  • 1. Data: 2011-10-03 21:05:26
    Temat: Przelew większej wartości mBank
    Od: "GetRight" <g...@o...eu>

    Witam,

    W tym tygodniu w czasie wizyty u notariusza (sprzedaję mieszkanie) kupujący
    będzie przelewał ze swojego konta mBanku na moje również w mBanku należne mi
    pieniądze. Czy taki przelane środki o wartości 300000zł trafią do mnie w
    czasie rzeczywistym? Czy będę kupujacy mieszkanie czyli osoba zlecająca
    przelew będzie musiała czekać na telefon od konsultanta mBanku proszącego o
    potwierdzenie danych i chęci dokonania takiego przelewu? Trochę obawiam się
    takiej wirtualnej transakcji. Inną opcją jaką rozważam jest udanie się z
    kupującym do Multibanku gdzie mógłby wypłacić pieniądze po czym wpłacić na
    moje konto. W takim przypadku miałbym przynajmniej jakiś dokument
    potwierdzający transakcję. Przy małych np do 10tys przelewach wierzę w te
    wirtualne zapisy a przy transakcji o dużej wartości pojawiły się u mnie
    jakieś irracjonalne jak sądze obawy.

    Pozdrawiam,

    G.

  • 2. Data: 2011-10-03 21:07:08
    Temat: Re: Przelew większej wartości mBank
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 03.10.2011 23:05, GetRight pisze:
    > W tym tygodniu w czasie wizyty u notariusza (sprzedaje mieszkanie) kupuj?cy
    > bedzie przelewa? ze swojego konta mBanku na moje równie? w mBanku nale?ne mi
    > pieni?dze. Czy taki przelane ?rodki o warto?ci 300000z? trafi? do mnie w
    > czasie rzeczywistym?

    Przejdzie bez problemu.

  • 3. Data: 2011-10-04 05:18:57
    Od: "Konfabulator" <k...@W...gazeta.pl>

    GetRight <g...@o...eu> napisał(a):

    > pieniądze. Czy taki przelane środki o wartości 300000zł trafią do mnie w
    > czasie rzeczywistym?

    Potwierdzam, że przechodzi w czasie rzeczywistym. Jeśli on zrobi przelew, a Ty
    się zalogujesz i zobaczysz pieniądze na koncie to już jest po sprawie. Bank
    nie może tego cofnąć. Zresztą dla spokoju ducha możesz w tej samej chwili
    przelać te pieniądze na inne konto - np. eMax albo eMax+. Nikt z mBanku nie
    dzwoni przy takich przelewach, zwłaszcza wewnątrz BRE.

  • 4. Data: 2011-10-04 18:10:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Konfabulator" <k...@W...gazeta.pl> writes:

    > Potwierdzam, że przechodzi w czasie rzeczywistym. Jeśli on zrobi przelew, a Ty
    > się zalogujesz i zobaczysz pieniądze na koncie to już jest po sprawie. Bank
    > nie może tego cofnąć.

    Z tym to bym nie przesadzal - to ze klient nie moze tego cofnac nie
    oznacza, ze nie moze tego zrobic bank. Moze, wystarczy ze stwierdzi ze
    to wynik bledu banku.

    > Zresztą dla spokoju ducha możesz w tej samej chwili
    > przelać te pieniądze na inne konto - np. eMax albo eMax+.

    Z tym ze oczywiscie po "cofnieciu" przelewu przez bank to takze sie nie
    obroni. Przelanie tego do innego banku - owszem (ale przelew musi wyjsc
    z banku).

    Tak czy owak, przelewanie pieniedzy w czasie wizytu u notariusza to jest
    taki sobie pomysl, chociaz jesli ma komus poprawic samopoczucie...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2011-10-04 18:18:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tak czy owak, przelewanie pieniedzy w czasie wizytu u notariusza to jest
    > taki sobie pomysl, chociaz jesli ma komus poprawic samopoczucie...

    Znasz lepszy?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-10-04 18:36:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Znasz lepszy?

    Np. rachunek powierniczy.
    Z tym, ze nie wiem czy to nie strzelanie z armaty do muchy, ale jesli
    ktos potrzebuje przelewac pieniadze u notariusza, to moze nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2011-10-04 18:55:08
    Od: " Konfabulator" <k...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Z tym to bym nie przesadzal - to ze klient nie moze tego cofnac nie
    > oznacza, ze nie moze tego zrobic bank. Moze, wystarczy ze stwierdzi ze
    > to wynik bledu banku.

    Opowiesz coś więcej o błędzie banku, kiedy A przelał B i bank to wykonał? Jaki błąd
    tu widzisz
    możliwy do stwierdzenia przez bank???

  • 8. Data: 2011-10-04 19:17:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/4/2011 1:18 PM, Liwiusz wrote:

    > Znasz lepszy?

    depozyt u notariusza lub escrow w banku?

  • 9. Data: 2011-10-04 20:09:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 21:17, witek pisze:

    > depozyt u notariusza lub escrow w banku?

    Ile kosztują obydwa powyższe?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-10-04 20:17:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/4/2011 3:09 PM, Liwiusz wrote:

    > Ile kosztują obydwa powyższe?

    pojecia nie mam.

    raz wiozłem pół dużej bańki w samochodzie do notariusza, na szczęscie
    nie własnej.