  • 1. Data: 2004-12-29 11:53:00
    Temat: Pytanie - Polecenia przelewu - odpowiedzialność banku
    Od: "B L" <e...@g...pl>

    Mam następujące pytanko:

    Wiadomo ze wysyłając kasę na rachunek w innym banku można wpisać w danych
    adresowych cokolwiek - jeżeli numer NRB się zgadza to przelew wychodzi i
    jest bez problemu księgowany - ale co w sytuacji kiedy ktoś się podszyje pod
    właściciela np w aukcjach internetowych i dane będą osoby właściwej a numer
    rachunku złodzieja - przelew wiadomo przejdzie i zostanie zaksięgowany - ale
    czy bank ponosi za to odpowiedzialność? bo jednak bedzie to nie do końca
    zgodne z prawem bankowym "nienależytym wykonaniem polecenia"

    Rozdział 4.
    Art. 64. Jeżeli polecenie przeprowadzenia rozliczenia pieniężnego złożone
    przez posiadacza rachunku bankowego jest wykonywane przez kilka banków,
    każdy z tych banków ponosi wraz z pozostałymi solidarną odpowiedzialność
    wobec posiadacza rachunku za szkody spowodowane niewykonaniem lub
    nienależytym wykonaniem polecenia. Wolny od odpowiedzialności jest bank,
    który udowodni, że szkoda nie powstała z jego winy.

  • 2. Data: 2004-12-29 12:07:13
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    B L <e...@g...pl> wrote:
    > Mam następujące pytanko:

    A w regulaminie konta co masz zapisane? Bocoraz czesciej wystepuje zapis-
    ze numer rachunku i tyle.
    A ze ktos sie podszyl - to nie sprawa banku tylko policji.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2004-12-29 18:44:20
    Od: "Dawid Świtała" <n...@W...com>

    > A w regulaminie konta co masz zapisane? Bocoraz czesciej wystepuje zapis-
    > ze numer rachunku i tyle.
    > A ze ktos sie podszyl - to nie sprawa banku tylko policji.
    Right, bank po łbie dostanie dopiero jak "słup" wpadnie w ręce policji
    albo jak założył konto na lewe papiery :|

    --
    Dawidek

  • 4. Data: 2004-12-29 23:13:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "B L" <e...@g...pl> writes:

> [...]
    > czy bank ponosi za to odpowiedzialność? bo jednak bedzie to nie do końca
    > zgodne z prawem bankowym "nienależytym wykonaniem polecenia"

    Jednakze wine za to ponosi, mam wrazenie, osoba blednie wypelniajaca
    formularz?
    --
    Krzysztof Halasa