  • 1. Data: 2009-02-23 09:35:02
    Temat: Przelew z polskiego banku na Barbados
    Od: "Prejer" <p...@g...pl>

    Czy opłata za przelew zagraniczny jest uzależniona od kraju, do którego
    przelew idzie? Pani na infolinii w mBanku potrafiła mi odpowiedzieć tylko na
    pytanie o prowizję za przelew do UE i USA. O innych krajach mówiła że "chyba
    tak samo"... I jeszcze dwa pytania. Czy w Polsce są jakieś limity przelewu
    zagranicę z własnego (osobistego) konta? Chodzi konkretnie o kwotę około 1,2
    mln złotych do banku na Barbados? Jaki bank w Polsce oferuje najniższe
    prowizje przy tego typu dużych przelewach do krajów typu Barbados?

  • 2. Data: 2009-02-23 09:46:00
    Temat: Re: Przelew z polskiego banku na Barbados
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 09:35:02 +0000 (UTC), Prejer napisał(a):

> [...]
    > mln złotych do banku na Barbados? Jaki bank w Polsce oferuje najniższe
    > prowizje przy tego typu dużych przelewach do krajów typu Barbados?

    Nie dam Ci konkretnych odpowiedzi, ponieważ zwyczajnie nie wiem, ale wydaje
    mi się, że prowizja od przelewu zagranicznego powinna być jednakowa dla
    wszystkich krajów, być może niższa dla krajów należących do Unii
    Europejskiej.

    Kwotę możesz przelać dowolną. Przy dużych kwotach przelew realizowany jest
    dłużej. Kraj docelowy, moim zdaniem, nie ma znaczenia. Pani w Mbanku
    zachowała się niekompetentnie. Powinna była udzielić Ci dokładnych
    informacji lub (jeśli sama nie wie) przełączyć do kogoś kto mógłby to
    zrobić.

    --
    - Kucing -

  • 3. Data: 2009-02-23 09:52:58
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Prejer" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy opłata za przelew zagraniczny jest uzależniona od kraju, do którego
    > przelew idzie? Pani na infolinii w mBanku potrafiła mi odpowiedzieć tylko
    > na

    Od kraju bezpośrednio nie jest uzależniony, ale od tego jaki jest bank
    docelowy zależą koszty banków pośredniczących.

> [...]
    > 1,2
    > mln złotych do banku na Barbados? Jaki bank w Polsce oferuje najniższe

    Nie ma takich limitów, choć przelew tej wysokości nie wszędzie może dać się
    zlecić elektronicznie i trzeba będzie osobiście papierki wypełniać.

    > prowizje przy tego typu dużych przelewach do krajów typu Barbados?

    Niestety nigdy tam nie przelewałem. :-)

    Ale po pierwsze przy tej wysokości kwoty opłaty banku wysyłającego będą
    ułamkiem procenta, a największą ich częścią będą ewentualne koszty
    pośredników. Waluta jak rozumiem USD? Ustalenie jednak jaką drogą przelew
    pójdzie nie będzie proste i w pierwszej kolejności trzeba by wiedzieć jaki
    jest bank docelowy. Niewykluczone, że najtańsze (o ile warto o to walczyć)
    może się okazać puszczenie tego na dwie raty, najpierw do jakiegoś banku
    amerykańskiego z PL, a następnie dalej z tamtego banku. Z pl-banków warto by
    przypuszczalnie zapytać w Pekao.

    marekz

  • 4. Data: 2009-02-23 19:14:37
    Od: "kashmiri" <a @ a . com>

    "Prejer" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > mln złotych do banku na Barbados? Jaki bank w Polsce oferuje najniższe
    > prowizje przy tego typu dużych przelewach do krajów typu Barbados?

    A tak na wszelki wypadek: Barbados to raj podatkowy z jednej strony (ale
    jeśli robisz przelew, to i tak będzie można go wyśledzić, bo SWIFT Europa ma
    podpisane porozumienia z FBI); z drugiej miejsce operacji różnorakich
    HYIP-ów, które w istocie są dużymi przekrętami. To tak gwoli ostrzeżenia ;)

    k.

  • 5. Data: 2009-02-23 20:25:28
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Prejer wrote:
> [...]
    > mln złotych do banku na Barbados? Jaki bank w Polsce oferuje najniższe
    > prowizje przy tego typu dużych przelewach do krajów typu Barbados?

    Koszt polskiego banku raczej nie powinien zależeć od tego dokąd idzie
    przelew, ale koszty banków pośredniczących już tak, bo różne banki mają
    różne opłaty. Ergo: całkowity koszt jak najbardziej zależy od "kierunku"
    przelewu i oczywiście ktoś ten koszt musi pokryć (możesz zlecić, by
    pokrył odbiorca).

    --
    MiCHA