  • 1. Data: 2006-06-30 11:57:03
    Temat: Prosba o pomoc
    Od: "Ewik" <e...@p...pl>

    Witam

    Mam problem z bankiem . Mamy wspolnie z zona zaciagniety kredyt hipoteczny
    zabezpeczeniem jest hipoteka i wpis do kw . Do czasu wpisu oprocentowanie
    jest podniesione o 2% . Akt notarilany dostarczylismy w tydzien po
    uruchomieniu kredytu , upowaznienia do wpisu w KW przez bank podpisaleismy w
    momencie podpisania umowy . Od tego czasu minelo 2 miesiace , dzis dzwonilem
    zapytac czy juz jest wpis i okazuje sie ze jeszcze nie zlozyli wniosku bo
    nie maja upowaznienia . Wiec grzecznie tlumacze ze upowaznienie zostalo
    zlozone razem z umowa na co panienka ze widac juz jest nie wazne . Poradzcie
    co zrobic - przez tych pajacy potrwa to o te 2 miesiace dluzej co daje mi
    jakies 500 PLN wiecej do splaty ot tak za nic. Na szczescie w moich
    okolicach sad zakalda szybko KW , ale z drugiej strony jak te pajace cos
    sknoca to znow sie to przedluzy . Co radzicie ? Oczywiscie w pierwszej
    kolejnosci wysle reklamacje pisemna do banku ale co w niej napisac? Sczerze
    po wojskowemu co mysle ? Czy moge domagac sie zwrotu wg mnie nieslusznie
    pobranych 500 PLN ?

  • 2. Data: 2006-06-30 13:04:28
    Temat: Re: Prosba o pomoc
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 30 Jun 2006 13:57:03 +0200, "Ewik" <e...@p...pl> wrote:

> [...]
    >co zrobic - przez tych pajacy potrwa to o te 2 miesiace dluzej co daje mi
    >jakies 500 PLN wiecej do splaty ot tak za nic. Na szczescie w moich

    odmów zapłaty. Oczywiście masz potwierdzenie złożenia wymaganych
    dokumentów w terminie?

    >kolejnosci wysle reklamacje pisemna do banku ale co w niej napisac? Sczerze
    >po wojskowemu co mysle ? Czy moge domagac sie zwrotu wg mnie nieslusznie
    >pobranych 500 PLN ?

    oczywiście. Przecież to bank zawinił. Możesz nawet zagtozić im pozwem
    sądowym na podstawie KC.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2006-06-30 13:18:11
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > odmów zapłaty. Oczywiście masz potwierdzenie złożenia wymaganych
    > dokumentów w terminie?

    Oooj nie radzę... Jeśli nie chcesz mieć dużych kłopotów, wpisów na
    czarnych listach itd, to lepiej płać raty, a równocześnie domagaj się
    zwrotu niesłusznie pobranych pieniędzy. Weź pod uwagę że możesz się
    mylić, a bank ma rację, w takim wypadku skutki niepłacenia rat będą przykre.

    No i przede wszystkim udaj się osobiście do banku, pogadaj z kim trzeba,
    ustal co tak naprawdę się stało i dlaczego i jak najszybciej doprowadź
    do założenia hipoteki. Wcześniej poczytaj dokładnie umowę i zgodę której
    udzieliłeś bankowi.

    Możesz samodzielnie złożyć wniosek o wpis hipoteki, tylko żeby był
    poprawny bo inaczej sprawa się przeciągnie jeszcze bardziej.

    Karol

  • 4. Data: 2006-06-30 13:53:49
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Sczerze
    > po wojskowemu co mysle ? Czy moge domagac sie zwrotu wg mnie nieslusznie

    Jasne ze złozyc reklamację.
    Ale bez bluzgania, tylko rzeczowo. Z doswiadczenia wiem, ze skuteczniej
    dziala na spokojnie.
    Wziąc umowę i poczytac punkty, ktore dotyczą tego zabezpieczenia, a
    zwlaszcza sposobu dostarczenia wniosku do sądu o wpis do KW.
    Oczywiscie, ze macie prawo żadac od banku niepobierania dodatkowych odsetek
    z uwagi na opieszalosc banku dot. zlozenia wniosku o wpis do KW. Ktos
    podejrzliwy moglby dopatrzec sie tutaj celowego dzialania banku, ktory
    wykorzystując swoją przewagę wobec klienta wydluza termin z uwagi na
    dodatkowe odsetki.

    A jakiz to bank jest?