  • 21. Data: 2008-11-12 20:31:45
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2008 21:27:58 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Trzeba zwrócić się do banku o przesłanie do właściciela rachunku
    > żadania zwrotu nienaleznych mu pieniędzy.

    A bank to jakaś skrzynka kontaktowa dla klientów?

    > Jesli na to nei zareaguje -
    > to na policję.

    A od kiedy policja zajmuje sie sprawami cywilnymi?

    --
    best regards,
    scream

  • 22. Data: 2008-11-13 06:31:32
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2008 18:50:38 +0100, L napisał(a):

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wpłaci na swój stary numer "złotówkę" w kasie i dostanie pokwitowanie z
    > adresem.

    Nie wiem jak jest w innych bankach, ale za czasów BPH przed fuzją z Pekao,
    osoby które domnie wpłacały kase w kasie banku nie dostawały mojego adresu.
    Natomiast jak sam sobie wpłacałem... to miałem adres.
    Dysponent zadawał pytanie tylko, czy to moje konto nie legitymując mnie.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://grupy.3mam.net/ różne tematy

  • 23. Data: 2008-11-13 09:40:50
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    "Próbowali" czy skontaktowali??
    Poza tym to chyba nadawca (czyli zakład pracy), a nie niedoszły beneficjent w osobie
    znajomej powinien składać reklamację w banku.
    W identyczny numer konta nie mogę uwierzyć.
    JaC

    -----

  • 24. Data: 2008-11-13 09:42:26
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wypisać polecenie zapłaty za cokolwiek na swój stary numer konta ;-))
    JaC

    -----

  • 25. Data: 2008-11-13 10:02:35
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net>

    L (...@...pl) wrote in news:gffdnr$8au$1@news.onet.pl:
    > Użytkownik "Jazz" <j...@l...tvtom.pl> napisał w wiadomości
    > Koniecznie w tym właściwym oddziale, gdzie to konto jest.
    > Centralizacja PKO BP jest mała, W innych placówkach nie znają cudzych
    > danych osobowych i wpłaty własnej nie zrobią, a zwykły przelew bez
    > danych .

    Od dłuższego czasu to, co piszesz, jest nieaktualne. W tej chwili w całym
    PKO BP jest jeden system i wszystkie informacje są dostępne we wszystkich
    oddziałach (z pewnymi wyjątkami, ale to już szczegół).

    G.

    --
    GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O---- M-- V- PS+ PE+++ Y+
    PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h--- y?

  • 26. Data: 2008-11-13 10:05:53
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net>

    MarekZ (m...@i...pl) wrote in news:gff7nt$f0v$1@srv.cyf-kr.edu.pl:
    > Użytkownik "L" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Masz pewnie rację. PKO BP tak jak zwróciłeś uwagę, numeruje konta osobno
    > pod każdym oddziałem.

    Dla ścisłości - pod każdym numerem rozliczeniowym KIR. Jeden numer może być
    przypisany do kilku oddziałów.

    G.

  • 27. Data: 2008-11-13 10:47:04
    Od: " autor" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Po dobroci prawie zerowe. Ma roszczenie cywilne wobec właściciela konta,
    > który się wzbogacił, ale jeżeli ów właściciel wydał już kasę i uczynił to w
    > dobrej wierze to nawet zwracać nie musi...

    przywlaszczenie? Wszedl legalnie w posiadanie i oddac nie chce.

  • 28. Data: 2008-11-13 10:52:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 12 Nov 2008 18:06:58 +0100, scream napisał(a):

    > W przypadku bezpodstawnego wzbogacenia trzeba udowodnić, że facet
    > działał w złej wierze. W praktyce bardzo ciężka sprawa. Wystarczy, że
    > gość powie że działał w dobrej wierze bo np. spodziewał sie jakiegoś
    > przelewu na kwote +/- podobną i sąd go do oddania nie zmusi.

    Istnienie czy brak dobrej wiary nie ma znaczenia.
    Przesłanka wyzbycia się jest podstawą do odmowy zwrotu, ważne jednak jest
    jaki był stan wiedzy przysporzonego w momencie spożytkowania pieniędzy
    (czyli czy wiedział, że to nie jego kasa).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 29. Data: 2008-11-13 10:53:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 12 Nov 2008 19:20:36 +0100, scream napisał(a):

    > Po pierwsze art. 409, a po drugie art. 411 1)

    Art. 411 pkt 1 kc nie będzie miał tutaj zastosowania. Błędu dłużnika nie
    można poczytywać za wiedzę co do tego, że nie jest zobowiązany do
    świadczenia.

  • 30. Data: 2008-11-13 10:55:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    autor pisze:

    > przywlaszczenie? Wszedl legalnie w posiadanie i oddac nie chce.

    Karalne przywłaszczenie dotyczy rzeczy ruchomej.

    --
    Liwiusz