eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Ameryka idzie do przodu!Re: Ameryka idzie do przodu!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Date: Sun, 14 Feb 2010 16:29:42 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 69
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <hkth1h$2hu$1@inews.gazeta.pl> <hl0fbv$77j$1@inews.gazeta.pl>
    <10t9xt4ogm6n1$.dlg@kojer.kojer>
    <6...@l...googlegroups.com>
    <7...@m...uni-berlin.de>
    <5...@f...googlegroups.com>
    <7...@m...uni-berlin.de>
    <c...@g...googlegroups.com>
    <Pine.WNT.4.64.1002131457210.1012@quad>
    <a...@z...googlegroups.com>
    <hl6fue$vsa$1@news.interia.pl>
    <a...@q...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <2...@o...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <e...@h...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <c...@v...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: khc.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1266161383 26728 195.187.100.11 (14 Feb 2010 15:29:43
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Feb 2010 15:29:43 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:tsg60E4jNQ+L3zBNlIrgPuR/Yxg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:518402
    [ ukryj nagłówki ]

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > I co zrobi dalej? Zalozy je na moje nazwisko, moj adres i moj telefon,
    > tak? Nowootwarte konta maja opozniony clearing (czyli srodki sa
    > stawiane do dyspozycji z opoznieniem w porownaniu z kontami
    > dzialajacymi od jakiegos czasu) wiec zanim zdazy przelac pieniadze z
    > "falszywego" online savings na "lipne" checking minie 10 dni do dwoch
    > tygodni, w czasie ktorych bank skontaktuje sie ze mna w celu
    > potwierdzenia otwarcia online savings. Jezeli nawet po tych dwoch
    > tygodniach przeleje pieniadze na "lipne" checking, blokuje je na
    > kolejne dwa tygodnie, w trakcie ktorych bank kontaktuje sie ze mna
    > zeby potwierdzic otwarcie checking.

    Ale piszesz o najlepszym przypadku, dlaczego moze sie zlodziejowi nie
    udac. To nie o to chodzi - chodzi o najgorszy przypadek, a ten jest
    niestety taki, ze zlodziej, minimalnym wysilkiem i bez znajomosci
    zadnych specjalnie tajnych informacji, moze kogos okrasc, bez
    pozostawiania sladow, i nawet wszyscy (w tym bank(i)) beda myslec, ze to
    w ogole nie byla zadna kradziez.

    Podstawa takiego stanu jest to, ze obciazenie konta nie wymaga
    autoryzacji klienta - to, ze bank moze wyplacic pieniadze nie majac
    pewnosci (czy w ogole informacji), ze klient to rzeczywiscie klient,
    a jako-takie bezpieczenstwo tego systemu opiera sie na "ubezpieczeniach"
    oraz na FBI itp. Niestety tu takze zapobieganie byloby tansze niz
    leczenie.

    > Jezeli ktos je wyciagnal w bankomacie to nie jest to przeciez
    > "odwrotny przelew" tylko obciazenie konta karta! Chargeback!

    Chcesz (bank) zrobic chargeback wlascicielowi bankomatu? :-)
    Bez zartow, transakcja z obecnoscia karty, podano PIN, zreszta nie ma
    nawet sladow fraudu, to tak nie dziala. Zero liability takich przypadkow
    nie obejmuje, wiec nawet od banku niczego nie uzyskasz.
    To nie jest zaden teoretyczny problem, wielu mieszkancow USA (i nie
    tylko USA) sie na to nacielo.

    >> to obawiam sie, ze B moze zaczac sie zastanawiac, czy
    >> przypadkiem nie brales w tym udzialu, bo przeciez "wszystkie dane sie
    >> zgadzaja" itd.
    >
    > Podpisujesz oswiadczenie ze nie miales z tym nic wspolnego i nie
    > uzyskales zadnych korzysci materialnych. Przerabialem osobiscie.

    Co przerabiales osobiscie, zalozenie przez kogos konta na Twoje
    nazwisko? Wyplate pieniedzy z bankomatu?
    Fraud w Internecie albo sporadyczny fraud skopiowana karta to jest
    zupelnie inna bajka.

    > Domyslam sie jakie zadasz kolejne pytanie, odpowiedz na nie jest
    > trzyliterowa: FBI. Mam rowniez rade: Don't fuck with FBI.

    Nie, to Ty miales zapytac, a ja mialem odpowiedziec "FBI". Tyle ze
    gleboka wiara w FBI i inne agencje niestety nie powoduje, ze leczenie
    jest tansze (lub w inny sposob lepsze) niz zapobieganie.
    FBI to jest w tym przypadku mit, jesli nie chodzi o grube kwoty. Male
    kwoty sa pokrywane z "ubezpieczenia" (read: placa za to wszyscy,
    przynajmniej ci, ktorzy w ogole cos placa - na szczescie nie jest to
    prawdziwe ubezpieczenie). FBI nie oplaca sie walczyc z drobnymi
    przypadkami.

    > Rozmawiamy o realiach w USA, nie w Polsce. I o obsludze klienta wedlug
    > standardow USA, nie polskich. W przypadku, ktory przerabialem (firma
    > brokerska obciazyla moje konto trzykrotnie na ta sama sume) pieniadze
    > byly z powrotem w poludnie. Telefon do banku wykonalem o 8:30 rano.

    Ta sytuacja nie ma jakiegokolwiek zwiazku z tym, o czym tu rozmawiamy.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1