eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: 9hplnRe: 9hpln
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!24n2mrFm2e8jJNPXV6gPdg.use
    r.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Mon, 15 Feb 2021 12:54:39 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 67
    Message-ID: <s0dndu$1mn8$2@gioia.aioe.org>
    References: <5fc10aa2$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5feaac6b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsf2q2$11mp$3@gioia.aioe.org> <rsj1cb$1duc$2@gioia.aioe.org>
    <rsn03p$i34$1@gioia.aioe.org> <rsr8ac$1ke7$1@gioia.aioe.org>
    <rss9bt$djd$1@gioia.aioe.org> <rstrph$7ce$1@gioia.aioe.org>
    <rt7i90$r4r$1@gioia.aioe.org> <rt82vp$nud$1@gioia.aioe.org>
    <rt9hkb$1ntp$1@gioia.aioe.org> <rtb90s$l2q$1@gioia.aioe.org>
    <rtek41$ikh$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <rthafj$ouq$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <rtpuo4$1m38$1@gioia.aioe.org> <runm40$g6g$2@gioia.aioe.org>
    <rvgjer$44e$1@gioia.aioe.org> <rvsq78$1qm5$1@gioia.aioe.org>
    <s05q5j$1ffq$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 24n2mrFm2e8jJNPXV6gPdg.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    Content-Language: pl
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:655622 pl.misc.telefonia.gsm:1095772
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.02.2021 o 11:53, Krzysztof Halasa pisze:
    > trybun <M...@j...cb> writes:
    >
    >> Faktyczna pomoc bądź jej brak nie jest istotą tego sporu, chodzi o
    >> ścisłe powiązanie z konkretnymi satelitami, czyli np EGNOS z Galileo i
    >> Glonass z SDCM.
    > Nie ma takiego czegoś. Zarówno EGNOS jak i SDCM przesyłają poprawki dla
    > GPS (SDCM także dla GLONASSa). Oczywiście docelowo EGNOS ma robić to
    > także dla Galileo, testowo pewnie robi.


    Dlaczego więc w centralnej Polsce nie widzę amerykańskich satelitów
    systemu SBAS (WAAS), skoro ruskie i europejskie są widoczne? Czasem
    pokazuje się nawet hinduski, natomiast amerykańskiego nie widziałem nigdy.


    >
    >> Mi z poziomu użytkownika jakoś trudno piać z zachwytu nad tym co
    >> oferuje Galileo.  Ale to norma, jak ktoś nie przeczytał specyfikacji
    >> urządzenia, to nie wie z jakim to cudem ma do czynienia..?
    > Generalnie Galileo oferuje niewiele więcej niż GPS. Główna różnica jest
    > w tym, że istnieje, i w związku z tym GPS nie jest monopolistą.


    Podobno chodzi o precyzję zegarów. jednak z punktu zwykłego użytkownika
    trudno to ocenić. Pewne jest tylko to że telefon dłużej łapie fixa
    Galileo niż gps czy glonass.


    >
    >> Widzi w końcu ten północnoafrykański arabus sygnał z systemu EGNOS czy
    >> nie?
    > Tylko ręczne (testowe itd) odbiorniki. Aczkolwiek w przyszłości to ma
    > się zmienić.
    > Sam sygnał oczywiście odebrać bardzo łatwo, kwestia jego użyteczności.


    Interesuje mnie tylko ręczne, o dostępność dla przeciętnego użytkownika.


    >
    >> Ale tego że JAK wylądował bez problemów już się nie da utajnić.
    > Bez jakich problemów? Bez katastrofy czy bez świadomego rażącego
    > naruszenia zasad bezpieczeństwa?


    Jednego i drugiego. Nie słyszałem aby robił kilkukrotne podchodzenie do
    lądowania,  wniosek - widoczność musiała być wystarczająca, także samo
    lądowanie odbyło się bez żadnych przygód, a więc nie ma podstaw do
    twierdzenia że naruszył zasady bezpieczeństwa.


    >
    >> Nie wiem jakim samolotem lata były pilot JAKa ze Smoleńska, możliwe że
    >> jest już na emeryturze i niczym nie lata. Co to ma do rzeczy na czym
    >> teraz lata i czy w ogóle lata?
    > Właśnie o to chodzi, że od czasów katastrofy niczym nie lata. Pomyśl
    > jak to się mogło stać. Podpowiem, że normalnie piloci przechodzą na
    > emeryturę w wieku 65 lat.


    Nie ma tu wiele do myślenia - powodów jego obecnego nielatania może być
    i 100. Jednym z pierwszych to prawdopodobieństwo że po prostu nie ma na
    czym latać - pilotów ci u nas dostatek, gorzej z samolotami. Mieszkam o
    rzut kamieniem od lotniska a startującego samolotu nie widziałem od co
    najmniej jakiegoś pół roku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1