  • Data: 2010-02-12 18:36:18
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Lut, 13:19, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie, wystarczy w jednym oddziale jednego banku. Albo po prostu w jednym
    > banku, bo sa banki, ktore wszystko robia "centralnie", oddzialy same nie
    > prowadza kont.

    Ale banki maja mozliwosc utworzenia nowych "numerow rozliczeniowych".
    Skonczy sie takiemu scentralizowanemu bankowi pula numerow
    indywidualnych dla numeru rozliczeniowego 11223344 to moze stworzyc
    11223345. Numery indywidualnych rachunkow moga wtedy byc krotsze niz w
    przypadku banku z wylacznie jednym numerem rozliczeniowym.

    Znowu dochodzimy do "nos dla tabakiery czy ona dla nosa"...

    > A ile cyfr maja blankiety czekowe? :-)

    ABA ("rozliczeniowy") to 9, zawsze. Numer konta - kolejne 9 (w moim
    banku, czasem wiecej). Cyfry odczytywane maszynowo, przez skaner (nikt
    tego recznie przeciez nie wklepuje). Nie mam pojecia jaki jest moj
    numer ABA, bo potrzebowalem go moze piec razy w zyciu.

    > A nalezy? Wielki Slownik Ortograficzny PWN twierdzi, ze obie formy sa
    > poprawne (tak samo w przypadku triumf i tryumf).

    Ja jestem old school. Nalezy. :) A jak tam z akcentowaniem niektorych
    wyrazow? Tez sprawdziles w slowniku?