  • 21. Data: 2010-06-22 17:20:14
    Temat: Re: Proponuję podział PolskiI wg mapy wyborczej na pd- wsch. PIS i Zach.PO
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    > A juści ! Gdyby tak zrobić, to mogłoby się skończyć dość
    > brutalnymi zamieszkami ;) Proponuję przyjrzeć się danym z
    > PKW. Wyraźnie trzeba by wydzielić "Wolne Miasto Kraków :D
    > należące do pd- wsch. Polski..
    >
    > Kraków: http://prezydent2010.pkw.gov.pl/PZT/PL/WYN/W/126101.
    htm
    > Powiat krakowski: http://prezydent2010.pkw.gov.pl/PZT/PL/WYN/W/120600.
    htm
    > województwo: http://prezydent2010.pkw.gov.pl/PZT/PL/WYN/W/120000.
    htm

    Niestety Kraków ma nie tylko "przedwojenną" (w sensie systemu wartości)
    inteligencję, ale także Nową Hutę, której pracownicy, ich dzieci i wnuki
    głosowali na Gafę. To taki spadek po Stalinizmie.

    J.

  • 22. Data: 2010-06-23 01:50:10
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

    Użytkownik "Erion Kuka" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    | To ma sens ;)

    też się podpisuję ;)
    Barbara

  • 23. Data: 2010-06-24 12:47:20
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Joachim wrote:

> [...]
    > wartości) inteligencję, ale także Nową Hutę, której pracownicy,
    > ich dzieci i wnuki głosowali na Gafę. To taki spadek po

    "Sądzę, że wątpię" - czyli przypuszczam że to jednak nie
    kwestia NH. Pierwszy obwód wyborczy z brzegu(dosłownie):
    http://prezydent2010.pkw.gov.pl/PZT/PL/WYN/P/120000/
    126101_1.html
    obejmujący względnie ścisłe centrum krakowa, gdzie o tzw.
    ludności napływowej raczej by trudno było mówić.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 24. Data: 2010-06-24 22:12:55
    Od: Joachim <j...@o...pl>

> [...]
    126101_1.html
    > obejmujący względnie ścisłe centrum krakowa, gdzie o tzw.
    > ludności napływowej raczej by trudno było mówić.

    Byłem przekonany, że taka odpowiedź się pojawi. Nawet jestem zdziwiony,
    że dopiero teraz. Odpowiedź ta prezentuje typowe uproszczone myślenie
    wyborcy PO, który np. nie uwzględnia migracji ludzi przez
    dziesięciolecia. Ludzie w Krakowie są po prostu wymieszani.

    Co do lokacji to jest akurat typowy przykład gdzie osiedlała się ludność
    napływowa. "Rdzenna" ludność Kazimierza została zlikwidowana przez II
    Wojnę Światową (np. w Oświęcimiu).

    No, ale wystarczy przejść tamtymi ulicami (najlepiej z ochroniarzem) i
    wszelkie wątpliwości się wyjaśnią.

    J.

  • 25. Data: 2010-06-25 16:57:46
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Joachim wrote:

> [...]
    >
    > No, ale wystarczy przejść tamtymi ulicami (najlepiej z
    > ochroniarzem) i wszelkie wątpliwości się wyjaśnią.

    Podtrzymuje wątpliwość. Nie twierdze że nie masz racji
    (to zresztą byłby ciekawy temat na prace badawczą) acz
    osobiście jednak wątpie by efekt o którym piszesz miał
    AŻ TAKIE znaczenie*. Zwracam uwagę iż migracje powojenne
    miały miejsce także w wypadku innych miast, w których
    wyniki rozłożyły się wyraźnie inaczej. Oraz przypominam
    że to nie ja akcentowałem iż na wynik wpływa (w domyśle
    głównie) Nowa Huta.

    * fakt faktem że kwestia mieszkanców akurat dzielnicy
    Kazimierz to dość specyficzny przypadek, tu przyznaję
    rację co do zmian. Urok wybrania pierwszego z brzegu
    obwodu. W innych widać podobne tendencje, choćby np.:
    http://prezydent2010.pkw.gov.pl/PZT/PL/WYN/P/120000/
    126101_20.html

    Niezależnie od przyczyn, stan jest taki jak widać w
    danych PKW, czyli wyraźnie odmienne preferencje osób
    zamieszkałych w samym mieście oraz zamieszkałych w
    województwie małopolskim. O czym na początku naszej
    wymiany opinii pisałem.

    PS. Uszczypliwości politycznych nie skomentuje, żal
    klawiatury.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 26. Data: 2010-06-25 19:56:02
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 25 Cze, 00:12, Joachim <j...@o...pl> wrote:

    > By em przekonany, e taka odpowied si pojawi. Nawet jestem zdziwiony,
    > e dopiero teraz. Odpowied ta prezentuje typowe uproszczone my lenie
    > wyborcy PO, kt ry np. nie uwzgl dnia migracji ludzi przez
    > dziesi ciolecia. Ludzie w Krakowie s po prostu wymieszani.

    Nie obrażaj ludzi, jakimś uproszczonym myśleniem czy czymś tam.
    Masz napisane wprost, miasto Kraków tyle głosów na tego itd.
    Pisanie, że ta światła, oczytana, inteligentna, prawdziwie krakowska
    społeczność głosowała na Jarosława, a napływowa, głupia, 'nowo hucka'
    ludność to debile za Bronkiem, jest tylko gdybaniem i próbą
    dowartościowania.
    Są liczby z PKW, to nie podlega dyskusji.

    I daruj sobie tok rozumowania:
    Kto nie ze mną to głupek z PO.
    Mało ambitne i przekonywujące.

  • 27. Data: 2010-08-04 20:37:50
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    TT pisze:

> [...]
    > Nad wasze morze nie będziemy jeździć bo tam zimno, drogo i brudno.
    > Wolimy wypad nad Morze Śródziemnomorskie.

    Oczywiście w części pd-wsch byłby niski VAT.

    Śmialibyśmy się z tych frajerów z części pn-zach, którzy płacą 23% VATu
    za garnki i 5% za ziemnioki!

    Oczywiście część pn-zach miałaby wysokie perspektywy wzrostu.....VATu.

    J.