  • Data: 2004-12-18 21:04:45
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA lub MasterCard
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Troche jednak wiaza.

    Formalnie nie.
    Jednak logicznym jest, że nie są bez znaczenia dla klienta, bo skoro
    wiążą bank, to w konsekwencji ma to wpływ na to, co bank powie klientowi
    (bo zmusi go do tego układ z VISĄ), na tematy które nie jest regulowane
    w umowach bank<->klient.

    > Jak to jest jeden klient to pewnie nie, ale jesli
    > jest ich takich wiecej i sprawy nie ukrywaja to np. VISA moze
    > przynajmniej teoretycznie sie zdenerwowac.

    No ale przynajmniej teoretycznie klient formalnie nie może powoływać się
    na układ bank<->VISA, bo nie jest jego stroną. Tyle teoria. Praktyka -
    oczywiście możesz się powołać, o ile znasz te zasady i raczej bank uzna
    Twoją rację.

    > A z tym brakiem dostepu to bym az tak bardzo nie przesadzal.

    No ja próbowałem dorwać coś w stylu 'regulaminu VISY', na który
    powoływano się w inteligo przy tworzeniu blokad i zawsze słyszałem, że
    jest to wewnętrzny dokument banku który wiąże bank i organizację
    płatniczą i nie zostanie przekazany klientom.

    Bank szybko zorientował się, że sam sobie zaprzecza i zlikwidował
    procedurę, o którą się rzucałem, a którą bank tłumaczył regulaminem VISA
    (blokowanie na 30 dni uznań na kartę), którego nie chciał pokazać.