    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Thu, 4 Feb 2021 11:50:18 +0100
    <rrgqus$1p5i$1@gioia.aioe.org> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org>
    <rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
    <rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>
    <rsbcnl$1dcq$1@gioia.aioe.org> <rsck58$83f$1@gioia.aioe.org>
    <5feaac6b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsf2q2$11mp$3@gioia.aioe.org> <rsj1cb$1duc$2@gioia.aioe.org>
    <rsn03p$i34$1@gioia.aioe.org> <rsr8ac$1ke7$1@gioia.aioe.org>
    <rss9bt$djd$1@gioia.aioe.org> <rstrph$7ce$1@gioia.aioe.org>
    <rt7i90$r4r$1@gioia.aioe.org> <rt82vp$nud$1@gioia.aioe.org>
    <rt9hkb$1ntp$1@gioia.aioe.org> <rtb90s$l2q$1@gioia.aioe.org>
    <rtek41$ikh$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <rthafj$ouq$1@gioia.aioe.org> <rttiq6$aoe$1@gioia.aioe.org>
    <ru6blb$fp4$1@gioia.aioe.org> <run0e6$qhh$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 25.01.2021 o 18:51, Eneuel pisze:

> [...]
    >    w starej (ze mną) szkole, czy już w nowej... kolega ów położył
    >    na ławce piórnik i powiedział: ,,długość i szerokość''... wtedy
    >    nie załapał na czas, że sama dwuosobowa ławka tak już stała...
    >
    >    - w Afryce jest coś innego, ale satelity EGNOS **być może**
    >      są bezproblemowo widoczne także w RPA ;)
    >
    >    - Sudan jest ,,niżej'' niż na 25 stopniu szerokości
    >      geograficznej południowej
    >
    >    - niekoniecznie na całej długości (,,wysokości'') Afryki
    >      EGNOS sięgał 25 stopnia szerokości geograficznej południowej
    >
    >    - im dalej od stacji referencyjnych, tym gorzej, ale rzecz

    /2016/NP_010_SBASAfrica.html

    >    GMV UCZESTNICZY W URUCHOMIENIU SYSTEMU GPS-SBAS NA POŁUDNIU AFRYKI
    >
    > Ty (w najlepszym wypadku) mógłbyś skorzystać ze stacji SDCM ulokowanej
    > w Kaliningradzie...
    >
    >    https://geoforum.pl/strona/47390/przeglad-gnss-2019/
    >
    > https://www.gmv.com/export/sites/gmv/images/noticias
    /News_2016/SBASmapa.png

    >    https://geoforum.pl/upload/images/gnss_3.jpg
    > https://gssc.esa.int/navipedia/images/8/8c/SBAS_in_t
    he_world.png

> [...]
    > sekund.... (około pół kilometra) Lecieć tak mogli jedynie NAD pasem
    > lub tuż przed/za tym pasem, nie zaś półtora kilometra przed tym pasem,
    > czyli tuż nad jarem głębokim na 60 metrów, o którego istnieniu doskonale
    > wiedział przynajmniej dowódca tego samolotu...
    >
    > Wniosek prosty -- piloci zabłądzili we mgle... Mgle meteorologicznej
    > i informacyjnej w ogóle -- byli chociażby wprowadzani w błąd
    > (niekoniecznie celowo) przez pracowników lotniska...
    >
    > Nie uratuję tych nieszczęśników -- ani nie dobiję...
    >
    > Ale kłamstwa okołowypadkowe mogą przyczynić się skutecznie do

    Ilością tekstu raczej nie da się nic wykreować.  Fakt pozostanie faktem
    - w północnej Afryce nie powinno być problemów z korzystaniem z sygnałów
    oferowanych przez EGNOS.

    Co do samego zamachu/wypadku smoleńskiego to piloci jak wszyscy normalni
    ludzie we mgle bardziej polegają na informacjach z zewnątrz niż na
    swojej niewiedzy.