    From: "DJ" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: [AT] analiza wykresów oparta na pochodnych
    Date: Thu, 16 Apr 2009 13:37:31 +0200

    > może ktoś mądrzejszy ode mnie wskaże mi lukę w moim myśleniu. Chodzi mi o
    > to,
    > że chyba dość intuicyjnie nasuwającym się sposobem analizowania stanu
    > bieżącego opisywanego przez wybrany wykres ceny w czasie jest badanie
    > zachowania 1. pochodnej (kierunek trendu) i 2. pochodnej (dynamika zmian
    > trendu). Wymyślilem sobie, że analizując obwiednię notowań możemy przecież
    > wyznaczyć dokladnie ekstrema, a tym samym idealnie trafić w dolek lub
    > górkę
    > notowań. Co więcej, analizując 1. i 2. pochodną możemy stwierdzić kiedy
> [...]

    Caly problem polega na tym, ze pochodna moze zmieniac swa wartosc nawet co
    ulamek sekundy (jesli grasz na "tickach").
    Swoja droga nic nowego nie wymysliles. W zasadzie na pochodnych opiera sie w
    duzej mierze gra z wykorzystaniem srednich. Srednie sa jakby graficznym
    odwzorowaniem pochodnych, pokazuja zarowno kierunek trendu jak i jego
    dynamike. Pozostaje kwestia dobrania odpowiedniej wielkosci sredniej. Caly
    problem z ich wykorzystaniem polega na tym, ze w trendzie bocznym generuja
    duzo falszywych sygnalow. Mozna jednak stworzyc dobry system oparty na
    sredniej (srednich) po dodaniu dodatkowego filtra eleiminujacy duza ilosc
    falszywych sygnalow w trendzie bocznym.

    Pozdrawiam

    Darek