  • 131. Data: 2008-11-11 12:54:30
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Wskazowka: obecnie w Polsce mamy inflacje, czy to znaczy ze wszystkie
    > ceny rosna i zadne nie maleja?

    No nie... zywnosc poszla o 30%, paliwa tez w gore, ale podobno karabiny
    stanialy :-)

    > Spojrz na kraje, ktore oryginalnie przyjely euro - pol wieku chyba
    > jeszcze nie minelo?

    Ano wlasnie patrze.

    > Najbardziej znaczace przy kwotach rzedu 1 gr, bo mozesz stracic wszystko.
    > Wez pod uwage to, ze dzis (zwlaszcza przy malych kwotach) nie kupisz
    > tych innych rzeczy w takiej cenie, w jakiej bedzie mogl je sprzedac.

    Moze tak byc. Ale moze warto jest skupowac np. bilon. Dzis za 100 euro w
    bilonie zaplace 310zl w kantorze. Wydac moge na Slowacji, a przy malej
    uprzejmosci sprzedawcy zamienic na banknoty. Zysk oczywisty. Zauwaz, ze
    gdyby w PL przyjeto 1:3,6474 to takze skupowanie bilonu po 3,10 mialoby sens
    i oznaczaloby zysk. Dlatego niekoniecznie sprawa idzie o 1 grosz w przypadku
    towarow.

    > Jak to nie bylo wiadomo? Przeciez wlasnie ustalony kurs bedzie za
    > ponad pol roku.

    przelicznik juz dzis jest wiadomy.

    > A co to ma do rzeczy? Slowak wie za ile za chwile bank mu wymieni
    > jego korony i nie sprzeda ich taniej.

    Pod warunkiem, ze nie potrzebuje pieniedzy.

  • 132. Data: 2008-11-11 13:09:32
    Od: C...@g...com

    On 11 Lis, 12:53, M <M...@w...pl> wrote:
    e przeczysz - napisałeś "koszt wymiany walutowej". Czyli wg

    > Widzę, że ciągle masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem.
    Owszem - Twoich bredni bo ich się nie da zrozumieć.
    Trollujesz. EOT.

  • 133. Data: 2008-11-11 13:35:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Moze tak byc. Ale moze warto jest skupowac np. bilon. Dzis za 100 euro w
    > bilonie zaplace 310zl w kantorze. Wydac moge na Slowacji, a przy malej
    > uprzejmosci sprzedawcy zamienic na banknoty.

    Ale wtedy sam bawisz sie w maly kantorek. Kantory zarabiaja na
    spreadzie nie od dzis.

    > Zysk oczywisty. Zauwaz, ze
    > gdyby w PL przyjeto 1:3,6474 to takze skupowanie bilonu po 3,10 mialoby sens
    > i oznaczaloby zysk.

    Gdyby, ale to spekulacja, rownie dobrze mozesz stracic. W przypadku
    Slowacji nie potrzeba zadnej spekulacji.

    > przelicznik juz dzis jest wiadomy.

    To gdzie to ryzyko dokladnie?

    > Pod warunkiem, ze nie potrzebuje pieniedzy.

    Pod warunkiem, ze nie potrzebuje _euro_. No i jeszcze duzo taniej to
    nie sprzeda tak czy owak, bo przeciez latwo znajdzie nabywcow za
    "niewiele taniej".

    Widzisz tu jakies specjalne ryzyko Slowaka?

    To teraz porownaj z sytuacja Polaka, gdzie wystarczy ze jakis pseudo
    polityk powie cos od rzeczy, wtedy masz realna strate.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 134. Data: 2008-11-11 13:58:04
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Ale wtedy sam bawisz sie w maly kantorek. Kantory zarabiaja na
    > spreadzie nie od dzis.

    Niekoniecznie. Mysle tu o jednorazowej operacji chocby... caly czas
    zastanawiam sie, jak najlepiej bedzie wejsc w euro.

    > Gdyby, ale to spekulacja, rownie dobrze mozesz stracic. W przypadku
    > Slowacji nie potrzeba zadnej spekulacji.

    Mozna zalozyc, ze kurs wymiany nie bedzie daleko rozny od kursow bankowych.
    Widac to takze na przykladzie Slowacji.

    > Pod warunkiem, ze nie potrzebuje _euro_. No i jeszcze duzo taniej to
    > nie sprzeda tak czy owak, bo przeciez latwo znajdzie nabywcow za
    > "niewiele taniej".
    > Widzisz tu jakies specjalne ryzyko Slowaka?

    Tak. Ceny. Jesli dzis chce kupic dom to ma problem - czy gromadzic SKK, by
    skorzystac na ciekawszym przeliczniku po 1.01, czy gromadzic euro w obawie
    wzrostu cen, czy kupic dom i co sie stanie z jego wartoscia.

    > To teraz porownaj z sytuacja Polaka, gdzie wystarczy ze jakis pseudo
    > polityk powie cos od rzeczy, wtedy masz realna strate.

    to niestety prawda.

  • 135. Data: 2008-11-11 17:33:46
    Od: M <M...@w...pl>

    C...@g...com pisze:
    > On 11 Lis, 12:53, M <M...@w...pl> wrote:
    > e przeczysz - napisałeś "koszt wymiany walutowej". Czyli wg
    > Owszem - Twoich bredni bo ich się nie da zrozumieć.
    > Trollujesz. EOT.

    Tym niemniej nie przeszkodziło ci to w powołaniu się niby na moją
    wypowiedź. Cytat poproszę, bo twierdzę, że kłamiesz.

    M.

  • 136. Data: 2008-11-11 18:18:40
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 09 Nov 2008 16:59:17 +0100, JanKo napisał(a):

    > Najbardziej straciły Stany Zjednoczone. Gdyby odpowiednio wcześnie
    > przeszły na euro to kryzys związany niskim kursem dolara prawie wcale by
    > ich nie dotknął... ;-)
    Niski kurs USD ich dotyka? Jakis glupi bylem myslac, ze to im raczej
    pomaga, a bardziej dotyka taka Europe czy Chiny...

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 137. Data: 2008-11-11 18:42:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> writes:

    > Niski kurs USD ich dotyka? Jakis glupi bylem myslac, ze to im raczej

    No, zdaje się, że przez to cena ropy w dolarach(a co za tym idzie benzyny)
    jest wyższa czy coś.

    KJ

  • 138. Data: 2008-11-11 19:18:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Pytanie czy mieli uregulowane to ustawowo, czy jednak po prostu jako że
    > byli jednym z pierwszych, to pewnych błędów nie uniknęli. Był tam
    > obowiązek podawania obu cen jednocześnie?

    A jakie to ma znaczenie ? Przeciez ceny nie beda tak podawane przez caly
    czas i jak tylko PLN zniknie to cenu w EURO zostana zaokraglone do
    pelnych wartosci (vide przyklad 30 PLN na 10 EURO).

    --
    Mithos

  • 139. Data: 2008-11-11 19:27:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-11, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

    > A jakie to ma znaczenie ? Przeciez ceny nie beda tak podawane przez caly
    > czas i jak tylko PLN zniknie to cenu w EURO zostana zaokraglone do
    > pelnych wartosci (vide przyklad 30 PLN na 10 EURO).

    Dobra. Ale między "zaokrąglona" a "podwyżka 30%" to jednak różnica jest.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 140. Data: 2008-11-11 19:34:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Dobra. Ale między "zaokrąglona" a "podwyżka 30%" to jednak różnica jest.

    IMO takie wlasnie czekaja nas "zaokraglenia" przy drobnych kwotach.

    --
    Mithos