  • 41. Data: 2009-04-14 14:13:18
    Temat: Re: bank musi sprawdzić zgodność
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Chris wrote:

    > A jak wyśle "na odbiorcę" i okaże się, że kasa zamiast na konto firmy
    > "Odbiorca S.A." trafiła na konto firmy "Odbiorca Sp. z o.o."
    > (zarejestrowanej pod tym samym adresem, tak samo zresztą jak spółki
    > "Odbiorca j.v." oraz "Odbiorca s.c."!), to kto wtedy będzie odpowiadał
    > za utracone pieniądze?

    Oczywiście bank. Dwa podmioty nie mogą się nazywać tak samo. Różnica w
    stylu "S.A." i "Sp z o.o." to też jest istotna różnica i bank ma
    obowiązek to sprawdzić.

    --
    MiCHA

  • 42. Data: 2009-04-14 14:37:47
    Temat: Re: Przelew - oszustwo i sprawa reklamacji (mBank)
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    s...@g...pl schrieb:

    > Nawiasem mowiac to jakis czas temu pewna osoba zlecala przelew na moje
    > konto na Poczcie a tam babeczka wstukala blednie ktoras z cyferek.
    > Pieniadze nie przychodzily i myslelem ze gosc sciemnia z wplata.

    Przeciez konta maja sume kontrolna (dwie pierwsze cyfry), wiec nie tak
    latwo sie pomylic?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 43. Data: 2009-04-14 14:39:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    s...@g...pl schrieb:
> [...]
    > właściwego sprzedającego czego wcześniej rzecz jasna nie wiedziałem.
    > Posiadam konto w mBank i istnieje tam usługa ekspresowego przelewu
    > miedzy rachunkami co przyśpieszyło by finalizacje transakcji. Z tego
    > też powodu przelałem na rachunek w mBank 400zl w ramach gwarancji
    > odbioru sprzętu za pobraniem. Dodam ze rachunek ten różnił się od tego
    > wysłanego przez automat Allegro co nie budziło u mnie podejrzeń bo sam
    > posiadam jeszcze rachunek w innym banku. Dostałem nawet potwierdzenie
    > o zaksięgowaniu kwoty od "sprzedającego".

    Tak swoja droga - skad osoba podszywajaca sie znala twoj adres email?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 44. Data: 2009-04-14 15:22:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    > s...@g...pl schrieb:

    > Tak swoja droga - skad osoba podszywajaca sie znala twoj adres email?

    Na allegro nie trzeba znać adresu e-mail aby napisać e-mail do kupującego.
    Klikasz na login kupującego i następnie "wyślij e-mail do tego użytkownika".

  • 45. Data: 2009-04-14 16:10:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Przeciez konta maja sume kontrolna (dwie pierwsze cyfry), wiec nie tak
    > latwo sie pomylic?

    bardzo łatwo
    Wystarczy skopiowac nr rachunku nie z tej linijki co się chciało.

  • 46. Data: 2009-04-14 16:19:10
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > bardzo łatwo
    > Wystarczy skopiowac nr rachunku nie z tej linijki co się chciało.

    "a tam babeczka wstukala blednie ktoras z cyferek". Więc to chyba nie
    ten przypadek.

    KJ

    --
    Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie
    bierze odpowiedzialnosci za skutki wynikłe z jego przeczytania.

  • 47. Data: 2009-04-14 17:14:19
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 10 Apr 2009 06:57:20 -0700 (PDT), s...@g...pl napisał(a):

    > No wlasnie. Tu pytanie czy Allegro bierze za to odpowiedzialnosc i
    > moge cos uzyskac od nich?
    > W tej sytuacji licze bardziej na bank.

    Chryste ile ty masz lat? Sorki, ale takiego frajera to dawno nie widzialem.
    I jeszcze sie zastanawiasz czy to zglosic...
    Co do allegro, to masz Program Ochrony Kupujacych, moze sie uda.
    Ani zasad na allegro nie znasz, ani zasad swojego konta bankowego (login i
    haslo masz na zoltej karteczce przylepionej do konta), ani nawet nie wiesz
    czy cie oszukuja i czy mozna to gdzies zglosic :/
    Rada na przyszlosc. Internet to nie zabawka dla dzieci. Staraj sie poznac
    chociaz w stopniu minimalnym temat, zanim zaczniesz robic cos co dotyczy
    twoich pieniedzy

    --
    marcin

  • 48. Data: 2009-04-14 21:23:11
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:13:18 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Oczywiście bank. Dwa podmioty nie mogą się nazywać tak samo. Różnica w
    > stylu "S.A." i "Sp z o.o." to też jest istotna różnica i bank ma
    > obowiązek to sprawdzić.

    No to życzę Ci miłego sprawdzania :)
    A na początek proponuję, żebyś się zastanowił, które z poniższych
    przelewów powinny zostać zrealizowane, a które odrzucone, jeśli
    adresatem będzie:
    "Telekomunikacja Polska", "Telekomunikacja Polska SA",Telekomunikacja
    P.",Telekomunikacja","TP", "TP SA", "TPSA","T.P. S.A.", "&TP", "FTP".
    I co zrobić, jeśli nazwa dokładnie pasuje, a nie pasuje (choćby
    częściowo) adres.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 49. Data: 2009-04-15 18:41:21
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Chris wrote:

    > No to życzę Ci miłego sprawdzania :)
    > A na początek proponuję, żebyś się zastanowił, które z poniższych
    > przelewów powinny zostać zrealizowane,

    Te, które pasują do nazwy właściciela rachunku.

> [...]
    > P.",Telekomunikacja","TP", "TP SA", "TPSA","T.P. S.A.", "&TP", "FTP".
    > I co zrobić, jeśli nazwa dokładnie pasuje, a nie pasuje (choćby

    Oczywiście odrzucić. Jak ktoś płaci za dokładne sprawdzenie adresata
    przelewu - a o tym w tym wątku mówimy - to wymaga, aby sprawdzenie
    zostało wykonane dokładnie. Zresztą i tak nikt nie będzie za to płacił,
    więc przelewy chodziłyby jak dziś, tylko bez odpowiedzialności banku za
    błędy nadawcy.

    --
    MiCHA

  • 50. Data: 2009-04-15 19:04:50
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ciekawe, jak sprawdzenie odbywa się przy dokonywaniu tzw. europrzelewów, gdzie trzeba
    podać dokładne dane beneficjenta (odbiorcy)?
    JaC