  • 31. Data: 2009-06-18 12:53:39
    Temat: Re: Przepraszam Pana Premiera
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    "Radio Z" jest z AL i ZOMO i pewnie kłamało:
    http://tinyurl.com/mu9nf7

  • 32. Data: 2009-06-18 12:58:47
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > what ? a tobie co sie stało ?
    > weź wyluzuj...
    >
    > george

    a skoro juz poruszyłes temat "zarządzani" (bo ja sobie nie przypominam abym
    cos sugerował).
    uważasz ze w dekoniunkturze Tusk moze sobie podwyższać podatki i to bedzie
    świadczyć o jego "sprawnosci" w zarządzaniu ? A może by tak np zmniejszył
    wydatki skoro kasy mu brakuje (zwolnił urzędników .. itp) ?

    george

  • 33. Data: 2009-06-18 13:05:05
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    skippy pisze:

    > Wymieniłem 2 obniżki wobec których cała reszta to z mojego pynktu widzenia
    > pikuś
    > - CIT
    > - LINIOWY 18%

    Podatek liniowy (nb 19%) nie jest z globalnego punktu widzenia żadną
    obniżką (zresztą w pewnych przypadkach dla konkretnych podatników też nie)

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 34. Data: 2009-06-18 13:09:18
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "\n" <n...@m...xy> napisał w wiadomości

    > Podatek liniowy (nb 19%) nie jest z globalnego punktu widzenia żadną
    > obniżką (zresztą w pewnych przypadkach dla konkretnych podatników też nie)

    Jak to nie jest obniżką?
    :)))
    W jakim Ty świecie żyjesz?
    Ale ok, rozumiem.

  • 35. Data: 2009-06-18 13:19:07
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    skippy pisze:
    > Użytkownik "\n" <n...@m...xy> napisał w wiadomości

    > Jak to nie jest obniżką?
    > :)))
    > W jakim Ty świecie żyjesz?
    > Ale ok, rozumiem.

    Średnia stawka podatkowa PIT to ok 18% czy 19%.
    Grupa osób uprawnionych do zastosowania stawki liniowej stanowi margines
    podatników.
    Gdzie znajduje się ta rzekomo potężna obniżka?
    Oczywiście konkretny podatnik może dzięki liniowemu mieć wymierne
    korzyści ale nawet jeżeli dla niego są to korzyści "potężne" to z
    globalnego punktu widzenia "potężne" są tylko w sferze propagandowej.
    Włąśnie w takim świecie żyję...

  • 36. Data: 2009-06-18 13:34:53
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

> [...]
    > świadczyć o jego "sprawnosci" w zarządzaniu ? A może by tak np zmniejszył
    > wydatki skoro kasy mu brakuje (zwolnił urzędników .. itp) ?

    Co powinien zrobić to inna sprawa. Napisałem tylko, ze porównywanie rządów
    PiS i PO nie ma sensu. I sądzę, że czytający tą grupę to wiedzą. Zastanawiam
    się nad motywacją tych, którzy używają tego porównania dla dyskusji. Ty
    pewnie wiesz, które wydatki zmniejszyć i o ile, oraz których urzędników
    zwolnić. To jeszcze potwierdza moją tezę by ograniczać władzę ugrupowań
    twierdzących, że urzędnik wie lepiej.

  • 37. Data: 2009-06-18 13:43:14
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "\n"

    > Średnia stawka podatkowa PIT to ok 18% czy 19%.

    CIT zmniejszony o 8% (z 27 na 19)
    PIT 19% liniowo zamiast skali 19-30-40-50 co z mojego p. widzenia oznacza
    zatrzymanie kilkadziesiat % (baaardzo mocne kilkadziesiąt) podatku w
    kieszeni.

    Dlatego uważam, że to były z mojego punktu widzenia napoważniejsze obnizki
    podatków jakich doświadczyłem.
    Z rentowej zyskałem 30 czy tam 50 zł, czyli nic. Jedna flaszka Stocka.

    Ty na liniowym i CIT jak rozumiem nie zyskałeś nic, na rentowej 200zł.

    Ok, czyli mamy inne punkty widzenia.
    Wg mnie LSD zrobiło many many wiecej w tym zakresie niż PIS, wg Ciebie jest
    odwrotnie i na tym raczej musimy zostać.

    Interesuje mnie mój garnek i brzuch mojego dzieciaka i to jest dla mnie
    podstawowy wyznacznik.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2009-06-18 13:44:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > pewnie wiesz, które wydatki zmniejszyć i o ile, oraz których urzędników
    > zwolnić. To jeszcze potwierdza moją tezę by ograniczać władzę ugrupowań

    kogo zwolnić ? a tak z 60% po równo wszędzie wraz z likwidacją PIT'a w
    formie prokomowskiego pasztetu.
    Liniowka 15% deklarowana na jednym świstku ( wiec skarbówkę od PIT'a do
    domu).
    W sumie dyskusja na inną chwile i nie ma co tego ciągnąć.

    a co do porównań, porównywać zawsze można... kwestia otwartą pozostaje wybor
    wspólnego mianownika.
    A tak BTW podałem jedynie fakty (o obniżce rentowej i jej wysokości), bo
    ktos sugerowal że PIS nie obnizyl a wręcz podwyższył w "ukrytych",
    cokolwiek to znaczy. Niestety fakty są inne czy to sie komuś składa do
    obrazka czy nie. Wyciąganie natomiast wniosków ze kaczka lepsza od tuska czy
    odwrotnie pozostawiam innym.
    Mnie nic do tego. Osobiście uważam że jeden to "ekonomiczny kretyn" a drugi
    to ma "zajebistego pecha"...a pechowców nie lubie.

    george

  • 39. Data: 2009-06-18 13:48:50
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Klucz leży w tym dlaczego w 2007 sami doprowadzili do przyspieszonych
    wyborów i dlaczego teraz nic takiego nie proponują.
    :)

    BTW być moze chodziło o te kilkadziesiąt balonów z subwencji, ale bardziej
    to wolałbym wiedzieć, który grubas dał im cynk o szczycie koniunktury w 2007
    i dlaczego PO nie miała tego cynku.

    Być może odpowiedź jest gdzieś powiązana z tym śladem, ale raczej jej nie
    poznamy.
    http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/790864.html

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2009-06-18 14:22:08
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    skippy pisze:
> [...]
    > i dlaczego PO nie miała tego cynku.
    >
    > Być może odpowiedź jest gdzieś powiązana z tym śladem, ale raczej jej nie

    Po prostu Pan Prezydent RP Profesor Lech Kaczyński i jego brat Jarosław,
    dużo lepiej znają się na gospodarce od swoich politycznych oponentów
    wspieranych przez fałszywe autorytety, co było do udowodnienia. Cieszę
    się, że sami do tego doszliście, z niewielką tylko moją pomocą. Dziękuję
    za dyskusję :)