  • 11. Data: 2009-06-10 12:04:40
    Temat: Re: Pytanie do Dietera - co dalej na GPW?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Dieter" <d...@a...pl> wrote in message
    news:h0o5g6$5ds$1@inews.gazeta.pl...
    > Masz jakas obsesje na moim punkcie albo ultrakompleksy.
    >
    > D.

    raczej cie poprostu wypunktował..
    george

  • 12. Data: 2009-06-10 13:15:03
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    skippy pisze:

    > A doczytałeś, ze równoczesnie ma byc emisja z Prawem Przymusu na 5mld?

    Popatrz Skippy, jakie to proste, a głupole twierdzą, że nie ma darmowych
    obiadów. Że też inne spółki tego nie robią. Po prostu pieniądze leżą na
    ulicy. Jednak Tusk , to geniusz :)))

  • 13. Data: 2009-06-10 13:20:02
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Popatrz Skippy, jakie to proste, a głupole twierdzą, że nie ma darmowych
    > obiadów. Że też inne spółki tego nie robią. Po prostu pieniądze leżą na
    > ulicy. Jednak Tusk , to geniusz :)))

    Panie Jerzy, a może Pan objaśnić - mnie niedoświadczonemu obserwatorowi
    giełdy - na czym polega to tajemnicze Prawo Przymusu ?.
    Czyżby istaniał jakowyś obowiązek kupowani dodatkowych akcji dla tych którzy
    je już dzisiaj posiadają ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 14. Data: 2009-06-10 13:20:56
    Od: "Pafcik" <s...@s...pl>

    grzecznie konkretnie przypomniał ci to co sam napisałeś i do czego sam się
    zobowiązałeś

    gdzie tu obsesja czy kompleksy

    raczej docenia cię i liczy sie z twoim zdaniem

    problem tylko w tym że ty tego swojego zdania nie chcesz przedstawic,

  • 15. Data: 2009-06-10 13:48:15
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Endriu pisze:

> [...]
    > giełdy - na czym polega to tajemnicze Prawo Przymusu ?.
    > Czyżby istaniał jakowyś obowiązek kupowani dodatkowych akcji dla tych którzy

    Chyba prawo poboru ?

    "Prawo przymusu", to wyrażenie wewnętrznie sprzeczne, tak jak
    "demokracja socjalistyczna"

  • 16. Data: 2009-06-10 13:53:50
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Chyba prawo poboru ?
    >
    > "Prawo przymusu", to wyrażenie wewnętrznie sprzeczne, tak jak "demokracja
    > socjalistyczna"

    No właśnie sam się trochę dziwię. Więc czy to prawo poboru jest
    "obowiązkowe" do wykupienia ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 17. Data: 2009-06-10 14:19:43
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Endriu pisze:

    > No właśnie sam się trochę dziwię. Więc czy to prawo poboru jest
    > "obowiązkowe" do wykupienia ?.

    Prawo poboru jest mechanizmem pozwalającym wszystkim dotychczasowym
    akcjonariuszom utrzymać, jeśli tego by chcieli, taki sam udział
    procentowy w kapitale spółki, po nowej emisji , jaki mieli przed nią.

    Jest to prawo (a więc nie obowiązek). Najczęściej jest to prawo zbywalne
    , którym handluje się na giełdzie, ale nie zawsze tak jest , bo niekiedy
    zarządy nie występują o dopuszczenie tych praw do obrotu na rynku
    regulowanym. Czasem prawo to jest w ogóle bez wartości, gdy relacja ceny
    emisyjnej do ceny rynkowej jest niekorzystna (por. np igroup obecnie).

    Spółki giełdowe, które szanują swoich akcjonariuszy, przeważnie
    wprowadzają nowe emisje z tym prawem. Są od tego wyjątki, np. gdy spółce
    zależny na konkretnym inwestorze branżowym, który może wnieść do spółki
    , poza kapitałem, nową jakość. Wtedy , w tych wyjątkowych
    okolicznościach, akcjonariusze mogą zgodzić się na emisję bez prawa
    poboru pod konkretnego akcjonariusza strategicznego.

    W tym konkretnym przypadku (banku PKO BP SA) prawdopodobnie nie dość ,że
    Rząd (który ma coś ok. 60% akcji) wydrenuje ten bank z bardzo obecnie
    cennego kapitału za pomocą dywidendy, to jeszcze, jak przypuszczam,
    zamierza sprzedać swoje prawa poboru i w ten sposób obniżyć procent
    posiadanego kapitału poniżej 50 i doprowadzić w ten sposób do
    quasi-prywatyzacji ostatniego istotnego Banku z przewagą krajowego kapitału.

    Inny wariant jest taki, że ponieważ dywidenda będzie całkiem niedługo, a
    podwyższenie kapitału za kilka lub kilkanaście miesięcy, a więc będzie
    to rodzaj kredytu dla budżetu, a wszystko po to tylko, by nie przyznać
    racji oponentom, że budżet się sypie i przerzucić koszty "na potem", w
    myśl zasady - "po nas , choćby dżungla".

    Wszystko , to dzieje się w chwili , gdy rządy większości cywilizowanych
    krajów ładują olbrzymie sumy pieniędzy budżetowych właśnie w swoje
    narodowe banki, by mogły na dnie kryzysu przejmować najwartościowsze
    aktywa leżące na stole do wzięcia. Nasz rząd robi dokładnie odwrotnie -
    ratuje poroniony budżet - kosztem możliwości największego banku.

    To tak nas szybko...

  • 18. Data: 2009-06-10 15:32:20
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > Popatrz Skippy, jakie to proste, a głupole twierdzą, że nie ma darmowych
    > obiadów. Że też inne spółki tego nie robią. Po prostu pieniądze leżą na
    > ulicy. Jednak Tusk , to geniusz :)))

    Stwierdziłem fakt; że nie są wyprowadzane pieniądze z PKO, tylko Przymusem
    Poboru od ludzi.
    Przeciez reasumując w PKO przybedzie kasy, a nie ubędzie.

    Prawo poboru to nie zadne prawo, tylko de facto Przymus Poboru.
    Jakich byście tu głupich formuł naukowych nie nawklejali.

    Natomiast Ty musisz przywalić.
    Obłąkało Cie politycznie, Jerzy.
    Broń lepiej Wielkiego Brata, bo mu Ziobro zagraża bardziej, niż Tusk.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-06-10 16:53:47
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    skippy pisze:
> [...]
    >
    > Natomiast Ty musisz przywalić.
    > Obłąkało Cie politycznie, Jerzy.
    > Broń lepiej Wielkiego Brata, bo mu Ziobro zagraża bardziej, niż Tusk.

    Do tego stopnia, że Wybiorcza na szybko zrobiła badanie opinii
    społecznej i wyszło jej natychmiast, że Ziobro ma większe szanse na
    prezydenturę od Kaczyńskiego. Już taka fajna intryga się szykowała, a tu
    ... masz babo placek. Ziobro z Kaczyńskim robią wspólną konferencję
    prasową i znowu nic z tego :(((

    Może następnym razem się uda.

  • 20. Data: 2009-06-10 17:34:21
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

> [...]
    > Kaczyńskiego. Już taka fajna intryga się szykowała, a tu ... masz babo
    > placek. Ziobro z Kaczyńskim robią wspólną konferencję prasową i znowu nic

    Też bym wolał żeby został Kaczyński, mając wybór z nich dwóch.