-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.webcorp.com.pl!not-for-mail
From: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Przestroga przed Inteligo
Date: Tue, 14 Jan 2003 23:46:07 +0100
Organization: Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.pl
Lines: 123
Message-ID: <b023n1$4ui$1@aquarius.webcorp.pl>
NNTP-Posting-Host: office.webcorp.pl
X-Trace: aquarius.webcorp.pl 1042584097 5074 195.117.45.35 (14 Jan 2003 22:41:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@w...com.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Jan 2003 22:41:37 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:222137
[ ukryj nagłówki ]Krotka historia o tym jak (nie)stac sie szczesliwym klientem Inteligo.
Po kilku dniach przelamywania barier i przekonywania narzeczonej do
otworzenia konta w "banku internetowym", postanowila zalozyc konto. Wybor
padl na Inteligo z powodu duzej ilosci placowek PKO BP oraz dostepnosci
bankomatow. Podczas wypelniania krotkiego formularza chcielismy zasiegnac
opini infolini aby uzyskac dodatkowe informacje, jednak otrzymanie
odpowiedniego numeru nie jest takie proste, brakuje go na pierwszej stronie
inteligo.pl oraz podczas procesu wypelniania formularza. Bylo to dla nas
olbrzymie zdziwienie, jednak nie poddawalismy sie (o naiwni) i zrzucilismy
takie drobne przeoczenie na karb zmian jakie zachodza w Inteligo po
przejeciu przez PKO BP.
Dwa dni po wypelnieniu, zadzwonila bardzo mila Pani, dziekujac za zlozenie
wniosku o otwarcie konta i informujac, ze dane sa poprawne i ze w przeciagu
kilku dni skontaktuje sie kurier celem dostarczenia niezbednych dokumentow.
Bank bardzo duzo zyskal w naszych oczach poniewaz byla to niedziela, teraz
to juz z gorki pomyslelismy z taka obsluga nie zginiemy (o naiwni !) .
O zalozonym koncie przypomnielismy sobie dopiero pod koniec tygodnia,
piatek, szybka interwencja w Biurze Obslugi Klienta i otrzymalismy
wiadomosc, ze zostanie to sprawdzone i "konsultant" do nas oddzwoni.
Uwierzylismy (o naiwni !!).
Oczywiscie kontaktu ze strony instytucji nazywajacej sie bankiem
oczekiwalismy bez rezultatow do sobotniego popoludnia, kiedy podjelismy
kolejna probe kontaktu z Biurem Obslugi Klienta. Proponuje aby dzial
marketingu Inteligo zmienil nazwe BOKu na Biuro Obslugi Petenta, lepiej to
bedzie odzwierciedlac uczucie jakie mialem podczas kontaktu z bankiem. Po
dluzszym oczekiwaniu w kolejce "petentow", sluchajac milej muzyczki przez
sluchawke, udalo nam sie ponownie skontaktowac z "konsultantem", ktory
bezstresowo udzielil informacji, ze wszystko jest poprawnie jednak dzial
zajmujacy sie wnioskami (lub wysylka ?) w soboty nie pracuje wiec nie moze
udzielic dodatkowych informacji co sie dzieje z naszym wnioskiem. Tym samym
ocena banku mocno pikowala w dol; "stary dobry PKO BP" pomyslelismy, jednak
nadal nie poddawalismy sie majac nadzieje, ze w poniedzialek wszystko sie
wyjasni i niezwlocznie przesylka zawierajace dokumenty dotrze do adresatki.
Czytajacy grupe zapewne podziela moje zdanie, ze juz na tym etapie
powinnismy zaprzestac uporczywego starania sie o to aby stac sie klientem
nowoczesnej internetowej bankowosci o nazwie Inteligo. Jednak nam starczylo
jeszcze zapalu aby w poniedzialek podjac na nowe nasze proby przekonania
"konsultantow" o tym, ze jednak warto posiadac konto Inteligo. Oczywiscie
ponownie uslyszelismy, ze dokumenty sa przetwarzane i ktos sie z nami
skontaktuje. Nie zdziwil Nas kolejny raz brak kontaktu ze strony banku.
We wtorek uslyszalem od narzeczonej, jedynie smieszne przytyki co do
"bankowosci internetowej", ktora tak bardzo zachwalalem i oswiadczenie, ze
narzeczona wezmie dowod i uda sie do dowolnego banku (marmurki) nieopodal
miejsca zamieszkania gdzie od reki otworzy konto po odstaniu w kolejce i
wypelnieniu jedynie prostego wniosku. W promieniu 300 metrow znajduja sie
banki: Pekao S.A., Invest Bank, BGZ Integrum oraz WBK.
W celu ratowania honoru "nowych technologii" zaczelem osobiscie dzwonic do
banku w celu wyjasnienia sytuacji oraz z nadzieja szybkiego jej zalatwienia
(o naiwny czlowieku!). Po dodzwonieniu sie do Biura Obslugi Klienta
wyjasnilem cala sprawe konsultantowi, ktory przedstawil sie jako Jacek
Wolski, oczywiscie ponownie uzyskalem informacje, ze bank sie z wnioskodawca
skontaktuje. Poniewaz Pan Jacek nie byl w stanie udzielic zadnych
konkretnych informacji dotyczacych powodow dla ktorych nie otrzymalismy do
dzis dokumentow oraz dlaczego pomimo obietnic bank sie z nami wielokrotnie
nie skontaktowal, prosilem o polaczenie z kierownikiem zmiany w Biurze
Obslugi Klienta, jednak albo Pan Jacek nie mogl albo Pani kierownik Monika
Filipek poprostu nie chciala rozmawiac z klientem, ktory uporczywie staral
sie dowiedziec co stoi na przeszkodzie zalozenia konta Inteligo. Standardowo
otrzymalem wyuczona formulke, ze bank sie stara jak najsprawniej obsluzyc
klientow oraz ze bankowi niezmiernie zalezy na nowych klientach. Po
odlozeniu sluchawki poddalem sie.
Ku naszemu wielkiemu zdziwieniu, bank jednak skontaktowal sie popoludniu
informujac (po 10 dniach od zlozenia wniosku i licznych kontaktach "petenta"
z BOKiem), ze podany we wniosku numer PESEL jest niepoprawny. Podczas
rozmowy nie mielismy mozliwosci sprawdzenia numeru PESEL obiecalismy wiec
oddzwonic wieczorem do Biura Obslugi Klienta i sprawe wyjasnic.
Wieczorem okolo godziny 21:30 po ponad polgodzinie wielokrotnych prob
dokonania polaczenia z Biurem Obslugi Klienta udalo sie polaczyc z
konsultantka Magdalena Klimek, ktora stwierdzila ze bedzie jedynie rozmawiac
z wnioskodawczynia. Pogodzilem sie z tym faktem i przekazalem telefon
narzeczonej, po szybkiej weryfikacji danych, okazalo sie ze numer PESEL jest
poprawny jednak zle jest wypelnione pole "plec" we wniosku. Co konsultant to
inna wersja wydarzen! Jednak Pani Magdalena stwierdzila, ze moze te dane
poprawic i w niedlugim czasie _magiczny_ kurier sie z skontaktuje. Jednak
uszczerbek na honorze "nowych technologii" nie dawal mi spokoju i chcialem
dotrzec do przyczyny zaistnialej sytuacji, po odebraniu narzeczonej
sluchawki poprosilem o polaczenie z kierownikiem zmiany, niechetnie ale po
chwili Pani Magdalena polaczyla mnie z kierownikiem Piotrem Oleszczukiem.
Kierownik Piotr nie chcial przyjac do wiadomosci, ze rozmawia z
pelnomocnikiem wnioskodawcy i oswiadczyl, ze nie mozna udzielic takiego
pelnomocnictwa (pierwszy raz slysze, ze nie isnieje mozliwosc udzielenia
pelnomocnictwa w celu zalatwiania spraw bankowych, ale kierownik Piotr
napewno wie najlepiej), przekazalem wiec sluchawke juz naprawde poirytowanej
narzeczonej, kierownik stwierdzil, ze oczywiscie rozumie powod irytacji i w
celu wyjasnienia sprawy nalezy przeslac poczta na adres banku (ul. Wspolna)
formularz zmiany danych osobowych wraz z kserokopia dowodu osobistego. Na
propozycje ponownego wypelnienia wniosku w internecie, kierownik stwierdzil,
ze takie rozwiazanie sprawy absolutnie nie wchodzi w rachube. Ponownie
zostala potwierdzona opinia ze co konsultant lub kierownik w Biurze Obslugi
Klienta to inne zdanie.
Zastanawia mnie fakt jak mozna zaufac i powierzyc bankowi wlasne
oszczednosci, jesli wiele pracownikow banku wielokrotnie sprawdzajac dane
nie umie znalezc prostego bledu ?
Poddalem sie i przyznalem racje, ze moze i "nowa technologia" ale obsluga
taka jak wszedzie indziej, a wrecz moze nawet gorzej. Inteligo nie pozyska
nowego klienta (lub w rozumieniu banku petenta), choc potencjalny klient
naprawde sam wielokrotnie probowal przekonac bank, ze chce skorzystac z jego
uslug. Dziekuje kierowniku Piotrze.
Moze inni petenci banku Inteligo byli bardziej wytrwali jednak My obecnie
skonczylismy wypelniac formularz w konkurencyjnym "banku internetowym" o
nazwie mBank. O dalszych perypetiach zwiazanych z otworzeniem konta w tym
banku postaramy sie powiadomic grupe. Obecnie mBank ma juz pierwszego plusa,
karta platnicza ma obrazek "delfinka" ;-)
P.S. w zaden sposob nie jestesmy zwiazani z zadnym bankiem internetowym
"marmurkiem" lub inna instytucja finansowa.
--
Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska - gregory@usun_to_webcorp.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 15.01.03 00:37 Marcin Lubojański
- 15.01.03 00:43 Toomaas
- 15.01.03 01:15 Dawid Lorenz
- 15.01.03 07:08 cef
- 15.01.03 07:22 Kris Anrod
- 15.01.03 09:14 Rafał KLISowski
- 15.01.03 10:20 Damian
- 15.01.03 10:29 Kazimierz
- 15.01.03 10:48 Gregory BRZESKI
- 15.01.03 11:49 Marian Kadziolka
- 15.01.03 14:12 cef
- 15.01.03 18:09 Wojciech Nawara
- 15.01.03 22:11 l:e:h
- 17.01.03 14:24 Beniowa
- 20.01.03 15:28 dead star
Najnowsze wątki z tej grupy
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
Najnowsze wątki
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?