  • 1. Data: 2008-12-01 12:32:23
    Temat: Prośba o pomoc w dobraniu konta/banku USA->Polska
    Od: g...@g...com

    Witajcie,
    wybaczcie, że idę po najmniejszej linii oporu, ale zależy mi na czasie
    i najbardziej rzeczowej podpowiedzi, a wierzę, że tutaj ją uzyskam :)
    Moja mama mieszka w USA, jej życzeniem jest przesyłanie na wskazane
    konto w Polsce waluty, tylko po to, żeby na razie tutaj procentowała.
    A w razie powrotu do kraju, miałaby dostęp do tego konta jako osoba
    upoważniona. I teraz zostaje kwestia ceny - opłat za przelewy SWIFT
    (ale to mama płaci w USA?), za prowadzenie konta (to ja). Czy dochodzą
    jakieś inne opłaty? Może ważne są jeszcze inne kwestie, nie-pieniężne?
    Zastanawiałem się nad Citi-handlowy i Multibank.
    Dzięki z góry za wszelkie instrukcje i uwagi.

    Pozdrawiam,
    Zbyszek
    Lublin

  • 2. Data: 2008-12-01 13:02:21
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

[...]

    zdecydowanie Citi, wysyłasz USD z USA na konto w USD w Polsce, a tutaj
    wypłacasz gotówkę z kasie i zamieniasz na PLN = nie ma "bankowych"
    przewalutowań

    oczywiście, aby było tanio i fajnie i odbiorca i nadawca przelewu powinien
    mieć konto w ww. banku ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-12-01 14:45:36
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przewalutowań
    >
    > oczywiście, aby było tanio i fajnie i odbiorca i nadawca przelewu powinien

    ostatnio ktoś pisał o nich: http://www.akcenta.cz/index.php?l=pl
    mam umowę z nimi, ale jak się okazało nie o obsługują tego co ja chciałem
    ja chciałem wysłać kasę na adres domowy, nie na konto - coś nie bardzo mi
    wyjaśnili ;-/

    oni odbierają przelew i wpłacają na twoje walutowe w polsce
    koszt tegoż przelewu u nich to 20zł, nie obchodzą cię koszta banków
    pośredniczących

  • 4. Data: 2008-12-01 17:34:55
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > przewalutowań
    >
    > oczywiście, aby było tanio i fajnie i odbiorca i nadawca przelewu powinien

    Potwierdzam, do tego przelew z Citi US do Citi PL idzie sekundy.

    Minusy: za konto w Citi trzeba płacić tak w PL, jak w US (a taki np. HSBC US
    ma opcję darmowego konta). I oddziałów w PL nie tak wiele - sprawdź żeby
    mama miała potem blisko do oddziału. No chyba że woli wypłacać w bankomacie
    (kartę Citi można podłączyć do rachunku w USD), ale wtedy dochodzą
    koszmarnie niekorzystne przeliczniki.

    k.

  • 5. Data: 2008-12-02 01:10:57
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    g...@g...com napisał(a):

    > Witajcie,
    > wybaczcie, =BFe id=EA po najmniejszej linii oporu, ale zale=BFy mi na czasi=

    No niestety, w tej sytuacji to shittybank. Mieli jakos niedawno oferte dla
    polonusow, czyli zakladasz konto w Stanach (dla siebie) i zamawiasz konto w
    Polsce (dla rodziny), a potem przelewasz i przelewasz. $8 za przelew.

    Tu jest marketingowy belkot:

    http://www.online.citibank.pl/page.do?content=e_usa
    http://www.online.citibank.pl/page.do?content=zagran
    ica

    Generalnie ODRADZAM citibank handlowy, mam jak najgorsze doswiadczenia sprzed
    paru lat. Oferty dla polonusow nie testowalem, byc moze obsluga klienta im sie
    poprawila.

    P.S. Idziesz po linii najmniejszego oporu, nie po najmniejszej linii oporu. :)

  • 6. Data: 2008-12-02 01:25:34
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Przeczytalem Twoj post jeszcze raz i nasuwa mi sie jedno pytanie: czy Mama
    orientuje sie, ze oprocentowanie rachunkow w $ jest w Polsce duzo nizsze niz w
    Stanach?

    Napisales, ze planuje przesylanie do Polski waluty tylko po to zeby na razie
    procentowala. Polski citi placi od 0% do 1%, a amerykanski np. 2.75% na
    Ultimate Savings albo 3% na szesciomiesiecznym CD. I to nie sa wcale najlepsze
    oferty.

  • 7. Data: 2008-12-02 10:31:01
    Od: g...@g...com

    On 2 Gru, 02:25, "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:
    > Przeczytalem Twoj post jeszcze raz i nasuwa mi sie jedno pytanie: czy Mama
    > orientuje sie, ze oprocentowanie rachunkow w $ jest w Polsce duzo nizsze niz w
    > Stanach?
    Cześć,
    tak, mama ma taką świadomość. Chce, żeby w razie czego większość jej
    pieniędzy była u mnie, o motywację nie pytam. :)

    Pozdrawiam,
    Zbyszek

  • 8. Data: 2008-12-02 10:33:36
    Od: g...@g...com

    On 2 Gru, 02:10, "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > poprawila.
    >
    > P.S. Idziesz po linii najmniejszego oporu, nie po najmniejszej linii oporu. :)

    Dzięki wszystkim za za podpowiedzi :) Pewnie jednak "stanie" na
    Citi...

    p.s. fakt - niezły byk mi się przytrafił, przepraszam!