eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior & zmiany na gorszeRe: Alior & zmiany na gorsze
  • Data: 2009-12-17 12:57:18
    Temat: Re: Alior & zmiany na gorsze
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:0830a3f3-4e1a-476a-939b-059d52e518ca@j19g2000yq
    k.googlegroups.com...

    Pytanie czy powinnismy utozsamiac "date waznosci" karty z treminem
    waznosci umowy. Bo IMO jedno z drugim ma niewiele wspolnego i umowe ma
    sie jedna, bezterminowa. Jak sie konczy waznosc karty - po prostu -
    bank wysyla nowa, nie ma zawieranej nowej umowy.

    Z moich obserwacji wynika, ze w nowych umawach o KK jest konstrukcja umowa
    do.... + przedluzenia na kolejne terminy do daty waznosci karty lub po
    prostu do konca terminu waznosci karty. UEIP zreszta przeciez wyraznie mowi,
    ze w umowie znalezc sie powinien "okres, na jaki zostala zawarta umowa, i
    warunki jej przedluzania" Art 3 ust 2 pkt 11.
    Ja co do zasady zakladam, ze umowa jest na czas waznosci karty, a w zwiazku
    z tym, ze jest to umowa terminowa nie powinny miec miejsca zmiany na gorsze
    o ile druga strona (konsument) sie na nie nie zgodzi. Jesli sie nie zgodzi
    nie powinno byc to traktowane rownoznacznie w wypowiedzeniem umowy przez
    konsumenta. Z tego co widac prawnicy czesci bankow maja podobne poglady, bo
    nie zmianiaja warunkow na wydanych juz kartach i czekaja do odnowienia karty
    lub aneksowania umowy. Kto by wygral przed sadem tego nie wiem...

    MK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1