  • 51. Data: 2009-04-16 14:05:08
    Temat: Re: bank musi sprawdzić zgodność
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 20:41:21 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Oczywiście odrzucić. Jak ktoś płaci za dokładne sprawdzenie adresata
    > przelewu - a o tym w tym wątku mówimy - to wymaga, aby sprawdzenie
    > zostało wykonane dokładnie. Zresztą i tak nikt nie będzie za to płacił,
    > więc przelewy chodziłyby jak dziś, tylko bez odpowiedzialności banku za
    > błędy nadawcy.

    Powiem tak: nie mam nic przeciwko wprowadzeniu jakiegoś "bezpiecznego
    przelewu", który by wymagał poprawności danych i którego wysłanie by było
    odpowiednio droższe i trwałoby dłużej (ręczna weryfikacja). Natomiast
    zdecydowanie wolę obecny system, gdzie mogę po prostu wysłać przelew nie
    martwiąc się o to że przez literówkę szlag go trafi.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 52. Data: 2009-04-16 14:21:00
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2009 15:22:49 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Bank odpowiada za wlasciwe wykonania zlecenia ale takze za jego
    > niewykonanie bez powodu. Sprobuj w SWIFTowym przelewie napisac o bin

    Ależ to nie będzie "bez powodu"... Podałeś błędnego adresata - np.
    "Telekomunikacja Polska SA" zamiast "Telekomunikacja Polska S.A.".
    A co się będzie działo przy pliterkach/ich braku, albo odbiorcach
    z różnymi umlautami w nazwisku - heh...

    Oby szybko zmienili przepisy, bo jak banki będą musiały wdrożyć tę głupotę
    to wszystkich szlag trafi - a nie tylko naiwnych co się dali nabrać
    oszustowi...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 53. Data: 2009-04-16 18:54:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

> [...]
    > "Telekomunikacja Polska SA" zamiast "Telekomunikacja Polska S.A.".
    > A co się będzie działo przy pliterkach/ich braku, albo odbiorcach

    Dobrze ze istniejace procedury weryfikacji nie wiedza ze sa takie
    problemy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 54. Data: 2009-04-17 20:03:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Dobrze ze istniejace procedury weryfikacji nie wiedza ze sa takie
    > problemy.

    Bo są. "XYZ" Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu i "XYZ" Sp. z o.o. z
    siedzibą w Wąchocku to dwie różne firmy nie mające ze sobą nic wspólnego
    mogą być. A co jeśli w przelewie ktoś nie poda pełnej nazwy (tzn. poda bez
    siedziby)?

  • 55. Data: 2009-04-17 20:18:10
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Bo są. "XYZ" Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu i "XYZ" Sp. z o.o. z
    > siedzibą w Wąchocku to dwie różne firmy nie mające ze sobą nic wspólnego
    > mogą być.

    Nie mogą być.

    --
    MiCHA

  • 56. Data: 2009-04-18 22:35:44
    Od: t...@g...com

    WITAM
    Tak ,przez przypadek zacząłem śledzić ten temat o problemach
    kolegi naciągniętego ,przez cwaniaka na GG. Przeczytałem
    również Wasze rozważania nad meandrami adresowania
    przelewów i nie wnikając w akademickie niuanse nasuwa mi się
    jeden podstawowy wniosek:
    Swoje własne -ciężko zarobione pieniądze trzeba szanować!!!!

    W realu,jak chłopaki potrzebują na "Mamrota" to przechodniów
    zaczepiają i żebrzą o kilka groszy i jak mamy dobry humor to
    dajemy zeta lub 2 ,a jak humoru lub pieniędzy mamy mało ,
    to każemy iść chłopakom i szukać jelenia gdzie indziej.

    Internetowa specyfika posługiwania się wirtualną kasą jest
    podobna od tej z reala ,jednak na szanujących swoje pieniądze
    nakłada obowiązek jeszcze większej uwagi i zwiększonej
    czujności.

    Koledze z problemem ,tej czujności zabrakło po prostu;
    Jak można dać się tak nabrać?
    To że ktoś ,coś pisze do nas na GG nie jest podstawą żeby
    wysyłać temu komuś pieniądze!!!!!!!
    Jest przecież oficjalna korespondencja aukcyjna i tą drogą trzeba
    i należy tego rodzaju sprawy załatwiać!!!!
    Ta droga gwarantuje zminimalizowanie do minimum ryzyka
    wysłania kasy menelom na "Mamrota":)
    No i daje podstawę do skarżenia Allegro.

    Przecież zawsze po wygraniu aukcji dostajemy oficjalny mail od
    sprzedającego autoryzowany przez Allegro.

    Kolega zrobił coś takiego ,jakby to obrazowo przedstawić:
    za wygrany przedmiot na Allegro kasę wysłał komuś ,kto
    w między czasie napisał do niego -podając nr konta ,że bardzo
    potrzebuje kasy na "Mamrota" bo ma pragnienie wielkie.
    Kolega wysłał temu komuś tą kasę ,bo gościa mu się po prostu
    żal zrobiło i teraz jest mocno zdziwiony, że kasa nie trafiła do
    gościa u ,którego wygrał aukcję, bo przecież wydawało mu się ,
    że jednak powinna tam trafić.

    Szukanie winnych w Banku ,czy Allegro wydaje mi się bez sensu

    Co w takiej sytuacji nasz kolega powinien zrobić?
    Bardzo prostą rzecz - zapłacić człowiekowi z Allegro za wygrany
    przedmiot i jak jest ok.- to wystawić "pozytywa "

    Do banku ,który prowadzi konto naszego cwaniaczka z GG zwrócić
    się o pomoc w umożliwieniu korespondencji z cwaniaczkiem
    (jak ma konto w Banku ,to ma i nazwisko i adres) celem nakłonienia go
    do zwrotu nienależnej/"omyłkowo" wysłanej kasy.
    Jeżeli odzewu nie będzie ,czyli menel nie będzie wyrażał chęci
    zwrotu kasy ,to sprawę bezapelacyjnie trzeba zgłosić na Policję.

    Załączyć jak najwięcej dowodów w sprawie i zdać się na glinę.
    Jeżeli dowody będą merytorycznie nie do dyskusji ,to gliniarze
    sprawy nie powinni umorzyć - przecież będą wtedy już wiedzieli
    jak nasz menel się nazywa i teoretycznie gdzie mieszka.
    Banki nie zakładają kont bankowych na piękne oczy przecież!

    Ostatnia możliwość ;
    przyjąć ,że ten epizod w życiu kolegi był "nauką na błędach"
    drogą ,bo drogą ,ale nauką -dobrą nauką ! a dobra nauka
    kosztuje.

    co do rozważań na temat sposobu wypełniania przelewów ,to
    koniecznie trzeba je wypełniać sumiennie i dokładnie .
    Najlepiej kilkakrotnie sprawdzić i być pewnym ,że wysyłamy
    do odpowiedniej osoby ,do odpowiedniego Banku i na odpowiednie
    konto bankowe- odpowiednią kwotę!
    W końcu to są nasze pieniądze ,a swoje pieniądze należy bardzo
    szanować,bo ciężko się je zarabia i zawsze jest ich za mało.

    Ja np. płacąc w internecie staram się zawsze kopiować przysłane
    mi dane do przelewu i innym też tą formę gorąco polecam.

    Pozdrawiam
    Czarek

  • 57. Data: 2009-04-18 22:43:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 22:18:10 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Nie mogą być.

    Owszem, mogą.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 58. Data: 2009-04-20 11:07:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 20:54:33 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Dobrze ze istniejace procedury weryfikacji nie wiedza ze sa takie
    > problemy.

    Powiadasz że masz jakiś pomysł na weryfikowanie nazwy i adresu odbiorcy,
    które by nie było skrajnie uciążliwe dla klientów? Bo niestety tego typu
    weryfikacja zawsze się będzie sprowadzała do tego że spora część przelewów
    z dnia na dzień przestanie dochodzić na konto odbiorcy, a wysyłanie każdego
    kolejnego przelewu będzie się wiązało z zagadką "ciekawe czy dojdzie" zaś
    później "ciekawe dlaczego nie doszło".

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 59. Data: 2009-04-20 17:12:49
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Owszem, mogą.

    Nie mogą. KRS nie zarejestruje drugiej firmy o tej samej nazwie.

    --
    MiCHA

  • 60. Data: 2009-04-20 17:17:23
    Od: BK <b...@g...com>

    On 20 Kwi, 19:12, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Nie mogą. KRS nie zarejestruje drugiej firmy o tej samej nazwie.
    >
    > --
    > MiCHA

    A moze przedsiebiorstwa o tej samej firmie? :P