eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki10 maja WROCŁAW godzina 18 ulica Świdnicka - Smoleńsk pamiętamyRe: 10 maja WROCŁAW godzina 18 ulica Świdnicka - Smoleńsk pamiętamy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 10 maja WROCŁAW godzina 18 ulica Świdnicka - Smoleńsk pamiętamy
    Date: Sun, 09 May 2010 19:32:55 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 67
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <e...@q...googlegroups.com>
    <hs2mdv$i9r$1@inews.gazeta.pl> <m...@i...localdomain>
    <hs59m2$gbc$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: khc.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1273426376 20910 195.187.100.11 (9 May 2010 17:32:56 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 9 May 2010 17:32:56 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:vfphb9QZf9ERex+lI2piZjr6Y6Y=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:526800
    [ ukryj nagłówki ]

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Zestawienie dwóch kultur, dwóch poziomów wyposażenia, dwóch języków,
    > dwóch systemów mierzenia (choćby ciśnienia powietrza) i mgły oraz
    > pewności siebie Kaczyńskiego, który lecąc naszpikowanym najnowszą
    > elektroniką amerykańską, ruskim, przestarzałym samolotem uważa siebie
    > za wybrańca Boga... I był wybrańcem -- chamy z Jaka 40 nimi nie były.
    > :)

    Bredzisz stary. W czym by Ci pomogl nowszy samolot (pasazerski, nie
    mysle o maszynkach bojowych)? W tym, ze by mial np. HUD albo autolanding
    z cat IIIc, gdy tam nie bylo w ogole ILS? Tym, ze mialby 3 niezalezne
    R/A, ktore tak czy owak podawalyby to samo co R/A w tamtym Tu-154 (nie
    mam bladego pojecia nt. dokladnego wyposazenia Tu i oczywiscie nie
    widzialem zapisu "czarnych skrzynek")? No nie wiem, moze A/T zeby nie
    musieli pilnowac szybkosci (zawsze trzeba to robic)?

    Elektronika sprawdza sie swietnie, ale tylko wtedy, gdy sa warunki do
    jej uzycia: dane nt. danego lotniska w EGPWS (akurat chyba malo istotne
    w tym przypadku), procedury z WAAS (EGNOS wciaz tylko "niedlugo"), cat
    IIIc, jesli samolot, lotnisko i piloci moga to robic (w co watpie
    w kazdym przypadku).

    > Przypomnę -- Ruscy zrezygnowali z lądowania na chwile Prze Polakami.

    Zdziwiony? Moze oni nie mieli takiego parcia na lądowanie.

    > Ponoć nawet mgła była sztucznie tworzona. :)
    > Oczywiście po to, aby zamordować naszych...
    >
    > Absurdy nad absurdami i budowanie majątku politycznego
    > kosztem ludzkiej śmierci i (co tu dużo gadać) tragedii.

    Chwilami to nie wiem co piszesz na powaznie a co nie.

    > Jeden samolot jest łatwiejszy w pilotażu inny trudniejszy; jeden lepiej
    > współpracuje z najnowszą aparaturą; inny gorzej; jeden szybciej reaguje,
    > inny wolniej...

    Niby z jaka aparatura? Fakt ze musieli chyba cos dodatkowo pomylic
    z radiolatarniami. Moze cos tam bylo nie tak? Nie wiem.

    > A tam jest co najmniej 300 km/h -- 80 m/s, podczas gdy widoczność
    > spadła do 40 metrów.

    Bredzisz, podawana widocznosc byla 400-500 metrow (nie mowie ze to
    duzo), natomiast 300 km/h to sporo. Pas byl krotki, nie mogli do niego
    podejsc z nadmiarem szybkosci.

    > Jeśli pilot jest mocniej absorbowany samolotem (trudniejszy w
    > pilotażu)

    W jakim sensie "trudniejszy"?

    > to ma mniejsze szanse na sukces...
    > Jeśli zna słabo lotnisko, jeśli to lotnisko ruskie, itd... Jeśli do tego dorzucimy
    jakieś błędy...

    Pierwszym bledem bylo zejscie (grubo) ponizej minimum wysokosci.

    > Samolot w takich warunkach nie powinien był ładować na takim lotnisku
    > z tak ważnymi osobami w tak nieważnej sprawie -- uroczystość można
    > było przesunąć o kilka godzin... Samolot nie niósł nikomu pomocy
    > koniecznej do przeżycia...

    Moglbym sie zgodzic, gdybys skonczyl na "lotnisku".
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1