  • 11. Data: 2004-07-15 20:05:57
    Temat: Re: Przelew do Niemiec
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cd6ho0$vr$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > art.27 ust.2:
    > "W przypadku gdy przekaz lub rozliczenie jest związane
    > z osiągnięciem przez nierezydenta przychodu lub dochodu,
    > od którego podatek lub zaliczka na podatek są pobierane
    > przez płatnika lub inkasenta będącego rezydentem, dokonanie
    > przekazu lub rozliczenia następuje po złożeniu bankowi, przez
    > płatnika lub inkasenta, pisemnego oświadczenia o obliczeniu
    > i pobraniu podatku lub zaliczki na podatek oraz dowodu wpłaty
    > podatku lub zaliczki na podatek właściwemu urzędowi
    > skarbowemu, o ile zgodnie z odrębnymi przepisami upłynął

    Chodzi mi tylko o zapłatę za kupione na aukcjach internetowych. Jeśli w
    przelewach Polska->Niemcy trzeba wyrabiać takie cyrki, to ja chyba po prostu
    założę konto w niemieckim DB ;)

    Julek

  • 12. Data: 2004-07-15 20:29:49
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cd6o4p$9v3$1@news.onet.pl>, j...@g...pl says...

> [...]
    > przelewach Polska->Niemcy trzeba wyrabiać takie cyrki, to ja chyba po prostu

    Oh jej.... bez przesadyzmu .... po pierwsze w przelewie napiszasz
    "zaplata za aukcje" i nikt sie nie bedzie do tego przyczepiac. PO drugie
    art 27 ust 2 dtotyczy sie przelewow NA rachunek NIEREZYDENTA w POLSCE
    wec ma sie to nijak do przelewu do Niemiec, po trzecie jakos ten
    rachunek w niemieckim DB musisz jakos zasilac :))

    AP

  • 13. Data: 2004-07-15 20:34:07
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    l.net...
> [...]
    > wec ma sie to nijak do przelewu do Niemiec, po trzecie jakos ten
    > rachunek w niemieckim DB musisz jakos zasilac :))

    No, zależy mi na jak najmniejszych prowizjach i szybkości dokonania
    przelewu, a co do trzeciego, to mieszkam w Szczecinie, wycieczka do Schwedt
    to max. półtorej godzinki czasu ;)

    Julek

  • 14. Data: 2004-07-16 21:47:48
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) PO drugie
    > art 27 ust 2 dtotyczy sie przelewow NA rachunek NIEREZYDENTA w POLSCE
    > wec ma sie to nijak do przelewu do Niemiec, (..)

    niezupełnie tak jest, gdyż przed ust.2 występuje ust.1
    o następującej treści:
    "Dokonanie przekazu pieniężnego za granicę lub rozliczenia
    w kraju z nierezydentem, związanego z osiągnięciem przychodu
    lub dochodu, w odniesieniu do którego nierezydent podlega w kraju
    obowiązkowi podatkowemu, następuje, z zastrzeżeniem ust. 2, po
    przedstawieniu bankowi pośredniczącemu w przekazie lub rozliczeniu
    zaświadczenia właściwego urzędu skarbowego, potwierdzającego
    wygaśnięcie zobowiązania podatkowego wynikającego z takiego
    obowiązku."

    Ale praktycznie przy małych kwotach i rozsądnym tytule
    przelewu chyba nikt nie powinien się specjalnie czepiać.

    Pix

  • 15. Data: 2004-07-16 23:05:46
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cd9ijl$18f$1@nemesis.news.tpi.pl>, p...@w...pl says...

> [...]
    > zaświadczenia właściwego urzędu skarbowego, potwierdzającego
    > wygaśnięcie zobowiązania podatkowego wynikającego z takiego

    " ... w odniesieniu do ktorego nieryezydent podlega w kraju obowiazkowi
    podatkowemu ..."

    Newet jesli przekaz stanowi dochod dla osoby zamieszkalej zagranica, o
    ile sie nie myle, w wiekszosci przypadku nie bedzie on dochodem
    podlegajacym polskiemu prawu podatkowemu.

    AP

  • 16. Data: 2004-07-17 07:27:56
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > ile sie nie myle, w wiekszosci przypadku nie bedzie on dochodem
    > podlegajacym polskiemu prawu podatkowemu.

    acha, więc to masz na myśli.
    Nierezydenci wbrew pozorom podlegają u nas zryczałtowanemu
    podatkowi dochodowemu z wielu różnych tytułów, np. ze sprzedaży
    praw autorskich itp. Całą listę zawiera art.29 i nast. ustawy o podatku
    dochod. od osób fizycznych (i odpowiednik od prawnych) a na to
    nakładają się jeszcze umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania
    - w konkretnym przypadku sprawa nie musi więc być taka prosta, choć
    generalnie mozna chyba stwierdzić, że jeśli chodzi o obrót czysto
    towarowy to spoko.

    Pix