  • Data: 2003-04-27 12:39:39
    Temat: Re: 3000 $ jak ulokować ?
    Od: "Paweł P." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > hm ................................... na początek cytat:
    > Fundusz Pionier Obligacji Dolarowych Plus
    > a więc policzmy
    > 3000$ x 8.12 dzielone na 2(pół roku) = 121.8 $ x ~3.90 zł/$ = 475.02 zł
    > a za otwarcie konta mam zapłacic 500 zł ??? to co to za biznes (-25 zł)
    > :-DDD
    a z kąd wziąłeś te 500 zł za otwacie?

    > No i jeszcze cytat z opisu Funduszu
    > "Uczestnicy Pioneer Obligacji Dolarowych Plus Funduszu Inwestycyjnego
    > Otwartego powinni akceptować wysoki poziom ryzyka wynikający z
    inwestowania
    > co najmniej 70% środków Funduszu w dopuszczone do publicznego obrotu na
    > rynku amerykańskim dłużne papiery wartościowe ">
    inny cytat:
    Amerykański Pioneer Bond Fund koncentruje się na inwestowaniu w
    wierzycielskie papiery wartościowe posiadające rating agencji Standard &
    Poor's na poziomie co najmniej BBB, czyli o tzw. ratingu inwestycyjnym.
    Inwestuje głównie w amerykańskie obligacje skarbowe, obligacje emitowane
    przez firmy, agencje federalne rządu USA oraz jednostki samorządowe w USA a
    także obligacje zabezpieczone hipotecznie.
    oczywiście jest ryzyko, ale czy większe od lokat w polskich bankach :) nie
    ma sensu porównywanie potęgi gospodarki USA do Polski. Nie inwestuję w
    pierwsze lepsze obligacje, tylko jak pisze (jest napisane :) powyżej w te o
    odpowiednim ratingu.
    > To czy nie lepiej sprzedać
    > 3000$ x ~ 3.90 zł/$ = 11.700 zł x 5% oprocentowanie stałe na rok = 585 zł
    > pewna kwota bez ryzyka obligacji ??

    dostrzegam niekonsekwencję: dlaczego raz podajesz zysk z inwestycji za 1/2
    roku a raz za 1 rok? (582/2=292,5)
    kolejny cytat:
    Fundusz adresowany jest głównie do posiadaczy dolarowych lokat bankowych,
    którzy chcieliby część swoich oszczędności zainwestować, oczekując na
    osiągnięcie zysku wyższego niż na lokacie bankowej.
    Jest więc alternatywą dla lokat w USD oprocentownych na ~0,9%; wpłacasz USD,
    wypłasasz USD (gdy uznasz że np. kurs 4,3 cię zadawala i możesz zamienić $
    na PLNy i wycofać się z nieszczęsnych ;) dolców.

    Z moich obliczeń wyszło (dane pozostały twoje: % lokat w PLN, okres
    inwestycji: 6 m-cy)
    na funduszu zarabiasz: 475,02 PLN
    na lokacie w zł zarabiasz: 292.50 PLN
    różnica: 182,52 PLN czyli ponad 38%
    powyższe obliczenia nie uwzględniją oczywiście wahań kursowych. W obecnej
    sytuacji można oczewkiwać wzrostu PKB w USA, wzrostu kursu USD w stos. do
    PLN co dodatkowo zwiększy różnicę pomiędzy w/w. inwestycjami. Ale jeśli
    chcesz sprzedawać $ po 3,9 - bardzo proszę. Tylko pytanie: czy nie kupiłeś
    ich przypadkiem po 4,5 lub 4,6 zł? :)
    Pozdrawiam
    Paweł