  • 1. Data: 2006-04-30 17:28:43
    Temat: Przewalutowanie kredytu w PKO BP
    Od: Cola15 <w...@o...pl>

    Czy ktoś z was przewalutowywał już kredyt w PKO BP ? Mam pytanie czy
    kurs wymiany negocjowaliście oraz czy zmieniono wam marżę kredytową ??

  • 2. Data: 2006-04-30 20:09:49
    Temat: Re: Przewalutowanie kredytu w PKO BP
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cola15" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś z was przewalutowywał już kredyt w PKO BP ? Mam pytanie czy
    > kurs wymiany negocjowaliście oraz czy zmieniono wam marżę kredytową ??

    Tak. Wartość kredytu po przewalutowaniu była przeliczana po kursie z dnia
    podpisania aneksu do umowy i nie sądzę, żeby można to było negocjować.

    Natomiast marża została przeliczona na nowo, z uwzględnieniem aktualnych
    stawek i, co bardzo miłe, zmienionej kwoty wkladu własnego. To znaczy gdy
    brałam kredyt wkład własny stanowił 20% wartości mieszkania, a w momencie
    przewalutowania za wkład własny uznano udział początkowy plus dotychczas
    spłaconą część kredytu, więc przy ustalaniu nowej marży wpadłam już w
    widełki dla 'wkład ponad 50%' - czysty zysk 0,5% marży mniej :-)

    Tutaj możesz sobie zobaczyć stawki:
    http://www.kredytmieszkaniowy.pkobp.pl/oprocentowani
    e.php#1

    Pozdrawiam
    ISIA

  • 3. Data: 2006-05-01 10:05:17
    Od: Cola15 <w...@o...pl>

    ISIA napisał(a):
> [...]
    > spłaconą część kredytu, więc przy ustalaniu nowej marży wpadłam już w
    > widełki dla 'wkład ponad 50%' - czysty zysk 0,5% marży mniej :-)

    Dzięki......
    Ja dopiero sie do tego przymierzam. Ponieważ zacząłem "dłubać" w tym
    zagadnieniu a mianowicie w przewalutowaniu, wyobraź sobie,że mój upór
    popłacił!! :). Wystarczyło kilka pism z odpowiednią argumentacją i cały
    bank zmienił zdanie co do negocjacji kursu. Pierwotnie chciano mnie
    potraktować kursem "z tabeli" jednak ostatecznie dostałem odpowiedź, że
    mogę kurs negocjować. Co więcej doszukałem sie w przepisach banku, że
    każdą operację (wypłata, spłata, przewalutowanie...) pow. 10.000 USD
    (lub równowartości w innych walutach) można negocjować....

  • 4. Data: 2006-05-01 10:50:41
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > każdą operację (wypłata, spłata, przewalutowanie...) pow. 10.000 USD (lub
    > równowartości w innych walutach) można negocjować....

    To ponegocjuj jeszcze prowizje za przewalutowanie.

  • 5. Data: 2006-05-01 11:32:28
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > każdą operację (wypłata, spłata, przewalutowanie...) pow. 10.000 USD
    > (lub równowartości w innych walutach) można negocjować....

    Ciekawa informacja, dobrze wiedzieć na przyszłość :-)
    (teraz bym się i tak raczej nie załapała, bo było sporo poniżej)

    Pozdrawiam
    ISIA

  • 6. Data: 2006-05-02 19:12:53
    Od: Cola15 <w...@o...pl>

    Bartek napisał(a):

    > To ponegocjuj jeszcze prowizje za przewalutowanie.
    To zrobiłem na początku... mam ZERO...prowizji za przewalutowanie
    I przymierzam sie do "gry" na kursach... ufam,że politycy mi w tym
    pomogą i pozwolą na obniżenie zadłużenia poprzez przewalutowywanie. Oby
    tylko raz się godzili a potem wojowali i będzie zapewniona odpowiednia
    hustawka kursów :)