  • 1. Data: 2011-05-19 18:06:49
    Temat: Propozycje min. fin. czyli Belka 2012 raz jeszcze
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Zajrzałem do http://tnij.org/projekt_ord_pit (.pdf) Ten projekt
    teoretycznie może nie sostać przyjęty. Można nawet pokusić się
    o wyliczenie prawdopodobieństwa :)
    Przyznaję, że nie doczytałem, czy projekt uściśla moment naliczania
    podatku (formalne naliczenie i kapitalizacja czy rzeczywiste postawienie
    do dyspozycji klienta).
    Wg mnie do końca roku odsetki codzienne byłyby opodatkowane jak
    dotychczas, czyli na "antybelkowych" podatek=0 a po 1.01.2012
    wg projektu, czyli zaokrąglenia prawie (bo w górę) "naturalne". Efekt
    jakby po 1.01 zmieniło się skuteczne oprocentowanie. Chyba, że szykuje
    się też przegląd warunków lokat i któryś się podłoży zbyt ostentacyjnie
    pisząc, że odsetki dopiero na końcu, bo wtedy "Belka" od wsztystkiego...

    Arek

  • 2. Data: 2011-05-19 21:00:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" ir3m8j$lth$...@n...onet.pl

    > Zajrzałem do http://tnij.org/projekt_ord_pit (.pdf) Ten projekt
    > teoretycznie może nie sostać przyjęty. Można nawet pokusić się
    > o wyliczenie prawdopodobieństwa :)

    Nie lepiej pokusić się o podpowiedzenie, jak napisać ustawę,
    aby półgroszówka była nie jednodniowa, ale jednogodzinna? ;)

> [...]
    > się też przegląd warunków lokat i któryś się podłoży zbyt ostentacyjnie
    > pisząc, że odsetki dopiero na końcu, bo wtedy "Belka" od wsztystkiego...

    A ja tak sobie myślę i myślę -- wiem, że wielu uważa mnie za bezmyślnego...
    Więc tak sobie myślę i myślę, że na pewno są jakieś nagrody czy inne premie
    pozbawione opodatkowania... A gdyby tak bank nie dawał odsetek, ale właśnie
    nagrody?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2011-05-20 05:50:50
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

> [...]
    > pozbawione opodatkowania... A gdyby tak bank nie dawał odsetek, ale właśnie

    ta.. nie wiem czy wiesz, ale nawet jak pracodawca organizuje pracownikom
    imprezę, to każdy z pracowników powinien wliczyć to w dochód i
    odprowadzić podatek :)

  • 4. Data: 2011-05-20 08:33:06
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ta.. nie wiem czy wiesz, ale nawet jak pracodawca organizuje pracownikom
    > imprezę, to każdy z pracowników powinien wliczyć to w dochód i odprowadzić
    > podatek :)

    A jak by było z podatkiem od sprzedaży klientom Euro po odpowiednio dobranym
    kursie w ilości proporcjonalnej do kwoty na lokacie ?

  • 5. Data: 2011-05-20 08:45:03
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w wiadomości

    > A jak by było z podatkiem od sprzedaży klientom Euro po odpowiednio dobranym
    > kursie w ilości proporcjonalnej do kwoty na lokacie ?
    Ale kombinujecie :D
    - mnie by tam wystarczyl np. talon na paliwo (w ramach koniecznego dojazdu do
    banku) LOL
    albo bonus na prad - przy korzystaniu z dostepu internetowego :D

  • 6. Data: 2011-05-21 01:29:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" ir4vep$of5$...@n...onet.pl

    > ta.. nie wiem czy wiesz, ale nawet jak pracodawca organizuje
    > pracownikom imprezę, to każdy z pracowników powinien wliczyć
    > to w dochód i odprowadzić podatek :)

    A keszbek karciany?

    -- bank zwraca 100% wydatków karcianych, ale nie więcej
    niż 4% w skali roku od złożonych depozytów ;)

    Talony -- o których piszą inni w tym wątku? Wiśnie banki dają za free.
    Mogłyby dawać talony, przewalutowania, obniżone oprocentowanie kredytów
    hipotecznych wskazanych klientów, zwrot kosztów dojazdu do banku i kosztu
    elektryczności za korzystanie z komputera oraz kosztów dostępu do internetu...
    Talony na zakupy w wybranych sklepach... Albo punkty w Cerfurowych Rodzinkach. ;)

    Wreszcie -- mogliby dawać za darmo ;) ubezpieczenia komunikacyjne czy medyczne...
    Człowiek boi się o swoje oszczędności (na dodatek trzymane bez grosza odsetek)
    banki więc załatwiają mu ubezpieczenie zdrowotne -- też za darmo... ;)

    Możliwości obejścia Belki bez płacenia podatku jest więc chyba sporo. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'