  • Data: 2005-09-20 19:10:54
    Temat: Re: AlleKarta frenzy - podsumowanie?
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości
    news:43304d3b$0$5425$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > płacę kartą ile wlezie, ale jakiś napój na mieście, kebab, krzyżówki na
    > dworcu trudno kupić kartą więc każdy musi mieć nie tylko KK ale i KD

    Jasne. Jednak zastanowiłbym się czy mieć drobniaki na koncie 0% i szukac
    bankomatu czy lepiej mieć je po prostu w portfelu/w domu.

    > KK mam oczywiscie za darmo;

    Na rok. Allekartę na dwa. Z tego punktu widzenia też się bardziej opłaca.

    > Wydatki 2000 to może i mam w czasie remontu, zakupu AGD itp. ale na
    > codzień wychodzi raczej mniej, tym bardziej że i żona ma kartę.

    Zatem co roku szukacie nowego banku, przenosicie karty, jeździcie podpisywać
    umowy, dzwonicie na infolinie itp itd. To też są koszty (to tak jak to
    pytanie czy mieć np. 200zł na krzyżówki na koncie 0% i jechac do bankomatu
    czy mieć je w portfelu).

    > Przeliczasz wydatki na punkty zakładając 100% efektywność (że każdy
    > wydatek jest wielokrotnością 12,50zł, a podejrzewam, że % efektywności
    > będzie mniejszy, rzędu 80%) ale niech ci będzie - za 24 tys. wydane
    > kartą kredytową, to ja mam 2400 punktów profit + 600 puntków w ciągu
    > roku za staż - daje to 3 doładowania po 50zł i jeszcze na kubek zostaje
    > a nie jakieś marne 77zł.

    Allekarta rozliczana jest miesięcznie ze WSZYSTKICH transakcji, a nie
    pojedynczych. Zatem max. miesięcznie możesz stracić 12,49zł. na
    "niedoliczeniu" punktów.
    Wcale nie twierdzę, że to najlepsza karta - jeśli KK Profit masz za darmo +
    telefon w Idei - super. Allekarta jest dla wszystkich, również dla tych,
    którzy nie mają Idei.

    > plus jeszcze zgarniam odsetki z tych 24000 na 54dni na SFI zamiast na
    > debetowym nieoprocentowanym koncie BZWBK

    No tak, ale:
    1. nie wrzucasz 24000 od razu, tylko sobie np. wrzucasz raz na tydzień np.
    500 zł (by wyszło circa 2000zł/mc). Reszta procentuje tak samo jak na KK.
    2. za rok Profit już mieć nie będziesz (a pewnie abonament w idei nadal, co
    niekoniecznie musi być opłacalne), a Allekartę masz gratis 2 lata.
    3. Możesz kupować netowo na Allegro - wówczas te 24000zł da Ci jakieś 12
    tys. punktów więcej, czyli 480zł extra :-)))
    4. Najważniejsze - bezpieczeństwo. W przypadku problemów z kartą (kradzież,
    klonowanie, czy choćby nieautoryzowana transakcja w necie) na KK tracisz
    cały limit (zawsze liczony w tysiącach zł). W przypadku Allekarty możesz ją
    doładowywać (wzorem e-karty w mBanku) i zmniejszasz ryzyko do minimum. W
    moim przekonaniu też lepiej się opłaca Alle niż e-