  • 31. Data: 2008-11-13 10:57:03
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "scream"

    > A bank to jakaś skrzynka kontaktowa dla klientów?

    bank nie mial prawa nadać tego samego numeru rachunku i wątpię by to
    była prawdziwa historia.
    Otwierając racuenk bank wypełnia dane adresowe a w tym przypadku by
    zmieniał dane adresowe poprzedniego klienta na zupełnie inne, co jest
    niedopuszczalne!
    Po pierwsze ze względu na przekręty (do czynnego rachunku przychodzi
    nagle inny klient i wyplaca);
    Po drugie - ponieważ dane klienta muszą być dostępne przynajmniej 5
    (jeśli nie 10 lat) jeśli chce on wydruk starej historii lub stare dane
    są kontrolowane.

    Za moich czasów system ZORBA nie miał nawet funkcji usuwania danych z
    adresówki - po prostu nadal sobie istniały, mimo braku czynnych
    rachunków - wystarczy że były w archiwum.

    Reklamacja w banku powinna być skuteczna - jeśłi to był jej rachunek
    niech bank się ze wszystkiego wytłumaczy. Po wyczerpaniu tej drogi
    bedzie mozna reklamować w ZBP.
    *** blad ***

  • 32. Data: 2008-11-15 20:46:31
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Jazz" <j...@l...tvtom.pl> wrote in message
    > Moja znajoma podała w swoim zakładzie pracy zły nr konta. Niestety to nie
    > była to zwykła pomyłka w cyfrach rachunku (z resztą mało prawdopodobne
    > pomylić się tak, żeby suma kontrolna się zgadzała). Po prostu kilka lat
    > temu w banku PKO BP była jakaś reorganizacja - powstał nowy oddział i moja
    > znajoma została terytorialnie przypisana do tego nowego oddziału. Wiązało
    > się to ze zmianą nr konta.

    Czy została pisemnie poinformowana przez bank o zmianie nr rachunku? Bank ma
    dowód, że poinformował ją o tym (potwierdzenie odbioru listu poleconego)?
    Jak dla mnie to takie działania banku są niedopuszczalne. A jakby operator
    komórkowy nagle zmienił ludziom numery komórek, nie informując ich? Co wtedy
    z ludźmi, którzy nadal doładowują stare numery?

    Może by próbować wykazać winę banku...

    k.

  • 33. Data: 2008-11-16 09:24:52
    Od: " autor" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Karalne przywłaszczenie dotyczy rzeczy ruchomej.

    lub prawa majątkowego

  • 34. Data: 2008-11-17 17:27:06
    Od: Jazz <j...@l...tvtom.pl>

    kashmiri wrote:

> [...]
    > jakby operator komórkowy nagle zmienił ludziom numery komórek, nie
    > informując ich? Co wtedy z ludźmi, którzy nadal doładowują stare numery?

    Tak, została poinformowana i cały czas używała nowego nr konta. Czy list był
    ZPO tego nie wiem. To jest starsza kabieta, ot po prostu wzięła jakiś stary
    wyciąg czy umowę no i zaniosła do swojego zakładu pracy.

    Teraz nowe fakty "nowy właściciel starego konta" skontaktował się z bankiem
    i zadeklarował zwrot. A zwłoka wynikała, z tego, że przez jakiś czas nie
    było go w domu.

    --
    Jazz
    http://jazz.prv.pl

  • 35. Data: 2008-11-18 19:31:29
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    > bankiem
    > i zadeklarował zwrot. A zwłoka wynikała, z tego, że przez jakiś czas nie

    No to super, chociaż raz happy end :)

    k.