  • 11. Data: 2006-08-31 15:11:09
    Temat: Re: Proszę o pomoc z wyborem konta osobistego
    Od: "P." <q...@W...gazeta.pl>

    Baobam <b...@o...pl> napisał(a):

    > Poszukałem jeszcze i znalazłem e-Konto PRO w Lukas Banku. Co o nim
    > sądzicie?

    Jest OK dopóki korzystasz przede wszystkim z bankowości internetowej. Jeśli
    chcesz często robić jakieś operacje bezpośrednio w oddziałach to nie polecam
    (strasznie długie kolejki).

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-09-02 12:14:16
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Baobam"
    > Mam obowiązek korzystać z karty? Nie. Uważam, że karty magnetyczne
    > są do
    > dupy. Czy kiedyś wprowadzą karty smart z chipem?

    z kartami musiasz sie pogodzic - jest mozliwosc wyplaty w oddziale
    PKOBP na karte Inteligo jak nie chcesz używać bankomatu, ale nie wiem
    czy to z opłatą.

    Proponowałem ci internetowy zestaw e-pakiet w Fortisie i Inteligo ale
    nie zauważyłeś chyba tej propozycji. Przypomnę:

    Fortis Bank (e-pakiet) - 8 z/mies, darmowe wszystkie bankomaty,
    darmowe przelewy, bardzo dobre zabezpieczenie (podpis elektroniczny) a
    nie takie byle co jak w Millennium
    Inteligo (0,99 zl/mies) - karta do robienie operacji w
    internecie,
    łątwa wpłata poprzez oddział PKOBP a przedewszystko przelewy (po 0,99
    zl), z ktorych bedzie ktos chcial potwierdzenie: bank wysyła faxem
    potwierdzenie na wskazany nr, albo mailem podpisanym elektronicznie
    potwierdzenie w pliku pdf, ktorego nikt nie zafałszuje.

    W sumie opłaca się mieć np 2 konta, każde do czego innego
    *** blad ***

  • 13. Data: 2006-09-03 10:34:39
    Od: Baobam <b...@o...pl>

    Dnia Sat, 2 Sep 2006 14:14:16 +0200, blad napisał(a):

> [...]
    > potwierdzenie w pliku pdf, ktorego nikt nie zafałszuje.
    >
    > W sumie opłaca się mieć np 2 konta, każde do czego innego

    Witaj,

    Zauważyłem Twoje propozycje. Millenium mi się już odwidziało, wyliczyłem
    też sobie, że żeby aukcja lokat terminowych była konkurencyjna w stosunku
    do oprocentowania w najwyżej obecnie oprocentowanym Getin Banku, to średnio
    trzeba by było zakładać lokaty na 5,19% (15 dni lokata + 6 dni
    oprocentowania na ROR 0,1%). Konto w Inteligo mam, ale chciałem jeszcze
    konto w takim banku, który przysyła do domu wyciągi, które mógłbym
    przedstawić jako potwierdzenie stałego dochodu itp. Gdy zakładałem konto w
    DM BOŚ chcieli, żeby przysłać im wyciąg ale inny niż z mBanku lub Inteligo.
    A po co robić wyciąg na zamówienie, jeżeli za niewielką kwotę przysyłają ci
    do domu wyciąg. Czasem są potrzebne.
    Podpisu elektronicznego nie mam, a dopóki się nie upowszechni nie będę
    sobie wyrabiał, bo tylko do logowania się do banku(?) więc zabezpieczenie w
    ten sposób nie jest dla mnie ważkim argumentem, poza tym w końcu i tak
    wszystkie banki go zaoferują. W Lukas Banku jest dołączany token jako
    zabezpieczenie, więc i tak jest lepiej niż w większości banków
    internetowych (bez dodatkowych opłat). W Lukasie stały dochód > 2000 zł
    oraz łączne saldo na wszystkich rachunkach > 5000 zł w ogóle znosi opłatę
    za prowadzenie, czego nie widzę w Fortisie (tam w ogóle obowiązkowe jest
    posiadanie stałego dochodu > 1500 zł). Poza tym e-Konto PRO w Lukas Banku,
    wg tego co jest na www jest oprocentowane aż 3% a w Fortisie to "raptem"
    0,25% (co tu porównywać do Pekao 0,01% :) oraz lokaty też ma wyżej
    oprocentowane. Dlatego właśnie zdecydowałem się na LB a nie Fortis.
    --
    Pozdrawiam,
    Baobam

  • 14. Data: 2006-09-03 11:03:13
    Od: Baobam <b...@o...pl>

> [...]

    > potwierdzenie na wskazany nr, albo mailem podpisanym elektronicznie
    > potwierdzenie w pliku pdf, ktorego nikt nie zafałszuje.

    Zauważyłem Twoją propozycję. Po pierwsze Millenium Bank już mi się
    odwidział. Byłem tam zainteresowany aukcją lokat terminowych ale jak sobie
    wszystko dokładnie policzyłem, to aby rentowność była wyższa od lokaty
    założonej na 1 rok w Getin Banku (4,5%) to średnie oprocentowanie lokaty,
    które musi być wylicytowane to ok. 5,19%, co jest powyżej średniej obecnych
    oprocentowań (4,96%), więc szansza, że za każdym razem takie uzyskam jest
    nikła. Lokaty trwają 15 dni, a aukcje są co 7, więc cykl się powtarza: ROR
    0,1% przez 6 dni, lokata ~5,19% przez 15 dni, a tylko dużo szarpania się.

    Konto Inteligo mam założone, ale w ogóle z niego nie korzystam i chyba
    zlikwiduję. Nie mam faxu, a problem z potwierdzeniami w pdfie nizależnie od
    tego czym są zabezpieczone i tak jest taki, że trzeba je drukować i są bez
    podpisu, a często nie jest akceptowane potwierdzenie bez podpisu.

    Przewaga Lukas Banku nad Fortisem to 1) możliwość całkowitego zniesienia
    opłat za prowadzenie rachunku; 2) brak konieczności stałych wpływów
    (najwyżej będzie opłata za prowadzenie, porównywalna do Fortisu), a w
    Fortisie min. 1500 zł; 3) wysokie oprocentowanie: 3% na e-Koncie PRO w
    stosunku do 0,25% w Fortisie; Zalety Fortisu: 1) podpisu elektroniczny; 2)
    darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów.
    W LB płaci się jeszcze za przedłużenie karty Visa Electron - 10 zł / 2
    lata, nie wiem jak w Fortisie, bo nie przeglądałem.

    Oba argumenty przemawiające za Fortisem mnie nie przekonują, ponieważ:
    1) nie mam podpisu elektronicznego, a dopóki się nie upowszechni nie będę
    wyrabiał, bo czy opłaca się to tylko robić do autoryzacji w banku? Poza tym
    w Lukasie jest token, który i tak jest niezłym zabezpieczeniem i jest
    darmowy (lub za 1 zł) co w porównaniu do innych banków jest naprawdę tanie.
    Myślę też, że w przeciągu kilku lat epodpis pojawi się we wszystkich
    bankach.
    2) jak wiesz nie lubię wypłat z bankomatów, wolę gotówkę z rąk do rąk oraz
    nosić ją przy sobie, dlatego jak już będę musiał to wypłatę z bankomatu
    zrobię np. raz czy dwa w miesiącu, ale na wysoką kwotę. Więc ten argument z
    bankomatami też nie jest dla mnie taki ważny, bo 1 czy 2 razy w miesiący
    przy bankomacie w którym jest bezprowizyjna wypłata będę.

    Dlatego skłaniam się ku Lukas Bankowi a nie Fortisowi.
    --
    Pozdrawiam,
    Baobam

  • 15. Data: 2006-09-03 13:11:27
    Od: "Slavekk" <s...@W...gazeta.pl>

    Baobam <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > założonej na 1 rok w Getin Banku (4,5%) to średnie oprocentowanie lokaty,
    > które musi być wylicytowane to ok. 5,19%,

    jeśli ktoś lubi sięgać lewą ręką do prawego ucha....;-)
    4,5% nominalnie to jest po obelkowaniu ok. 3,64% efektywnie
    w Mille masz lokaty Millenet które przy odpowiedniej kombinacji kwoty i
    terminu (np. 16-dniowe 3,5%) są nieobelkowane i dają efektywnie 3,56%

    A to wszystko bez szarpania się, w ciepełku, przez internet, bez utraty
    odsetek jak przy zerwaniu rocznej lokaty.
    No ale do tego trzeba Millenet uruchomić a do tego potrzebna jest karta,
    której się boisz...;-)

> [...]
    > tego czym są zabezpieczone i tak jest taki, że trzeba je drukować i są bez
    > podpisu, a często nie jest akceptowane potwierdzenie bez podpisu.

    Skąd wziąłeś to "często nieakceptowane"
    Masz na to jakies przykłady czy też wymyśliłeś jak z tymi kartami?
    Mnie niepodpisane potwierdzenia akceptuje i ZUS i Urząd Skarbowy.

    Slavekk

  • 16. Data: 2006-09-03 21:39:22
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Baobam"
> [...]
    > są bez
    > podpisu, a często nie jest akceptowane potwierdzenie bez podpisu.

    przecież potwierdzenie jest potrzebne nie tobie tylko temu kto ci nie
    wierzy że przelałeś forsę i w takiej sytuacji BANK przesyłą za darmo
    na jego fax potwierdzenie lub na jego adres e-mail. Jak gosc zobaczy
    potwierdzenie z banku z podpisem elektronicznym banku to chyba
    wystarczy, a czt sobie je wydrukuje to jego sprawa :-)

> [...]
    > (najwyżej będzie opłata za prowadzenie, porównywalna do Fortisu), a
    > Fortisie min. 1500 zł; 3) wysokie oprocentowanie: 3% na e-Koncie PRO

    W Fortisie na e-Konto wplaczasz tylko po 300 zl/mies ale chyba zna
    regularnosc zwykle nie zwracają większej uwagi
    Oprocentowanie w Fortisie na bieżącym rachunku masz obecnie chyba 2%
    albo 2,5 wiec nie takie złe, i są lokaty po tydzien lub dwa, mies po
    3,35%-3,50%

    Musiałes przeczytać informacje o innym koncie F.
    *** blad ***

  • 17. Data: 2006-09-04 09:32:51
    Od: Mirek Ptak <n...@o...pl>

    Dnia 2006-09-03 13:03, Baobam napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > tego czym są zabezpieczone i tak jest taki, że trzeba je drukować i są bez
    > podpisu, a często nie jest akceptowane potwierdzenie bez podpisu.

    Korzystam z mBanku od jego początków - wszystkie rachunki i inne
    zobowiązania płacę przelewami - *nigdy* nie miałem problemu z
    potwierdzeniami, ba - potrzebowałem wydruków może ze trzy razy.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl