  • 11. Data: 2002-10-23 17:56:19
    Temat: Re: Rada znowu obnizyla stopy
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jak ktos ma malo to mu wszystko jedno, ale jak ktos ma duzo to woli
    schowac
    > w materac niz pozniej ujawniac to w deklaracji tylko dlatego aby dostac 4%
    > skali roku trzymajac w banku.

    Uwzględniając różne możliwe scenariusze wydarzeń w naszym ciekawym
    kraju chowanie PLN w materac jest chyba niezbyt bezpieczną "inwestycją".

    Z drugiej strony wychylanie się dla 4% z deklaracją jest IMHO równie
    ryzykowne,
    a może nawet bardziej - zwłaszcza, że może to być wstęp do jakiegoś podatku
    "majątkowego" albo innego pomysłu.
    Poczekamy, zobaczymy...

    Pix

  • 12. Data: 2002-10-23 19:01:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik ":-=wojo=--:" <".(jak chcesz napisac usun to z
    adresu)wojo_k"@skrzynka.pl> napisał w wiadomości

    > A nawet przy 0% odsetek sie oplaca trzymac w banku - nie zjedza mole :)

    Cos mi podpowiada, ze banki juz nie beda tak szybko i chetnia obnizac
    oprocentowania depozytow ;). Byc moze czeka nas i jakies zaskoczenie... gdy
    ktorys z bankow podniesie oprocentowanie...

    Maciej

  • 13. Data: 2002-10-24 08:23:22
    Od: i...@p...onet.pl

    > banki przede wszytskim opieraja sie na kredytach

    Udzielanych panstfu... poprzez obligacje...

    Maciek - IGI

  • 14. Data: 2002-10-29 10:41:02
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Vario pisze:

    > Ale banki aby miec na kredyty musza miec depozyty, to chyba logiczne, skoro
    > nie bedzie chetnych na niskie procentowo depozyty to nie bedzie kapitalu i
    > bum!
    Jakie bum, jakie bum? :)
    Np.: Polska jest krajem gdzie mamy duże stopy procentowe a jednocześnie
    duże bezpieczeństwo zwrotu (tzn, że nie ma wojny domowej ;-))
    Dlatego cieszy się ona powodzeniem wśród światowych spekulantów,
    a Ci cieszą się mogąc zainwestować tu pieniążki (w różnej formie,
    najczęściej jest to krótkoterminowa inwestycja). Aby zainwestować
    muszą kupić polską walutę (duże jej kwoty). Dlatego też nie ma obawy...
    W USA gdzie ludzie jakoś nie mają tej tendencji do oszczędzania, tak
    pożądanej przez P. Balcerowicza, nie słychać jakoś aby brakowało
    gotówki ;)

    mj