    udział w Programie Akumulacji Kapitału. Jeżeli będzie chciał nadal korzystać
    z tej formy oszczędzania, wystarczy otworzyć kolejne konto PAK. Kiedy
    potrzebna jest gotówka, klient może zażądać odkupienia przez Fundusz części
    zgromadzonych jednostek uczestnictwa, pozostając nadal uczestnikiem PAK. Po
    zakończeniu udziału w PAK możliwe są dwa rozwiązania: odkupienie przez
    Fundusz zgromadzonych jednostek uczestnictwa lub pozostawienie ich na koncie
    w funduszu inwestycyjnym i dalszy wzrost ich wartości.

    http://biznes.interia.pl/main/info.html?nid=345922

  • 2. Data: 2003-01-20 15:26:58
    Temat: Re: Program akumulacji kapitału
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"
> [...]
    > Pozwala to na korzystanie z różnych strategii inwestycyjnych.
    >
    > PAK oparty o fundusz Pioneer Obligacji (.....................)

    napisali na stronach bankowych również "wystarczy mieć Eurokonto ..."
    Otóż nie jest to warunek "dostateczny" to jest warunek "konieczny"

    Po takim tekście oczywiście zapytałem czy "wystarczy" jeden z innych moich
    rachunków ale okazało się że nie wystarczy ;-)) muszę otworzyć konto u nich
    na 10 lat ale za to przez 3 miesiace zwolnia mnie z oplaty za to konto

    Wygląda na to że podobne programy, ktore juz dawno wymyslilo np DWS sa dla
    klientow wygodniejsze - skreslam ten PAK mimo ze wygladal zachęcająco
    *** blad ***